Ένα blog στο Ρουπάκι - Ίσκιος επικοινωνίας!

Στον ηλεκτρονικό του ίσκιο δημιουργησαμε μαζί έναν ανοιχτό χώρο ενημέρωσης, σκέψης και προβληματισμού για την ζωή μας σε όλες της τις εκφάνσεις. Για πράγματα που αγαπάμε αλλά και που μας ενοχλούν.

Φιλόξενος τόπος για ενημέρωση, προβληματισμό και δραστηριοποίηση για τα τοπικά πράγματα αλλά και για θέματα από αυτά που συμβαίνουν γύρω μας, ανοιχτός ακόμα και σε "θυμωμένες" απόψεις με ευπρέπεια και σεβασμό.

Στη δύσκολη συγκυρία θα προσπαθήσουμε να κάνουμε τον ίσκιο μας σημείο συνάντησης και επικοινωνίας για τους συμπολίτες μας και να προτείνουμε λύσεις και διεξόδους για τον τόπο μας που μοιάζει να μην μιλάει με τους ανθρώπους του.

Ξεκινώντας από απλά και μικρά που θα μας επιτρέψουν να ξαναγνωριστούμε και να μάθουμε να συζητάμε και να συνεργαζόμαστε, να λύνουμε προβλήματα.

Από το ανάθεμα στον Τρίτση, στους ύμνους για τον χορηγό!!!

Αναδημοσιεύουμε από το "Ποντίκι" μια ενδιαφέρουσα "θύμηση" για το όραμα του Αντώνη Τρίτση για το κέντρο της Αθήνας με την ευκαιρία της επετείου του θανάτου του. Δεν μπορούμε να εμποδίσουμε τις συγκρίσεις με την σημερινή κατάσταση των οραμάτων και των οραματιστών σε τοπικό και ευρύτερο επίπεδο. Συγκρίνετε ελεύθερα αγαπητοί μου!

Του Π.Δ.Κουτουφά

Βλέποντας πριν από λίγες μέρες από όλες σχεδόν τις τηλεορά­σεις και τις εφημερίδες να ανα­πέμπονται ύμνοι προς το Ίδρυμα Ωνάση που ανέλαβε τη χορηγία της διεξαγω­γής του διεθνούς διαγωνισμού για την πεζοδρόμηση της οδού Πανεπιστημίου και το σύνολο της πολιτικής ηγεσίας του τόπου, πρωθυπουργό, αρχηγό αξιωματι­κής αντιπολίτευσης, περίπου μια ντου­ζίνα υπουργούς, βουλευτές και πλήθος παραγόντων της δημόσιας ζωής να εκ­στασιάζονται, μου ήλθε η ιδέα να γράψω για αυτό το θέμα, με αφορμή και της συ­μπλήρωσης, μεθαύριο Σάββατο 7 Απρι­λίου, 20 χρόνων από τον θάνατό του…

Γιατί αυτόματα ήλθαν στο μυαλό μου δύο σκηνές που σχετίζονται με την κοι­νή διαδρομή με τον Αντώνη Τρίτση, με τις συζητήσεις που είχαμε κάνει, με το όραμά του για την αναβάθμιση του κέντρου της Αθήνας, για τις πεζοδρομήσεις που ήθελε να ξεκινήσει εκεί, με πιο σημαντι­κή αυτήν της οδού Πανεπιστημίου, ιδέα για την οποία όχι μόνο λοιδορήθηκε χω­ρίς έλεος από πολλές πλευρές, αλλά και αγνοήθηκε όταν ύστερα από 25 χρόνια η πολιτεία αποφάσισε ότι το έργο αυτό δεν καταστρέφει το κέντρο της Αθήνας, αλλά αντιθέτως το αναβαθμίζει σημα­ντικά και το κάνει πιο φιλικό προς τους πολίτες.

Και ήταν τραγικό και δυσάρεστο να βλέπεις το σύνολο της πολιτικής ηγεσί­ας του τόπου να μην έχει να πει μια λέξη για τον οραματιστή υπουργό και δήμαρ­χο Αντώνη Τρίτση, τουλάχιστον ως φόρο τιμής, γιατί ειδικά αυτή η ιδέα αποτελεί, αν υλοποιηθεί, την πιο σημαντική πα­ρέμβαση για την ανάπλαση του κέντρου της Αθήνας…

Σκηνή πρώτη: Είναι αρχές του 1983 και ο Αντώνης Τρίτσης ως υπουργός Χω­ροταξίας έχει συγκαλέσει ευρεία σύσκε­ψη για το κυκλοφοριακό της Αθήνας, με τη συμμετοχή διευθυντών του υπουρ­γείου, εκπροσώπων των συναρμόδιων υπουργείων καθώς και αξιωματικών της Τροχαίας Αττικής. Μπαίνει ο Τρίτσης στη σύσκεψη, όπως πάντα αεράτος, και αρχίζει να αναπτύσσει τους προβλημα­τισμούς και τα σχέδιά του… Εκεί κάπου ρίχνει και τη «βόμβα» της πεζοδρόμη­σης της Πανεπιστημίου κοιτάζοντας όλο νόημα και χαμόγελο κυρίως προς την πλευρά των αξιωματικών της τροχαίας, οι οποίοι κοντεύουν να πάθουν αποπλη­ξία!!! Και όταν αρχίζουν να αναπτύσσουν τα προβλήματα που δημιουργούνται από την ιδέα αυτή, διακόπτει και ξεκαθαρίζει σε όλους ότι αυτό που έχει προτεραιότη­τα για την ηγεσία του υπουργείου Περι­βάλλοντος είναι να μπορούν να περπα­τάνε οι άνθρωποι και μετά να κυκλοφο­ρούν τα αυτοκίνητα… «Το κυκλοφοριακό είναι ένα τεχνικό πρόβλημα που θα πρέ­πει να λύσετε, όταν διασφαλίσουμε πως θα κυκλοφορούν άνετα οι άνθρωποι»… λέει και κλείνει τη σύσκεψη…

Σκηνή δεύτερη: Έχουν περάσει μερι­κοί μήνες και η είδηση αυτή δεν έχει δι­αρρεύσει, πράγμα περίεργο για μια τόσο μεγάλη σύσκεψη. Παρά το γεγονός ότι οι περισσότεροι συμφωνούσαν με την πρόταση, φαίνεται ότι ταυτόχρονα πί­στευαν ότι δεν πρόκειται να γίνει ποτέ πραγματικότητα και την είχαν διαγράψει από το μυαλό τους. Κάπου αποφάσισε να κάνει τα επόμενα βήματα και θελή­σαμε να δούμε τις αντιδράσεις της κοι­νής γνώμης σε μία μεγάλη πόλη σαν την Αθήνα… Ήδη είχε ξεκινήσει να πιέζει, κυρίως προς τους επαγγελματίες και τον δήμο για την πεζοδρόμηση της Ερμού – ακόμη μία πρότασή του, που τελικά υλο­ποιήθηκε 15 ολόκληρα χρόνια αργότερα από το ΥΠΕΧΩΔΕ, τότε που ήταν ο Λαλιώ­της στο υπουργείο.

Θυμάμαι την αντίδραση ενός έμπει­ρου δημοσιογράφου μεγάλης εφημερί­δας όταν του είπα για την πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου και του ζήτησα να γράψει κάτι στην εφημερίδα του… Ευ­γενικά μου είπε: «Εμείς δεν γράφουμε τέτοια… στην εφημερίδα», αλλά η ουσία ήταν ότι την ιδέα δεν την πίστευε. Το ίδιο και η δημοσιογράφος μιας άλλης, πιο μικρής εφημερίδας η οποία μου το εί­πε πιο ξεκάθαρα. «Αν δεν τα πει ο ίδιος κάπου δημόσια, εγώ δεν γράφω τίποτε» μου απάντησε, αρνούμενη και αυτή να γράψει κάτι…

Λίγες μέρες μετά σε μία από τις επι­σκέψεις μας στην Καβάλα, ο Τρίτσης, μιλώντας για την ανάγκη δημιουργίας ενός μεγάλου πεζόδρομου στο κέντρου της πόλης, αναφέρθηκε και στην Αθήνα και στην πρόθεσή του να πεζοδρομήσει την Πανεπιστημίου… Έσπευσα να το με­ταφέρω στη συνάδελφο που είχε ζητή­σει να το πει κάπου ο Τρίτσης και έτσι με τα χίλια ζόρια δημοσιεύθηκε ένα μικρό μονόστηλο σε μια οικονομική εφημερί­δα, για να ακολουθήσει ένας ορυμαγδός σχολίων κατά του «τρελού Κεφαλονίτη υπουργού», του αιθεροβάμονα, του κα­ταστροφέα της οικονομίας, γιατί η από­φαση αυτή θα έχει επιπτώσεις στην αγορά του αυτοκινήτου, που ανθεί στη χώρα μας!!!

Από τότε χύθηκε πολύ μελάνι για το θέμα της Πανεπιστημίου… ο κόσμος έβλεπε τον Τρίτση στον δρόμο και του έδινε συγχαρητήρια ζητώντας του να προχωρήσει στο έργο ενώ οι διάφο­ροι ειδικοί και επαΐοντες τον επέκριναν, πολλές φορές με φράσεις άκομψες και προσβλητικές. Το 1990 επανέφερε την πρότασή του περισσότερο ολοκληρωμέ­νη, με την εγκατάσταση τραμ στο κέντρο της πόλης, την πεζοδρόμηση της Πανεπι­στημίου καθώς και μια σειρά από άλλες παρεμβάσεις (γράφει στη δίπλα σελίδα ο πρώην δήμαρχος Λεωνίδας Κουρής) για την ανάκτηση της ιστορικής φυσιο­γνωμίας και την ανάπλαση του ιστορικού κέντρου της Αθήνας. Αυτήν τη φορά ως δήμαρχος Αθηναίων ήταν αποφασισμέ­νος να προχωρήσει αυτόνομα ως δήμος και να προχωρήσει στην υλοποίηση του ονείρου… Δεν ήταν τυχαίο το γεγονός ότι έλεγε συνεχώς στον τότε πρωθυπουργό: «Δεν θέλω χρήματα για το τραμ και την Πανεπιστημίου, να μην εμποδίσετε θέ­λω», ρίχνοντας έτσι τις βολές στους ποι­κιλώνυμους εκφραστές διαφόρων συμ­φερόντων.

Χρειάστηκαν περισσότερα από 25 χρόνια για να βρεθεί στο υπουργείο Περιβάλλοντος μια υπουργός που «δεν την έκοβε το μάτι σου…». Χρειάστηκε η Τίνα Μπιρμπίλη για να ανασύρει από τα συρτάρια του υπουργείου ό,τι σχετι­κό με την πρόταση της Πανεπιστημίου και μαζί με τον Ρέππα και τον Χρυσοχοΐδη το 2010 να πάρουν την απόφα­ση να προχωρήσουν στο μεγαλεπήβο­λο αυτό έργο που θα αλλάξει την όψη της Αθήνας… Ούτε καν αυτούς δεν θυ­μήθηκε ο αρμόδιος υπουργός, ο πρω­θυπουργός, ο αρχηγός της αξιωματι­κής αντιπολίτευσης, και φυσικά ούτε λόγος για τους υπεύθυνους τους χορη­γού Ιδρύματος…

Θα μου πείτε γιατί τα θυμήθηκα και τα γράφω… Μα για να δείξω πόσο αμνήμο­νες είναι οι πολιτικοί μας, πόσο δεν αντέ­χουν να αναγνωρίσουν το έργο και τις προτάσεις των συναδέλφων τους και πό­σο εύκολους και ανέξοδους έχουν τους ύμνους προς διάφορες πλευρές, ειδικά όταν πρόκειται για ισχυρούς του χρήμα­τος…

Α… και για κάτι άλλο… Για να καταγρα­φούν.

Πηγή: http://topontiki.gr/article/33379

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια που δεν είναι γραμμένα στα ελληνικά απορρίπτονται.