ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ
Σε άρθρο μας που δημοσιεύτηκε τον Μάιο του 2011 στον τύπο
της Κεφαλονιάς είχαμε γράψει σχετικά με το δρομολογημένο κλείσιμο Τμημάτων του
ΤΕΙ Κεφαλονιάς μεταξύ άλλων και τα εξής:
…Η αποδοκιμασία, της αναφερόμενης
απόφασης του Υπ. Παιδείας, … για την ουσιαστική κατάργηση δύο τμημάτων του ΤΕΙ
στην Κεφαλονιά, από όλους σχεδόν τους φορείς του Τόπου μας είναι ενθαρρυντικό
στοιχείο. Δεν είναι όμως αρκετό για να ανατρέψει την αχαρακτήριστη απόφαση του
Υπουργείου. Χρειάζεται συντονισμός ενότητα και δράση για να μη αποδειχτούν
«κροκοδείλια» τα δάκρυα… Ο βουλευτής του Νομού μας, Σπύρος Μοσχόπουλος, ο πρώην
υφυπουργός, Αλέκος Καλαφάτης, ή και ο Δήμαρχος, Αλέξανδρος Παρίσης ας αναλάβουν
πρωτοβουλίες μαζί με τους κεφαλλονίτες υπουργούς. Οι κεφαλλονίτες περιμένουμε
αποτελέσματα.
Δε θέλω να πιστεύω ότι τα δάκρυα ήταν κροκοδείλια. Δεν
υπήρξε όμως ούτε συντονισμός ούτε ενότητα ούτε ουσιαστική δράση, ξεχάστηκε το
θέμα και τελικά δεν υπήρξε ούτε αποτέλεσμα. Ας καμαρώσουμε αυτούς που
επιλέγουμε να μας διοικούν και ας καμαρώσουμε και εμείς που τους επιλέγουμε…
Είχαμε γράψει τότε για το θέμα:
Η απαίδευτη απόφαση των απαίδευτων ανθρώπων του Υπουργείου
Παιδείας… για την ουσιαστική κατάργηση δύο τμημάτων στην Κεφαλονιά και ενός
στην Λευκάδα του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων είναι αχαρακτήριστη και θλιβερή. Και πάνω απ’
όλα είναι αποθαρρυντική και εξοργιστική.
Διότι είναι ανήκουστο, υπουργείο
παιδείας, με λογιστικές προσθαφαιρέσεις και κριτήρια στιγμής να καθορίζει
εκπαιδευτικούς και ακαδημαϊκούς στόχους και πολιτικές, που επηρεάζουν την ανάπτυξη
και τον πολιτισμό και τελικά το μέλλον του Τόπου μας.
Υπηρέτησα το Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων στο Ληξούρι
εθελοντικά για να προσφέρω στον Τόπο μας χωρίς να λογαριάσω τα μικρολογιστικά
οφέλη ή δεδομένα του Υπουργείου Παιδείας.
Τα προβλήματα που πράγματι υπάρχουν
στα υπό κατάργηση Τμήματα του ΤΕΙ οφείλονται στον ελλιπή εξοπλισμό και κυρίως
στη φτωχή στελέχωση των Τμημάτων. Τα Τμήματα χρειάζονται πάνω απ’ όλα καθηγητές
για να διδάξουν. Οι ελάχιστοι που υπάρχουν δεν είναι αρκετοί. Οι φιλότιμες
προσπάθειες δημοτικών ή «νομαρχιακών» υπαλλήλων που προσλαμβάνονται για να
διδάξουν δεν είναι ότι το καλλίτερο. Χρειάζεται θεραπεία ο ασθενής και όχι
ακρωτηριασμό ή εξαφάνιση.
Δε πάμε πουθενά… ήταν το κεντρικό σύνθημα των σπουδαστών και
της νεολαίας μας που αντιδρούν και αντιστέκονται στις αυταρχικές και
αχαρακτήριστες αποφάσεις του υπουργείου παιδείας με τους αδιαφανείς και
ύποπτους στόχους του. Τους συμμερίζομαι, τους συμπαραστέκομαι και συμπορεύομαι
μαζί τους και θα τους συνδράμω διδάσκοντάς τους πάλι, αν χρειαστεί,
ανιδιοτελώς.
Κύριε Γαβριήλ μου αρέσει που στο συγκεκριμένο θέμα δεν χαϊδεύετε αυτιά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχετε ωραίες τοποθετήσεις βασιζόμενος και στις εμπειρίες σας φυσικά.
Σας βρίσκω όμως κάπου πολύ αισιόδοξο για το μέλλον των ΤΕΙ που η κοινή λογική λέει το αντίθετο, γιατί κάποιοι θεώρησαν το ίδρυμα μπακάλικο και τα παιδιά πελάτες.
Η λογική του νεοέλληνα θα πει κάποιος.
Αν ευχηθώ ό,τι το καλύτερο για το ΑΤΕΙ και το αναλύσω δεν θα ευχαριστεί τους πατριώτες μου, γιατί δε μου αρέσει και μένα να χαϊδεύω αυτιά.
Υ.Γ.
Τελικά το όνομα πες, πες τελικά το συνήθισα, θυμάστε μήπως?
Πέρασε χρόνος βέβαια.
Επιτρέψτε μου να σχολιάχω ότι δεν μπορούμε να καταδικάζουμε λογιστικές πρακτικές στο σχέδιο Αθηνά ενώ κάποια χρόνια πριν δεχτήκαμε χωρίς προβληματισμό την ίδρυση του ΤΕΙ με την ίδια λογιστική λογική.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤόσο στην ίδρυση του ΤΕΙ Ιονίων Νήσων (και των άλλων περιφερειακών ανωτάτων ιδρυμάτων) όσο και στο σχέδιο Αθηνά τα κριτήρια ήταν κυρίως εξω-ακαδημαϊκά.
Απλά στην ίδρυση μας βόλευε, τώρα μας ξεβολεύει...