Ένα blog στο Ρουπάκι - Ίσκιος επικοινωνίας!

Στον ηλεκτρονικό του ίσκιο δημιουργησαμε μαζί έναν ανοιχτό χώρο ενημέρωσης, σκέψης και προβληματισμού για την ζωή μας σε όλες της τις εκφάνσεις. Για πράγματα που αγαπάμε αλλά και που μας ενοχλούν.

Φιλόξενος τόπος για ενημέρωση, προβληματισμό και δραστηριοποίηση για τα τοπικά πράγματα αλλά και για θέματα από αυτά που συμβαίνουν γύρω μας, ανοιχτός ακόμα και σε "θυμωμένες" απόψεις με ευπρέπεια και σεβασμό.

Στη δύσκολη συγκυρία θα προσπαθήσουμε να κάνουμε τον ίσκιο μας σημείο συνάντησης και επικοινωνίας για τους συμπολίτες μας και να προτείνουμε λύσεις και διεξόδους για τον τόπο μας που μοιάζει να μην μιλάει με τους ανθρώπους του.

Ξεκινώντας από απλά και μικρά που θα μας επιτρέψουν να ξαναγνωριστούμε και να μάθουμε να συζητάμε και να συνεργαζόμαστε, να λύνουμε προβλήματα.

Ζ. Βαγγελάτος: Ανοικτή Επιστολή προς όλους τους ενδιαφερόμενους και εμπλεκόμενους φορείς.

ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
ΠΡΟΣ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΜΕΝΟΥΣ ΚΑΙ ΕΜΠΛΕΚΟΜΕΝΟΥΣ ΦΟΡΕΙΣ

Με αφορμή τους πρόσφατους βανδαλισμούς στο Γυμνάσιο - Λύκειο Σάμης ως γονιός και ως μέλος της Δημοτικής Κοινότητας Σάμης με έχουν προβληματίσει έντονα τα όσα ακούω από γονείς- μαθητές- εκπαιδευτικούς και τα όσα διαβάζω στα Δελτία Τύπου- του Δημάρχου - της Αντιπολίτευσης - της ΕΛΜΕΚΙ.

Το γεγονός είναι ένα ότι υπάρχει ένα Γυμνάσιο - Λύκειο στην Σάμη στο οποίο έχουν σωρευθεί κατά την εκτίμησή μου αρκετά προβλήματα εδώ και αρκετά χρόνια, για τα οποία όλοι περνούν απ΄εξω, κοιτούν μέσα και πετούνε πυροσβεστικές λύσεις, ο καθένας κατά το δοκούν.

Παραμονές Χριστουγέννων στο σχολικό συγκρότημα έγινε μια κατάληψη με αιτήματα κύρια λειτουργικά τα οποία ο πρώην Δήμος Σάμης, με προχειρότητα θα έλεγα, τα κάλυψε όπως μπορούσε για να αποκαταστήσει τις ελλείψεις και να λειτουργήσει το σχολείο μετά τις γιορτές. Από μερικούς τα αιτήματα των μαθητών ελήφθησαν ως ανυπόστατα, από άλλους δόθηκε η σχετική ειρωνεία, άλλοι τα ερμήνευσαν ως πρόωρες διακοπές και λίγοι έσκυψαν πάνω σε αυτά και κοντά στους μαθητές που τους συνιστούσαν ηρεμία, πειθαρχία και σεβασμό στο σχολείο τους, σωστή ιεράρχηση των προβλημάτων τους και επικοινωνία- ενημέρωση όλων των φορέων για την κατάσταση που επικρατεί στο σχολικό τους συγκρότημα.

Στο ενδιάμεσο διάστημα από την λήξη της κατάληψης μέχρι την συγκεκριμένη πράξη ουδεμία συζήτηση ή ενδιαφέρον δεν προέκυψε από κανένα φορέα, από ότι μπορώ να γνωρίζω.

Οι βανδαλισμοί που έγιναν δεν τιμούν κανένα, ούτε τις χειροκροτεί κανείς, ούτε αρμόζουν με σε μια σύγχρονη κοινωνία όπου με τα όποια προβλήματά της αντιστέκεται και προσπαθεί για ένα καλύτερο αύριο των παιδιών της.

Με ανησυχούν τα διάφορα σχόλια όπως αυτό του κ. Δημάρχου ".....ούτως ώστε να μην πετύχουν τον σκοπό τους οι δράστες, που δεν ήταν άλλος από το να σταματήσει η λειτουργία του", στοχεύοντας εμμέσως πλην σαφώς τους μαθητές. Ούτε και της αντιπολίτευσης η παραίνεση "....οι πράξεις βίας προκαλούν όχι μόνο θλίψη αλλά και επιτακτική την ανάγκη όλοι μας να προστατεύσουμε αυτόν τον ευαίσθητο χώρο", δίνει λύση στα προβλήματα του εν λόγω σχολείου.

Σαν να μην εφθαναν αυτά ήρθε και η ανακοίνωση της ΕΛΜΕΚΙ που αναφέρει ως υπαίτιο για όλα το "....καπιταλιστικό σύστημα".

Μέσα σε αυτό τον τραγέλαφο σκέψεων, εντολών και προτάσεων εκτιμώ ότι πρέπει αναλογιστούμε πολλά θέματα που σχετίζονται με την συγκεκριμένη πράξη και τα ερωτηματικά που γεννιούνται δεν είναι λίγα.

Μήπως πρόκειται για προβοκάτσια;
Μήπως πρόκειται για εξωσχολικούς;
Μήπως πρόκειται για συμφέροντα(;);
Μήπως σε κάποιους δεν είναι αρεστή η διοίκηση και σκοπεύουν να την εξαναγκάσουν σε παραίτηση;
Ποια να ήταν τα κίνητρά τους; ποιός να ήταν ο σκοπός τους;

Όποιος και εάν είναι ο σκοπός τους δεν πρέπει να βρει την τοπική κοινωνία αδιάφορη, τους Συλλόγους γονέων και κηδεμόνων απλούς θεατές των γεγονότων, τις μαθητικές κοινότητες Γυμνασίου και Λυκείου απούσες, τους εκπαιδευτές προβληματισμένους, την Δ/νση εκπαίδευσης έτοιμη να εφαρμόσει τον Νόμο, την ΕΛΜΕΚΙ να προβαίνει σε "ξύλινες" ανακοινώσεις και τον Δήμο αδιάφορο.

Όχι, δεν πρέπει να μείνουμε απαθείς. Πρέπει με πρωτοβουλία της Δημοτικής Κοινότητας Σάμης να συγκληθεί άμεσα μια ευρεία σύσκεψη όλων των εμπλεκομένων, να ακουστούν τα όποια προβλήματα ταλανίζουν το σχολείο εδώ και χρόνια, να προβληματιστούμε για το μέλλον του, να εκτελεστούν άμεσα οι όποιες εργασίες απαιτούνται, να καλυφθούν οι όποιες ανάγκες εκπαιδευτικού και μη προσωπικού και να δοθεί επιστημονική βοήθεια για την αντιμετώπιση εκπαιδευτικών και μη προβλημάτων.

Δεν πρέπει να αντιμετωπισθεί το γεγονός ως "θέαμα", να σταματήσει κάθε παρέμβαση που μπορεί να έχει και αντίστροφα αποτελέσματα από κακούς χειρισμούς.

Για τους λόγους αυτούς, ΚΑΛΩ, όλους τους συμπολίτες μας και όλους τους φορείς της Σάμης και μη, να προστατεύσουμε αυτόν τον ευαίσθητο χώρο και να συμβάλλουμε με τον τρόπο μας στην περιφρούρησή του, την μετατροπή του σε πραγματικό χώρο σύγχρονης εκπαίδευσης και όχι στην μετατροπή του σε "στρατόπεδο " εκπαίδευσης. Να σταθούμε δίπλα και κοντά στα παιδιά μας για να διαπαιδαγωγηθούν σωστά με τις πραγματικές αξίες της τάξης τους για μια όμορφη ΖΩΗ.

Υ.Γ: Σε αυτούς τους μαθητές στέλνω το παρακάτω ποίημα της συμμαθητριάς τους για τα δικά τους συμπεράσματα.

Ζήσιμος Βαγγελάτος
Μέλος της Δημοτικής Κοινότητας Σάμης

ΟΛΟΣ Ο ΚΟΣΜΟΣ ΜΙΑ ΖΩΓΡΑΦΙΑ


Μου είπαν να ζωγραφίσω τη θάλασσα κι εγώ την έκανα φουρτουνιασμένη.
Μου είπαν να ζωγραφίσω τον ουρανό, μα εγώ τον έκανα γκρίζο.
Μου είπαν να ζωγραφίσω δυο πουλιά, κι εγώ τα έκανα μαύρα.
Μου είπαν να ζωγραφίσω το δάσος, μα εγώ έφτιαξα μόνο στάχτες.
Μου είπαν να ζωγραφίσω τον ήλιο, μα δεν τον έβλεπα και έφτιαξα σύννεφα.
Κοίταξα την ζωγραφιά μου … ένιωσα πόνο στη ψυχή μου, την έσκισα σε χίλια κομμάτια.
Πήρα τα πινέλα της ψυχής μου και άρχισα ξανά να ζωγραφίζω.
Έφτιαξα την θάλασσα ήρεμη, τον ουρανό γαλάζιο, πάνω που πετούσαν δυο κατάλευκοι γλάροι.
Ζωγράφισα το δάσος καταπράσινο, λουλούδια κεντημένο.
Έδιωξα όλα τα γκρίζα σύννεφα από τον ουρανό και στη θέση τους έβαλα χιλιάδες ηλιαχτίδες.
Κοίταξα ξανά τη ζωγραφιά μου … γαλήνη και ηρεμία γέμισε τώρα η ψυχή μου.
και στο πλάι της ζωγραφιάς μου έγραψα μονάχα μία λέξη : ΖΩΗ


Χριστίνα Τριανταφυλλίδου
Β Τάξη 3ο Γυμνάσιο Αργοστολίου Κεφαλονιάς
1ο βραβείο του 11ου Πανελληνίου Διαγωνισμού Ποίησης μαθητών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης στο 7ο Φεστιβάλ Ποίησης, ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 27-12-2010

3 σχόλια:

  1. ΑΝΑΜΑΜΑΛΑΣ22 Ιαν 2011, 8:24:00 μ.μ.

    Αξιαγαπητε Ζησιμε, γραφεις στο σχολιο-σου: " οποιος και αν ειναι ο σκοπος-τους...τοπικη κοινων-μμμμμ-ναι-ναι...συλογους γονεων...μμμμ...ε κ π α ι δ ε υ τ ε ς - π ρ ο β λ η μ α τ ι σ μ ε ν ο υ ς !!!!!...Δημο αδιαφορο "..., ρε φιλε,...μιλαμε... το καλυτερο ανεκδοτο που ειπες ποτε! ειδικα στο σημειο που αναφερεται στους "εκπαιδευτες"!...Η παιδεια φιλε-μου στην Ελλαδα, με συνεργους τους προηγουμενους, καταστρεψαν τα " ο ρ ο σ η μ α " ! Καζαντζακη, Μακρυγιαννη, Παλαμα, Καβαφη και τοσους αλλους! σκεψου μεγεθη! Εχασαμε τον εαυτο-μας φιλε-μου και πρεπει να τον ξαναβρουμε! Ξερεις που ειναι; Ξερετε που ειναι;... ειναι μεσα στα ματια των συνανθρωπων-μας!, αρκει να τα κοιταξουμε βαθια, με α γ α π η και ε ν δ ι α φ ε ρ ο ν !.......
    ........" Ολα σβηνουν οταν μ' αγκαλιαζεις " τραγουδαει η γαλλιδα αοιδος και η φωνη-της μεταφερει στο Παρισι, την "πολη του φωτος", το Παρισι της "συναντησης"!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγαπητοι φιλοι θα πω την ταπεινη γνώμη μου και ας "πεσει στον γυαλό".

    Προβλήματα το σχολείο είχε, εχει και θα εχει. Απο οταν ημουν μαθητης εκει ειχε προβλήματα και θα συνεχίσει να εχει, εστω και αν οταν προσφατα το επισκέφτηκα πραγματικα ζήλεψα τους σημερινούς μαθητες και αυτά που εχουν στην διαθεση τους.

    Αυτο ομως που σημερα εχει αλλαξει ειναι ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ και η ικανοτητα του σχολείου να "φτιαχνει"-διαμορφωνει χαρακτηρες.

    Οι ανθρωποι ειναι ολοι οσοι εμπλεκονται. Μαθητες-καθηγητες-Γονεις.

    _Μαθητες(μεγαλο μερος αυτων) που αδιαφορουν για το σχολειο αλλα το μονο που τους ενδιαφερει ειναι να χασουν μαθημα. Αληθεια ποσες φορες εχουν διαλυσει-καταστρεψει πορτες-παραθυρα-κλειδαριες και οτι αλλο τους προσφερθηκε ?
    Μαθητες(οι ιδιοι με τους παραπανω) που ΑΔΙΑΦΟΡΟΥΝ για τον συμαθητη-συνανθρωπο τους και κανουν οτιδηποτε τους κανει "μαγκες" στα ματια των αλλων.
    Μαθητες που μαθαν απο τους γονεις πως κανουμε οτι γουσταρουμε και τιποτα δεν τρεχει...

    Σταματαω εδω με τους μαθητες γιατι αυτοι ειναι οι τελευταιοι που φταινε, καθως οι ευθυνες για τα χαλια μας σημερα ΥΠΕΥΘΥΝΟΙ ειναι οι γονεις και οι καθηγητες και οι υπολοιποι...

    _Γονεις.... αυτοι που ειναι υπερηφανοι οταν ο μπεμπης τους βωμολοχει απο μικρος... Που ειναι υπερηφανοι οταν πιανει κοροιδο τα αλλα παιδιά...
    Γονεις που επιπλητουν κομψά ή ακομψα τους καθηγητες οταν δεν βαζουν στα καμάρια τους καλο βαθμό, που ΑΠΕΙΛΟΥΝ καθηγητες οταν "τιμωρουν" τα αγγελουδια τους....
    Γονεις ΑΝΕΥΘΥΝΟΙ και ΑΝΙΚΑΝΟΙ που αντανακλουν στα παιδια τους τις ανασφάλιες και τα συμπλεγματα τους, και δημιουργουν "θηρια"¨και οχι ανθρωπους....

    _Καθηγητες ΑΝΙΚΑΝΟΙ να δημιουργησουν ανθωπους πια.
    Αν τυχει ενα παιδι να βγει και σωστος ανθρωπος τοτε καλως εχει, αλλα αν οχι ε τοτε δεν τρεχει και τιποτα οσο οι γονεις ειναι ευχαριστημενοι, ειδικα δε αν αυτοι ειναι και οικονομικο-κοινωνικά ευρωστοι...
    Καθηγητες που ΑΔΥΝΑΤΟΥΝ να θεσουν και να μαθουν στα παιδια ΟΠΟΙΟΔΗΠΟΤΕ ΟΡΙΟ που χαρακτηριζει τον ανθρωπο. Καποιοι μαθητες "προκαλουν" (και καλα κανουν καθως ειναι στην φυση του παιδιου) καθημερινα για να δουν τα οποια ορια, ΑΝ αυτα υπαρχουν στην πραγματικοτητα, και απο την αλλη οι καθηγητες σφυριζουν κλεφτικα, και αδιαφορουν, καθως εχουν αποδεχτει τον δημοσιο-υπαλληλικο χαρακτηρα της δουλειά τους και σου λεει : "να βρω εγω τον μπελα μου ? "
    Αληθεια ποιο "αγγελουδι" τιμωρηθηκε σοβαρα για αναρμωστη συμπεριφορα ? Ποιο αποβληθηκε οριστικα απο το σχολειο ? (μιλαω για δικαιολογημενες τιμωριες)
    Μερικες παρατηρησεις ή το χειροτερο ολιγοημερη αποβολη και ολα καλα και αγγελικα πλασμενα...

    Οι καθηγητες τιμωρουν με αστειο τροπο, οι γονεις πληρωνουν τους σχεδον καθημερινους μινι βανδαλισμους ή επιπλητουν-απειλουν καθηγητες γιατι "αδικουν" τα βλασταρια τους, και οι μαθητες συνεχιζουν το παιχνιδακι τους ψαχνοντας να βρουν ορια και αξιες σε μια κοινωνια γελοιοτητας...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συνεχεια


    Αν καθηγητες και Γονεις ΔΕΝ ΠΡΟΣΤΑΤΕΥΟΥΝ με οποιδηποτε κόστος το σχολειο και ΤΗΝ ΜΟΡΦΩΣΗ (ανθρωπινη και εκ των βιβλιων), τοτε ειλικρινα δεν υπαρχει λογος να συνεχισουν να υπαρχουν τα σχολεια.Ας στελνουν τα απολυτήρια σπιτι κατευθειαν...

    Οσο για τον βανδαλισμο, αλήθεια ΠΟΙΟΣ και ΓΙΑΤΙ εκπλησεται ???
    Αλήθεια ποσες φορες καποια "βλασταρια" εχουν βαλει φωτια σε καδους αποριμμάτων-ανακυκλωσης στους δρομους του χωριου μας ???? (ρωτηστε την πυροσβεστικη)
    Ποσες φορες καποια "βλασταρια" εχουν Σπασει και Διαλυσει και πεταξει στην μεση του δρομου, ΟΤΙΔΗΠΟΤΕ μεγαλο αντικειμενο-ηλεκτρικη συσκευη υπαρχει διπλα σε καδους σκουπιδιων ? (ρωτηστε συγχωριανους, ολο και καποιος θα εχει δει κατι)
    Ποσες φορες καποια "βλασταρια" μπαινουν απογευματα εως το βραδυ σε σχολεια (ταχαμου για να παιξουν)και καταληγουν οταν πεσει το σκοταδι να βανδαλιζουν σε οποιανδηποτε μορφη και οτι βρουν ???? ακομα και τους περιοικους ????? Ή ακομα και να κανουν χρηση ουσιων ?

    Φιλτατοι ολοι ξερουν τι γινεται και ειναι ΓΕΛΟΙΟ να απορουμε...
    Ατιμωρισία και έλλειψη ορίων οδηγουν εδω που φτασαμε, και να ειστε απολυτως σιγουροι πως ο βανδαλισμός ειναι απλα αρχικο συμπτωμα...

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλια που δεν είναι γραμμένα στα ελληνικά απορρίπτονται.