Ένα blog στο Ρουπάκι - Ίσκιος επικοινωνίας!

Στον ηλεκτρονικό του ίσκιο δημιουργησαμε μαζί έναν ανοιχτό χώρο ενημέρωσης, σκέψης και προβληματισμού για την ζωή μας σε όλες της τις εκφάνσεις. Για πράγματα που αγαπάμε αλλά και που μας ενοχλούν.

Φιλόξενος τόπος για ενημέρωση, προβληματισμό και δραστηριοποίηση για τα τοπικά πράγματα αλλά και για θέματα από αυτά που συμβαίνουν γύρω μας, ανοιχτός ακόμα και σε "θυμωμένες" απόψεις με ευπρέπεια και σεβασμό.

Στη δύσκολη συγκυρία θα προσπαθήσουμε να κάνουμε τον ίσκιο μας σημείο συνάντησης και επικοινωνίας για τους συμπολίτες μας και να προτείνουμε λύσεις και διεξόδους για τον τόπο μας που μοιάζει να μην μιλάει με τους ανθρώπους του.

Ξεκινώντας από απλά και μικρά που θα μας επιτρέψουν να ξαναγνωριστούμε και να μάθουμε να συζητάμε και να συνεργαζόμαστε, να λύνουμε προβλήματα.

Αισχύλου Πέρσαι...

Πήραμε δυο σχόλια και τα κάναμε ανάρτηση. Για να κάνετε κι άλλα σχόλια! Μήπως και! Πού ξέρεις καμιά φορά!....

Πριν την παράσταση

ΟΙ ΠΕΡΣΕΣ ΤΟΥ ΑΙΣΧΥΛΟΥ ΣΤΗ ΣΑΜΗ - ΜΠΡΑΒΟ 

Μπράβο στο Τοπικό συμβούλιο της Σάμης που διοργανώνει την εκδήλωση στη Σάμη. Για να μη λέμε δηλαδή ότι δε διοργανώνει τίποτα. Διοργανώνει την εκδήλωση που είναι και δωρεάν. Και άμα πάτε κεί θα δήτε και το Φάντασμα του Δαρείου. 


Και τι θα ήθελα νομίζετε; άμα είναι εκεί κανένας από το Τοπικό Συμβούλιο, που δε θα είναι, γιατί άλλος πρότεινε την εκδήλωση και θα είπε - ας βάλουμε και εσάς - θα ήθελα λοιπόν το Φάντασμα να κατεβεί από τη σκηνή και να τσου βάλει στο τρεχάκι. 

Να τρέχουνε, να τρέχουνε και να τους λέει στο δρόμο: 

Θα φκιάσετε ωρές το Μουσείο; κι εκείνοι να λένε ΝΑΙ!

Θα φκιάσετε ωρές τη βιβλιοθήκη; και κείνοι να λένε ΝΑΙ!

Θα φκιάσετε ωρές το κτίριο των Προσκόπων; κι εκείνοι να λένε ΝΑΙ!

Θα φκιάσετε ωρές...κι εκείνοι από την τρεχάλα και τη μαλιγκουνία τους να λένε ΝΑΙ και στο τέλος το φάντασμα χεσμένο από τα γέλια να λέει: ΚΑΛΑ ΩΡΕΣ ΜΗ ΦΚΙΑΣΕΤΕ ΤΙΠΟΤΑ, κι εκεινοι να λένε: ΟΧΙ, ΟΧΙ ΘΑ ΤΑ ΦΚΙΑΣΟΥΜΕ ΟΛΑ. ΕΚΕΙΝΟ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΜΕ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΜΗ ΜΑΣ ΞΑΝΑΚΥΝΗΓΗΣΕΙΣ.

Μετά την παράσταση

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΕΡΣΕΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ

Λίγα άτομα προχτές στους Πέρσες. Πού εκείνες οι παραστάσεις του θεατρικού με το αδιαχώρητο! Αλλά και προχτές θα μπορούσαν να ήταν πολλοί, αν γινόταν ενημέρωση και ενημέρωση όχι μόνο για το έργο, όχι μόνο για την τραγωδία (γιατί σίγουρα θα ήταν περισσότεροι αν ήταν ένα άλλο πιο ελαφρύ έργο), αλλά, αλλά φίλοι του Τοπικού Συμβουλίου, ΠΑΙΔΕΙΑ. Και ΠΑΙΔΕΙΑ σημαίνει έργα πολιτισμού,έργα βάσης. Και σημαίνει σταυροφορία για την αναπαλαίωση του κτιρίου των προσκόπων. Που σημαίνει λέσχες πολιτισμού για τη νεολαία, που σημαίνει και κάποια έρμη βιβλιοθήκη, που σημαίνει Μουσεία. 


Ένα παράδειγμα: το χωριό της Νάξου Απείρανθος με 350 κατοίκους, έχει: Μουσείο Αρχαιολογικό, Μουσείο Ορυκτολογίας, Μουσείο Λαογραφικό, Βιβλιοθήκη. Κι εμείς έχουμε ένα Λαογραφικό μουσείο, από τις ενέργειες, βέβαια, τις εξωθεσμικές, τις μεμονωμένες, κάποιων από τα χωριά, αλλά εγώ δεν είδα, ένα φυλλάδιο για να ενημερώνει τους τουρίστες γι' αυτό. Πόσο αξίζει ένα δίφυλλο, ακόμα και έγχρωμο; Τίποτε απολύτως. Και σε κάποιον υπολογιστή θα μπορούσε να βγει. 

Αλλά φίλοι, έχετε ολιγωρήσει. Πριν ένα χρόνο είχα ξαναγράψει ένα κείμενο. Εκεί έλεγα κάποια πράγματα, γιατί, γιατί πίστευα ότι πολλά μπορείτε να κάμετε. Ναι, το πίστευα. Αλίμονο αν δεν πιστεύαμε στους ανθρώπους. Γιατί όταν κάποιος αποφασίζει να ασχοληθεί με τα κοινά, αυτό σημαίνει ότι δίνει κάτι από την ψυχή του. Αλλά τώρα πια, δεν το πιστεύω. Πολύς καιρός πέρασε άπραγος. 


Γι' αυτό δε θα σας πω να ανακτήσετε το χαμένο χρόνο, γιατί, αγαπητοί φίλοι, τόσον καιρό πια.....και δε θέλετε και δεν μπορείτε και... ίσως δεν ξέρετε. Αν συμβαίνει το τελευταίο, θα πω, δυστυχώς, δυστυχώς για την περιοχή!!! Αλλά ακόμη κι αν ξέρετε φίλοι, αγνοείτε τη δύναμη του πολιτισμού της περιοχής που έχει αξία κι έχει βάθος αιώνων. Την αγνοείτε!

Τα αρχαία της περιοχής 2000 χρόνια τώρα, ακόμα δεν έχουν "μιλήσει". Κανένας ως τώρα δεν τα έχει "κινητοποιήσει". Κάποτε θά 'ρθουν, το πιστεύω, άνθρωποι που θα αλλάξουν τη ροή της περιοχής. Δε νομίζω σύντομα. Αλλά, σε 10, 100, 200 χρόνια; Δεν μπορεί, γιατί η ιστορία όσο "βουβαίνεται", τόσο επιστρατεύει δυνάμεις. Δυνάμεις που είναι μέσα στην ψυχή των ανθρώπων. 


Κι η δύναμη κάποτε θα βγει. Θα βγει ως δημιουργία μορφοποιητική, ουσίας πνοή και ζωογόνο ρεύμα πολιτισμού.Όταν κάποτε έρθουν κάποιοι, θα απομονώσουν με τα καλά τους έργα τη μιζέρια, την αμορφωσιά της εποχής μας, την πνευματική εξορία που μας στέλνει ο σύγχρονος πολιτισμός της τηλεόρασης και του διαδικτύου. 

Όταν φίλοι, ξυπνήσει κάποτε ετούτος ο τόπος, μακάρι να μην είναι αργά -ποτέ δεν είναι αργά- μακάρι να μην είναι λίγο πριν τον γκρεμό. Θα σας έλεγα να τον απομακρύνετε, τον γκρεμό, αλλά ξέρω, ξέρω πολύ καλά, έχω επίγνωση δεκαετίες τώρα, "φωνή βοώντος εν τη θαλάσση". Γιατί κι η θάλασσα, έγινε έρημος πια.... 

Έχω πολλή πικρία για τον τόπο μας, φίλοι. Και αγάπη, πολλή αγάπη που δε μεταφράζεται με τίποτε πια, με τίποτε.

Θα πω λοιπόν, κι είναι αυτός ο στερνός μου λόγος, σε αυτή τη φιλόξενη ιστοσελίδα, έτσι ακαδημαϊκά, σα να μιλώ στο ΦΑΝΤΑΣΜΑ ΤΟΥ ΔΑΡΕΙΟΥ: αλλάξτε τη γεωγραφία του τόπου. Η ιστορία μονάχα ξέρει να περιμένει. Να περιμένει, άλλες φορές σιωπηλά και άλλες εκκωφαντικά. 

MAJOR ARX

8 σχόλια:

  1. Αγαπητό Ρουπάκι, γέλασα με το πρώτο σχόλιο, όμως δεν είναι δικό μου όπως φαίνεται από τον τρόπο που τα ανάρτησες. Παρακαλώ για τη διόρθωση. Ευχαριστώ.

    MAJOR ARX

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Dia ton shmeiosanta to astio. Bravo megale eisai rixikelefthos. Toutestin poly proodeftikos. Kai vevaia enthermos thiasotis ton fostiron.Bravo kai pali bravo. Mipos eisai kanenas apo daftous; Pithanon. Morfothikes proxtes apo tous Perses. To fantasma tou DAREIOU se kinigaei akoma. Ha,ha,ha,ha....

    ENAS ALLOS ME GRIKLIS

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητό Ρουπάκι. Οι προσπάθειές μας είναι των συφοριασμένων, όπως θα έλεγε κι ο Καβάφης.
    Μ AJOR ARX

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητό Ρουπάκι, γεια. Καιρό είχαμε να τα πούμε. Πάνω από μισό χρόνο, νομίζω. Πριν λίγο καιρό είχες βάλει ένα μου στιχοπλόκημα. Βλέπω πόσο προφητικό ήταν. Άμα θέλεις ξαναβάλε το. Ξέρεις γιατί; Γιατί προχτές που έβλεπα τους ΠΕΡΣΕΣ σκέφτηκα: Φαντάσου η παράσταση να δινόταν στο Κάστρο. Μαγεία θα ήταν. Αλλά σε τούτη την πόλη ό,τι κι αν πεις φαντάζει αστείο. Σήμερα επήα απά στο κάστρο. Και είπα: Καλύτερα που δε ...δόθηκε η παράσταση εκεί, γιατί θα κουντράαμε απάνου στα γίδια και τις αγελάδες που είδα να κόβουνε βόλτες. Το ποίημα το αφιερώνω, ξέρεις σε ποιους. Εξαιρετικά! Να'ναι καλά οι άθρωποι που μας ...ιασκεδάζουνε. Πολλαπλώς.

    Δικέλης Βλιχός

    Ω! ΒΟΔΙΑ ΤΣΗ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ

    Ω! βόδια τση Ακρόπολης κι εσείς τραγιά τσ’ Αντίσας
    τρεχάτε, μη διστάσετε, χίλια βιολιά μαζί σας.
    Η μούρη σας είν΄ τυχερή, τ’ αρχαία, είναι βράχια
    στην τύχη γίνανε παλιά, μέσα στα καταράχια.

    Εμαζευτήκαν οι σοφοί στη μεσιανή πλατεία
    κι εβγάλαν την απόφαση: πως δεν έχουνε χρεία.

    Η Σάμη είναι όνειρο, την είπαν μορφοπόδα
    του ναύτη η μούρη έγινε ωσάν μια καλαπόδα
    ζωντάνεψε, τσου πέταξε στα μούτρα το βιλάι
    κι εκείνοι τονε βρίζανε, μ’ αυτός, δείτε τον, πάει…

    Μόν’ άφησε το άγαλμα να στέκει σβολωμένο
    και να τηράει με λύπη του ένα λαό χαμένο.

    Και βγήκε η απόφαση, οι άρχοντες του τόπου
    σας κάνουν δώρο το καστρί, πιστέψτε, επιτόπου.

    Είπαν για σας γελάδια μας, για σας ω! προβατίνες
    οπώς οι μπερμπελίθρες σας, αλλά κι οι δεσποτίνες
    θα κάνουν πιότερο καλό από εκειά τα …αρχαία.

    Πούθε κρατάει η σκούφια τσου; δεν είναι και ωραία…

    Κι ένα παιδί, μικρό παιδί, που δε φορούσε φέσι
    Είπε: «μη βγάλτε ωρέ το ναύτη μας έχει ωραία θέση».

    Κι είπε ένας άλλος: «βόιδουλα να βάλουμε, να χέσει»
    κι έφαε χειροκρότημα τόσο που πήε να πέσει!

    Και οπού λέτε, βόδια μου, ελάτε να χαρείτε
    σε λίγο θα ανοίξουνε και μαγαζιά, θα γδείτε
    τσι δεσποτίνες θα πουλούν παντού, ωσάν χρυσάφι
    και οι τουρίστες θα ‘ρχονται κι όλοι θα λεν: «Nisafi».
    ……………………………………….
    Περάσαν χρόνια δίσεχτα το ‘να καβάλα στ’ άλλο
    κι απά στ’ …αρχαία ένα πρωί, ξένος χορεύει μπάλο.
    Bγαίνει ο ήλιος, σήκωσε το χέρι στην κουτέλα
    και τήραξε τη Σάμη μας πού ‘κανε κούνια μπέλα.

    Και τσι πλατείες ήτανε μα και στους μέσα δρόμους
    γίδια και βόδια παίζανε τσου κλέφτες κι αστυνόμους.

    Και τήραξε καλύτερα και ω! Μούσα Καλλιόπη
    ναι, δεν τσου εξεχώριζε, κι είπε: «που είναι οι αθρώποι»;
    «Τήρα, εκείνοι είναι κει, με άσπρες μαύρες βούλες».

    Ετήραξε στο πλάι του δυο βόδια να, χαρούλες
    πολύχρωμα τα ρούχα τσου κι εκάπνιζαν, φουγάρο!
    και ένας τράγος πιο εκεί, καθότανε σε κάρο
    που το ‘σερναν δυο βόιδουλες, που μοιάζανε μ’ ανθρώπους!

    Κι είπε ο ξένος μονομιάς: «Θα πάω σ’ άλλους τόπους»…


    ΔΙΚΕΛΗΣ ΒΛΙΧΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. ΟΜΗΡΙΚΗ ΣΑΜΗ ΟΜΗΡΙΚΗ ΣΑΜΗ

    Ένα φβ στο διαδίκτυο κυκλοφορεί με την παραπάνω ονομασία. Τι θέλει να πει ο ποιητής δεν κατάλαβα ακόμα. Φωτογραφίες σκορπισμένες ακατάσχετα, ασχολίαστες. Φίλε ή φίλη, δε χρειάζεται μονάχα η αγάπη για κάτι. Γι' αυτό βεβαίως και μπράβο. Αλλά χρειάζεται γνώση. Προπάντων γνώση.

    ΣΑΜΙΚΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Συνεδριάζει το Τοπικό Συμβούλιο για να κάμει απολογισμό για τσου ΠΕΡΣΕΣ

    Λέει ο πρώτος;
    -Ωρέ, ποιος τσου είπε πως θέλαμε τσου Πέρσες; Γιατί δε μας είπανε πως έχει μέσα και φάντασμα;
    Απαντάει ο δεύτερος:
    -Συμφωνώ. Εγώ επροχτές από το τρεχάκι επήα να λιποθυμήσω. Γραβάτα μου γένηκε η γλώσσα. Ο καταπιώνας μου είχε ξεραθεί.
    Κι ο τρίτος:
    -Εμ, κι εγώ, οπού έγλεπα το φάντασμα στον ύπνο μου και εξύπναα ζιφτάρι στον ίδρωτα; Και έλεα όλο ΝΑΙ,ΝΑΙ,ΝΑΙ;
    Κι ο τέταρτος που δεν καταλάβανε τι λέανε, γιατί δεν είχε πάει, είπε:
    -Ωρές κι εγώ ελάμπαξα γιατί ήμουνα απά τσου Άγιους Φανέντες, βόρτα είχα πάει να γουδέρω τα άστρα και είγδα ένα άσπρο πράμα να τρέχει ωσά σίφουνας. Κι είπα: κάνα πρόβατο θάναι, που το κυνηγάνε κλέφτες.
    Κι ο πέμπτος:
    -Άλληνε φορά, δεν ξανάχει Πέρσες, γιατί κι εγώ από το τρεχάκι μου βγήκε η ψυχή. Να βάλουμε όρο τσου Αργοστολιώτες να μη μας στέρνουνε έργα με φαντάσματα.
    Κι ο πρώτος, ξανάπε:
    -Ωρές και τ θα κάμουμε μ' εκείνα τα ΝΑΙ; άμα δε φκιάσουμε πράματα θα μας ξαναβάλει στο τρεχάκι.
    Κι ούλοι με μια φωνή, φωνάξανε:
    -Σιγά που θα φκιάσουμε. Εχεστήκαμε.
    Κι ο έκτος,ξαφνικά, σηκώθηκε απά στο τραπέζι και είπε:
    -ΤΙ; ΔΕ ΘΑ ΦΚΙΑΣΕΤΕ ΤΙΠΟΤΙΣ;;;;;

    Ήταν το φάντασμα.....

    ΣΑΜΙΚΟΣ 2

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. EKTAKTΗ ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΤΟΥ ΤΟΠΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ
    Θέμα: Ίδρυση Πολιτιστικού Κέντρου Σάμης

    Ο πρόεδρος: Είναι απαίτηση του λαού τση Σάμης να φτιαχτεί πολιτιστικό κέντρο.
    Πρώτος σύμβουλος: Γιατί ωρέ δεν έχουμε; το χτίριο των προσκόπωνε;
    Δεύτερος σύμβουλος: Μα αφού δε λειτουργεί χρόνια τώρα;
    Τρίτος σύμβουλος: Λειτουργεί, λειτουργεί. Στον πρώτο όροφο έχει καρέκλες, φυλλάδια, κούτες με βιβλία. Κανείς δε ζητάει να τα δει, τι φταίμε εμείς;
    Τέταρτος σύμβουλος: Έτσι είναι, ακριβώς έτσι. Πολιτισμένοι αθρώποι ειμάστενε.
    Πέμπτος σύμβουλος: Να βγάλουμε μια ανακοίνωση. Όποιος Σαμικός θέλει μπορεί να επισκεφτεί το χτίριο. Έχει και καμπινέδες. Να ο πολιτισμός. Έχω πάει σε πολλά χτίρια κι έτρεχα να βρω ένα καμπινέ. Εμείς έχουμε.
    Πρόεδρος: Το θέμα ταχτοποιήθηκε. Λύεται η συνεδρίαση.
    Κι εκεί που φεύγανε, χτυπάει η πόρτα.
    Όλοι μαζί: Να μην ανοίξουμε. Θέλετε να μας ξαναβάλει στο τρεχάκι;
    Πρώτος σύμβουλος: Ποιος;

    . Εγώ! ρε μόμολα, ακούγεται μια υπόκωφη φωνή. Ήταν το φάντασμα του Δαρείου. Όχι, όχι δε θα σας ξανατρέξω. Αλλά, αλλά κάτσετε να σκεφτείτε το πρέπει να κάμετε. Σκίστε τα πραχτικά σας. Να θεωρήσετε ότι αυτή η συνεδρίαση δεν έγινε. Στην επόμενη θα αποφασίσετε για το χτίριο τι θα το κάμετε. Μήπως πρέπει ωρές να το γκρεμίσετε και να κάμετε κάτι άλλο;
    Δεύτερος σύμβουλος: (σιγά) Ωρέ, είναι καλό σήμερα το φάντασμα. Μα πρ...
    Φάντασμα: Σ'ακούω μόμολο. Είμαι καλό γιατί είμαι κακό. Κουνήστε το τσερβέλο σας και τα ξαναλέμε.
    Κι εκεί που λέανε ούλα εφκειά το φάντασμα επήε ίφου.
    Κι εκείνοι αμίλητοι εβγήκανε από την αίθουσα τση συνεδρίασης. Λαμπασμένοι μεν σκεφτικοί δε.

    ΣΑΜΙΚΟΣ 2

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ, ΜΟΥΣΕΙΟ ΣΤΗ ΣΑΜΗ

    Μάθαμε ότι μπήκε σε πρόγραμμα ΕΣΠΑ η ίδρυση Μουσείου Σάμης. Ελπίζουμε να μην καθυστερήσει για να μη χαθούν τα χρήματα. Επίσης ελπίζουμε να γίνει με μεράκι και αισθητικό κριτήριο και όχι με τη λογική, άντε να τελειώνουμε. Και, βέβαια, αν προσληφθούν υπάλληλοι, ελπίζουμε να ακολουθηθούν νόμιμες διαδικασίες, που σημαίνει διαγωνισμός με ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΚΑ κριτήρια και όχι με τον τρόπο που ορισμένοι ξέρουν. ΤΟ θέμα θα παρακολουθείται επισταμένως, από πολλούς.που ενδιαφέρονται για τον πολιτισμό στην περιοχή αλλά και για την ΑΞΙΟΚΡΑΤΙΑ, πράγμα, μάλλον άγνωστο για την περιοχή μας.

    ΝΟΒΟΤΙΑΔΗΣ Ο ΣΑΜΑΙΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλια που δεν είναι γραμμένα στα ελληνικά απορρίπτονται.