ΘΑ ΕΠΑΝΕΛΘΩ γι’άλλη μία φορά στο τεράστιο ζήτημα, όπως εξελίχθηκε, των τουριστικών ακινήτων, έστω και αν σε κάποιους….γίνομαι κουραστικός.
Αυτή τη φορά επιχειρώντας να ακουμπήσω (και) το σύνολο της δημόσιας περιουσίας στην Κεφαλονιά.
Και θα επανέλθω, ΠΡΩΤΟΝ γιατί κατά τα φαινόμενα η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού – Τουρισμού κάνει «δεύτερες σκέψεις» – ήδη … τα δύο τρίτα αυτής «λέει και ξελέει», ενώ …το έτερον ένα τρίτο συνεχίζει να σιωπά …ηχηρά.
ΔΕΥΤΕΡΟΝ, γιατί τόσο το σχετικό νομοσχέδιο για τα ακίνητα του ΕΟΤ άρχισε να συζητείται στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, όσο και ένα ακόμη νομοσχέδιο το περιβόητο «πολυνομοσχέδιο Βενιζέλου» το οποίο συζητείται ήδη με τη διαδικασία του επείγοντος και μέχρι την ερχόμενη Πέμπτη 19 Ιανουαρίου θα έχει ψηφιστεί και που κρύβει διάφορα «μυστικά και περίεργα» για τη δημόσια περιουσία.
ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ
ΠΟΛΛΑ έχουν ακουστεί και γραφτεί για το νομοσχέδιο «Επείγουσες Ρυθμίσεις που αφορούν την εφαρμογή του μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2012-2015», γνωστότερο ως «πολυνομοσχέδιο Βενιζέλου».
ΟΜΩΣ έχει περάσει «στα ψιλά» ότι στο άρθρο 7 του πολυνομοσχεδίου αυξάνουν και διευρύνονται οι δυνατότητες και οι αρμοδιότητες που παρέχονται στο «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου» για ιδιωτικοποίηση της δημόσιας περιουσίας.
ΤΟ ΤΑΜΕΙΟ θα μπορεί – μεταξύ άλλων – να ιδιωτικοποιεί περιουσιακά δικαιώματα του Δημοσίου, πέραν αυτών που έχουν περιληφθεί στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων, το οποίο έχει συμφωνηθεί με την Τρόικα με βάση το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2011 – 2015.
ΕΠΙ ΠΛΕΟΝ θα μπορεί να αποκρατικοποιεί προς αξιοποίηση ακόμη και τον αιγιαλό, την παραλία, δημόσια κτήματα και λοιπά ακίνητα που διαχειρίζονται οι Κτηματικές Υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών, καθώς και άλλα δημόσια ακίνητα, τα οποία διαχειριζόταν η συγχωνευθείσα με την ΕΤΑ πλέον Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου.
ΤΟ ΠΛΕΟΝ ίσως ενδιαφέρον από τα προβλεπόμενα στο πολυνομοσχέδιο Βενιζέλου για την δημόσια περιουσία είναι ότι το «Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου» θα μπορεί να ιδιωτικοποιεί περιουσιακά στοιχεία και δικαιώματα που ανήκουν σε Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, όπως νοσοκομεία, πανεπιστήμια και ασφαλιστικά ταμεία, καθώς και σε δημόσιες επιχειρήσεις, οι οποίες ελέγχονται εξ ολοκλήρου από το Δημόσιο ή τα ΝΠΔΔ. Όπως, π.χ. και ο ΕΟΤ, στον οποίο, ας μην ξεχνάμε παραμένει – ή παρέμενε μέχρι σήμερα τουλάχιστον – η κυριότητα της πλειονότητας, σχεδόν όλων των περιουσιακών στοιχείων που διαχειρίζεται η ΕΤΑ.
Η ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΕ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ-ΙΘΑΚΗ
ΤΙ ΣΧΕΣΗ έχουν όλα αυτά με την Κεφαλονιά;
Τεράστια!
ΕΚΤΟΣ από τα 16 ακίνητα του ΕΟΤ (13 σε Κεφαλονιά και 3 σε Ιθάκη) που πρόσφατα ήλθαν στην επικαιρότητα με αφορμή την πρόθεση του Υπουργείου Πολιτισμού – Τουρισμού να μεταβιβάσει τα 7 από αυτά στην Περιφέρεια, και εκτός από το οικόπεδο με το κτίριο του καταργημένου πλέον ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ που περνάει στην ιδιοκτησία του Νοσοκομείου Κεφαλληνίας, υπάρχουν μια σειρά από άλλα αναξιοποίητα (κατά κανόνα) ακίνητα που ανήκουν ιδιοκτησιακά στην Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου.
ΣΤΟ ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ (τα Υπαλληλικά οικόπεδα, και σπίτια, σε ενιαία έκταση, αλλά και μεμονωμένα σε άλλα σημεία της πόλης) και σε αρκετά χωριά όπως ο Αγκώνας, τα χωριά της Θηνιάς και ο Πόρος.
Τα ακίνητα αυτά βρέθηκαν στα χέρια της Κτηματικής Εταιρείας του Δημοσίου μετά τον αναδασμό που έγινε στη μετασεισμική του 1953 περίοδο και προοριζόταν για κοινόχρηστα έργα στις πόλεις και τα χωριά (π.χ. πλατείες) που ποτέ όμως δεν έγιναν, για ακτήμονες στους οποίους όμως ποτέ δεν παραχωρήθηκαν, και άλλα για δημοσίους υπαλλήλους (στα Υπαλληλικά στο Αργοστόλι) τα οποία όμως προ πολλού έχουν εγκαταλειφθεί.
ΕΙΔΙΚΑ τα τουριστικά ακίνητα όλα εκτός από ένα (!) αποκτήθηκαν από τον ΕΟΤ με αμφιλεγόμενες απαλλοτριώσεις «έναντι πινακίου φακής» .
Και είναι γνωστό ότι ένας μόνο ιδιοκτήτης πήρε πίσω την ιδιοκτησία του (πασίγνωστο φιλέτο στο Αργοστόλι) από τον ΕΟΤ στην δικτατορία, οπότε και του επεστράφη σκανδαλωδώς καταβάλλοντας «ψίχουλα» για τις εγκαταστάσεις που είχαν ανεγερθεί!
ΟΙ ΥΠΕΡΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ που παρέχονται στο «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου» για ιδιωτικοποίηση της δημόσιας περιουσίας με το πολυνομοσχέδιο Βενιζέλου δημιουργεί ανησυχία και μόνο ανησυχία, για όλα «τα ορφανά» ακίνητα του δημοσίου στην Κεφαλονιά, μαζί και τα 16 τουριστικά ακίνητα.
ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ αυτούς τους ιδιαίτερους λόγους, ιστορικούς και πολιτικούς, τα ακίνητα του δημοσίου στην Κεφαλονιά (και την Ιθάκη) αποτελούν κοινωνική περιουσία.
ΆΛΛΩΣΤΕ είναι γνωστό, πως στην Κεφαλονιά (και τα άλλα Επτάνησα) δεν πέρασε δημόσια περιουσία το 1864 με την Ένωση από τους Άγγλους. Γι’αυτό και όποιο δημόσιο ακίνητο υπάρχει προέρχεται από απαλλοτρίωση ή αγορά – ακόμη και ο Εθνικός Δρυμός του Αίνου είναι αγορασμένος, ενώ στις δασικές εκτάσεις το τεκμήριο ιδιοκτησίας (σε αντίθεση με ό,τι ισχύει στην υπόλοιπη Ελλάδα) το έχει ο ιδιώτης και όχι το δημόσιο.
ΕΤΣΙ λοιπόν είναι αδιανόητο, στο όνομα της εξεύρεσης χρημάτων λόγω κρίσης, να ξεπουληθεί κάτι που σε τελική ανάλυση δεν ανήκει στο κράτος, ενώ για άλλο λόγο τα απόκτησε και αλλού τα προορίζουν.
ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ αυτούς τους λόγους και για να μην παρθούν αποφάσεις «με το μαχαίρι στο λαιμό» του τύπου «πρέπει να μαζέψει χρήμα η Ελλάδα», θα πρέπει όχι μόνο να αναδειχθεί η ιδιαιτερότητα των δημοσίων ακινήτων στην Κεφαλονιά, αλλά και να διαμηνυθεί προς κάθε κατεύθυνση πως δεν ξεπουλιέται η γη των προγόνων μας που σε τελική ανάλυση εντελώς συγκυριακά κατέχει το κράτος.
ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ κάποιοι μπορεί να δείχνουν υπερβάλλοντα ζήλο «για τη σωτηρία της πατρίδος» (είναι της ίδιας συνομοταξίας με αυτούς που σοβαρά – σοβαρά προτείνουν το ξεπούλημα ακόμα και …της Ακρόπολης) να ξεπουληθεί ό,τι έχει και δεν έχει το δημόσιο, θα πω ότι στο Αργοστόλι υπάρχουν τρεις δημόσιες υπηρεσίες (μία ασφαλιστικού ιδρύματος, μία για την είσπραξη δημοσίων εσόδων και μία για την τάξη και την ασφάλεια) που πληρώνουν ενοίκιο!!!
Ναι, η μία πληρώνει 12.000 ευρώ το μήνα νοίκι, η άλλη 5.000 και η τρίτη 11.500, με τόση δημόσια περιουσία – για να μην αναφερθώ στο σύνολο των δημοσίων υπηρεσιών που πληρώνουν νοίκι!!!
Και το ωραιότερο είναι πως η μία έχει….ιδιόκτητο οικόπεδο, η άλλη ….αγόρασε οικόπεδο πρόσφατα και η τρίτη…. εισπράττει τους φόρους των πολιτών!!!
Να γιατί μιλάω….για ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας !!!
Η ΝΟΜΙΚΗ ΟΔΟΣ
ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ η πολιτική διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί κατά τη γνώμη μου.
ΥΠΑΡΧΕΙ όμως και η νομική οδός.
Να διεκδικήσει νομικά ο Δήμος μια σειρά ακίνητα, όπως το ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ.
Ή να μπλοκάρει τον αποχαρακτηρισμό ακινήτων που το δημόσιο θα ήθελε να τα πουλήσει καθαρά πολεοδομικών δεσμεύσεων.
ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ, ο Δήμος μπορεί να μπλοκάρει την οποιαδήποτε αγοραπωλησία του ακίνητου του ΞΕΝΙΑ όταν απαιτείται απόφαση του δημοτικού συμβουλίου για να αλλάξει χρήση στο μεγαλύτερο τμήμα του ο χώρος από σχολική χρήση.
ΤΟ ΙΔΙΟ με το κτίριο του ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ, όταν για να αλλάξει χρήση πρέπει να υπάρξει απόφαση του Δήμου.
ΟΠΩΣ και με το τετράγωνο «φιλέτο» του πρώην Παιδικού Νοσοκομείου πάνω από την πλατεία Βαλλιάνου, όταν είναι χαρακτηρισμένο για διάφορες κοινωνικές δραστηριότητες (π.χ. παιδικό σταθμό) στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο.
ΤΟ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΚΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΟΥ ΚΤΙΡΙΟΥ ΤΗΣ ΠΡΩΗΝ ΝΟΜΑΡΧΙΑΣ
ΕΙΔΕ το φως της δημοσιότητας η είδηση πως ο Δήμος προσφεύγει στα δικαστήρια θεωρώντας ότι το κτίριο που στεγάζεται η Περιφερειακή Ενότητα Κεφαλληνίας (πρώην Νομαρχία) είναι ιδιοκτησίας του.
ΚΑΤΑΡΧΗΝ, είναι αλήθεια πως από λάθος των υπηρεσιών όταν κατασκευάστηκε το κτίριο της πρώην Νομαρχίας στην 10ετία του ’50 το μισό (μέχρι τη μέση του γραφείου του Νομάρχη, επειδή σε εκείνο το σημείο περνούσε προσεισμικά δρόμος που οριοθέτησε το μετασεισμικό κτίριο) γράφτηκε στο Δήμο.
Το θέμα έγινε γνωστό γύρω στο 2000 όταν γινόταν το κτηματολόγιο, αλλά για λόγους προφανείς δεν διεκδικήθηκε από τον Δήμο το κτίριο.
Αλίμονο και «να πεταγόταν στο δρόμο» η Νομαρχία για ένα λάθος των υπηρεσιών!
Όμως, τουλάχιστον μέχρι που αποχώρησα από το Δήμο, δεν είχε βρεθεί η νομική φόρμουλα διευθέτησης του προβλήματος.
ΣΗΜΕΡΑ με την Περιφέρεια που έχει περιοριστεί ο ρόλος της σε καθαρά αναπτυξιακό και προγραμματικό και τον ενιαίο Δήμο Κεφαλονιάς να έχει γιγαντωθεί παίρνοντας μάλιστα και πολυπληθείς υπηρεσίες στην αρμοδιότητα του (πολεοδομία και πρόνοια) από την πρώην Νομαρχία, τα πράγματα είναι διαφορετικά.
ΣΙΓΟΥΡΑ υπάρχει εξωδικαστική λύση (την οποία έχω μεταφέρει στους επικεφαλείς των δύο θεσμών) που ικανοποιεί τις ανάγκες και των δύο θεσμών, συνδυάζοντας αυτές με την ακίνητη περιουσία του δημοσίου που συζητάμε.
ΟΜΩΣ δεν πρέπει ο σημερινός Δήμαρχος Αλέκος Παρίσης και οι σημερινοί Περιφερειάρχης και Αντιπεριφερειάρχης Σπύρος Σπύρου και Σωτήρης Κουρής, να δουν την υπόθεση με την κοντόφθαλμη ματιά των χρονικών ορίων της θητείας τους.
ΣΤΟ ΔΗΜΟ Η ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ
ΔΕΝ ΞΕΡΩ τι συμβαίνει με τα ακίνητα του δημοσίου στην υπόλοιπη Ελλάδα, όμως στην Κεφαλονιά (και την Ιθάκη) που η δημόσια περιουσία είναι συγκεκριμένη και εν πολλοίς αναξιοποίητη, η ιδιωτική περιουσία περιορισμένη λόγω νησιωτικότητας και με μικρό κλήρο, δεν υπάρχει η πολυτέλεια «αξιοποίησης» της δημόσιας περιουσίας μέσω πώλησης της, όπως διατείνονται κάποιοι.
ΚΑΙ ΣΕ ΤΕΛΙΚΗ ανάλυση ακόμη και «το φιλέτο των φιλέτων» τα 69 στρέμματα στο Τραπεζάκι, «για ένα κομμάτι ψωμί» θα πουληθεί, αν πουληθεί, έτσι που θα είναι απειροελάχιστη η συνεισφορά της Κεφαλονιάς στο πρόβλημα της Ελλάδας.
ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ πριν να πουληθεί οποιοδήποτε δημόσιο ακίνητο στην Κεφαλονιά (και την Ιθάκη) θα πρέπει να απαντηθεί από Υπουργούς, Υφυπουργούς και λοιπούς αρμόδιους, πως είναι δυνατόν ένα κράτος να πουλάει περιουσία του για να σωθεί και την ίδια ώρα να πληρώνει για ενοίκια τριών μόνο υπηρεσιών του (με ιδιόκτητα μάλιστα οικόπεδα) 27.500 ευρώ το μήνα;
ΕΤΣΙ ΛΟΙΠΟΝ, μία και μοναδική λύση προβάλει για την περιουσία του Δημοσίου στην Κεφαλονιά (και την Ιθάκη).
Να περάσει στον ένα και μοναδικό Δήμο – στον κοντινότερο στους πολίτες θεσμό !
ΟΤΑΝ η Κεφαλονιά είχε 80 Δήμους και Κοινότητες, ακόμα και στην εποχή των 7 Καποδιστριακών Δήμων και της μιας Κοινότητας τα πράγματα ήταν δύσκολα για την αξιοποίηση των ακινήτων του δημοσίου.
Σήμερα με τον ένα Δήμο τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά και οι προοπτικές εξόχως ευοίωνες.
ΔΗΜΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΥΤΟΤΕΛΗΣ
Η ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ σήμερα ως ένας Δήμος έχει τεράστιες δυνατότητες οικονομικής αυτοτέλειας, με την αξιοποίηση μόνο της δημοτικής και της δημόσιας περιουσίας.
ΣΤΑ ΕΣΟΔΑ από τα σπήλαια της Σάμης, του λιμενικού ταμείου ως δημοτικού, της μίσθωσης των παραλιών, της ενοικίασης των ιδιόκτητων καταστημάτων σε Αργοστόλι και αλλού, της αξιοποίησης διαφόρων ακινήτων εντός και εκτός της Κεφαλονιάς, των κοινόχρηστων χώρων, του τέλους παρεπιδημούντων, αν προστεθούν και τα έσοδα που μπορεί να προέλθουν από την αξιοποίηση των δημοσίων ακινήτων (π.χ. Μαρίνα, Τραπεζάκι κ.λ.π.), τότε μιλάμε για μια εν δυνάμει τεράστια οικονομική επιφάνεια στο Δήμο Κεφαλονιάς – σε κάθε περίπτωση άνω των 10 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως !
ΑΝ ΜΑΛΙΣΤΑ γίνει καλή διαπραγμάτευση για τα έσοδα που θα προκύψουν από τον περιφερειακό φόρο της εκμετάλλευσης των υδρογονανθράκων (πετρέλαιο και φυσικό αέριο) που ήδη έχει προκηρυχθεί η εξόρυξή τους, ο Δήμος Κεφαλονιάς μπορεί άμεσα να καταστεί μια μοναδική στην Ελλάδα οικονομικά αυτοτελής μονάδα αυτοδιοίκησης, που θα της επιτρέπει να αναπτύξει μοναδικό αναπτυξιακό, πολιτιστικό και κοινωνικό έργο.
ΚΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ δίχως να υπάρχει ούτε ένα ευρώ επιβάρυνση στους πολίτες και δίχως να ξεπουληθεί ούτε μία σπιθαμή Κεφαλονίτικης γης!
ΟΛΑ ΑΥΤΑ που δεν είναι ουτοπία, απλά απαιτείται ένας δυναμικός και οραματικός σχεδιασμός για το μέλλον!
ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ και οι υποχρεώσεις του Δήμου Κεφαλονιάς σήμερα και κυρίως στο μέλλον βρίσκονται μακράν αυτών που γνωρίζαμε για την αυτοδιοίκηση.
Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ως θεσμός αυτοδιοίκησης είναι εντελώς άλλο πράγμα με καθαρά αναπτυξιακό – προγραμματικό ρόλο, όπως σε όλο τον κόσμο ο δεύτερος βαθμός.
ΓΙ’ΑΥΤΟ και απαιτείται νέο μοντέλο ανάπτυξης, οργάνωσης και… (πολιτικής) σκέψης στον πρωτογενή αυτοδιοικητικό θεσμό, του Δήμου.
ΤΟ ΝΑ ΠΕΡΙΕΛΘΕΙ άμεσα το λιμενικό ταμείο στο Δήμο, είναι μονόδρομος και επείγουσα ανάγκη.
ΤΟ ΝΑ ΠΕΡΙΕΛΘΕΙ η ανεκμετάλλευτη δημόσια περιουσία στο Δήμο, είναι ζήτημα πολιτικής βούλησης.
ΤΟ ΝΑ ΠΕΡΙΕΛΘΟΥΝ όλα (και τα 16) ακίνητα του ΕΟΤ στο Δήμο, είναι τώρα η ευκαιρία.
ΣΕ ΔΥΟ ΕΥΔΙΑΚΡΙΤΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΤΟΥ ΕΟΤ
ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ κάποιοι παίζουν τον «μπορδόμυλο» με την πραγματική κυριότητα των τουριστικών ακινήτων, προσποιούμενοι πως δεν βλέπουν την πραγματικότητα, για να μην υπάρχουν παρερμηνείες θα επισημάνω ότι αυτά κατατάσσονται σε δύο ευδιάκριτες κατηγορίες.
ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ είναι τα παραχωρημένα ήδη (επτά) στο Δήμο και (ένα) στην Περιφέρεια, οπότε είναι και έντιμο και ηθικό να δοθούν και κατά κυριότητα:
ΣΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ανήκουν όλα τα υπόλοιπα (εννιά) που χρόνια τα διεκδικεί η αυτοδιοίκηση και για διάφορους λόγους δεν έχουν παραχωρηθεί (ή κάποια από αυτά είχαν παραχωρηθεί ευκαιριακά):
«ΣΤΗ ΒΡΑΣΗ ΚΟΛΛΑΕΙ ΤΟ ΣΙΔΕΡΟ»
«ΣΤΗ ΒΡΑΣΗ κολλάει το σίδερο» λένε και στην περίπτωση πάει κουτί.
Ποτέ δεν θα μας παρουσιαστεί ξανά η ευκαιρία να έχουμε Κεφαλονίτη αρμόδιο Υπουργό και Κεφαλονίτη Υφυπουργό!
ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ που κυκλοφορεί να δοθούν τώρα με το νομοσχέδιο που έχει εισαχθεί στη Βουλή τα επτά τουριστικά ακίνητα (6 στην Κεφαλονιά και 1 στην Ιθάκη) και τα υπόλοιπα εννιά με το νομοσχέδιο για τον Τουρισμό που θα ακολουθήσει, αποτελεί υπεκφυγή.
ΤΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΑΚΙΝΗΤΑ, αν δεν έλθουν τώρα στο Δήμο με αφορμή το σχετικό νομοσχέδιο, θα περάσουν στα σίγουρα στο «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου» με τις αρμοδιότητες του πολυνομοσχεδίου Βενιζέλου και θα ξεπουληθούν «για ένα κομμάτι ψωμί».
ΟΛΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ είναι για πολιτικά αφελείς!
Γι’αυτό και…. ή τώρα ή ποτέ !
Με όλα τα ακίνητα του δημοσίου, αφού άνοιξε η υπόθεση !
Διαλέγουμε και παίρνουμε…..
Σε τελική ανάλυση…..ο καθένας ας πάρει την (ιστορική) ευθύνη του!
Αυτή τη φορά επιχειρώντας να ακουμπήσω (και) το σύνολο της δημόσιας περιουσίας στην Κεφαλονιά.
Και θα επανέλθω, ΠΡΩΤΟΝ γιατί κατά τα φαινόμενα η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού – Τουρισμού κάνει «δεύτερες σκέψεις» – ήδη … τα δύο τρίτα αυτής «λέει και ξελέει», ενώ …το έτερον ένα τρίτο συνεχίζει να σιωπά …ηχηρά.
ΔΕΥΤΕΡΟΝ, γιατί τόσο το σχετικό νομοσχέδιο για τα ακίνητα του ΕΟΤ άρχισε να συζητείται στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής, όσο και ένα ακόμη νομοσχέδιο το περιβόητο «πολυνομοσχέδιο Βενιζέλου» το οποίο συζητείται ήδη με τη διαδικασία του επείγοντος και μέχρι την ερχόμενη Πέμπτη 19 Ιανουαρίου θα έχει ψηφιστεί και που κρύβει διάφορα «μυστικά και περίεργα» για τη δημόσια περιουσία.
ΤΟ ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΙΟ ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ
ΠΟΛΛΑ έχουν ακουστεί και γραφτεί για το νομοσχέδιο «Επείγουσες Ρυθμίσεις που αφορούν την εφαρμογή του μεσοπρόθεσμου πλαισίου δημοσιονομικής στρατηγικής 2012-2015», γνωστότερο ως «πολυνομοσχέδιο Βενιζέλου».
ΟΜΩΣ έχει περάσει «στα ψιλά» ότι στο άρθρο 7 του πολυνομοσχεδίου αυξάνουν και διευρύνονται οι δυνατότητες και οι αρμοδιότητες που παρέχονται στο «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου» για ιδιωτικοποίηση της δημόσιας περιουσίας.
ΤΟ ΤΑΜΕΙΟ θα μπορεί – μεταξύ άλλων – να ιδιωτικοποιεί περιουσιακά δικαιώματα του Δημοσίου, πέραν αυτών που έχουν περιληφθεί στο πρόγραμμα αποκρατικοποιήσεων, το οποίο έχει συμφωνηθεί με την Τρόικα με βάση το Μεσοπρόθεσμο Πλαίσιο Δημοσιονομικής Στρατηγικής 2011 – 2015.
ΕΠΙ ΠΛΕΟΝ θα μπορεί να αποκρατικοποιεί προς αξιοποίηση ακόμη και τον αιγιαλό, την παραλία, δημόσια κτήματα και λοιπά ακίνητα που διαχειρίζονται οι Κτηματικές Υπηρεσίες του Υπουργείου Οικονομικών, καθώς και άλλα δημόσια ακίνητα, τα οποία διαχειριζόταν η συγχωνευθείσα με την ΕΤΑ πλέον Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου.
ΤΟ ΠΛΕΟΝ ίσως ενδιαφέρον από τα προβλεπόμενα στο πολυνομοσχέδιο Βενιζέλου για την δημόσια περιουσία είναι ότι το «Ταμείο Αξιοποίησης της Ιδιωτικής Περιουσίας του Δημοσίου» θα μπορεί να ιδιωτικοποιεί περιουσιακά στοιχεία και δικαιώματα που ανήκουν σε Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, όπως νοσοκομεία, πανεπιστήμια και ασφαλιστικά ταμεία, καθώς και σε δημόσιες επιχειρήσεις, οι οποίες ελέγχονται εξ ολοκλήρου από το Δημόσιο ή τα ΝΠΔΔ. Όπως, π.χ. και ο ΕΟΤ, στον οποίο, ας μην ξεχνάμε παραμένει – ή παρέμενε μέχρι σήμερα τουλάχιστον – η κυριότητα της πλειονότητας, σχεδόν όλων των περιουσιακών στοιχείων που διαχειρίζεται η ΕΤΑ.
Η ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΣΕ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ-ΙΘΑΚΗ
ΤΙ ΣΧΕΣΗ έχουν όλα αυτά με την Κεφαλονιά;
Τεράστια!
ΕΚΤΟΣ από τα 16 ακίνητα του ΕΟΤ (13 σε Κεφαλονιά και 3 σε Ιθάκη) που πρόσφατα ήλθαν στην επικαιρότητα με αφορμή την πρόθεση του Υπουργείου Πολιτισμού – Τουρισμού να μεταβιβάσει τα 7 από αυτά στην Περιφέρεια, και εκτός από το οικόπεδο με το κτίριο του καταργημένου πλέον ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ που περνάει στην ιδιοκτησία του Νοσοκομείου Κεφαλληνίας, υπάρχουν μια σειρά από άλλα αναξιοποίητα (κατά κανόνα) ακίνητα που ανήκουν ιδιοκτησιακά στην Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου.
ΣΤΟ ΑΡΓΟΣΤΟΛΙ (τα Υπαλληλικά οικόπεδα, και σπίτια, σε ενιαία έκταση, αλλά και μεμονωμένα σε άλλα σημεία της πόλης) και σε αρκετά χωριά όπως ο Αγκώνας, τα χωριά της Θηνιάς και ο Πόρος.
Τα ακίνητα αυτά βρέθηκαν στα χέρια της Κτηματικής Εταιρείας του Δημοσίου μετά τον αναδασμό που έγινε στη μετασεισμική του 1953 περίοδο και προοριζόταν για κοινόχρηστα έργα στις πόλεις και τα χωριά (π.χ. πλατείες) που ποτέ όμως δεν έγιναν, για ακτήμονες στους οποίους όμως ποτέ δεν παραχωρήθηκαν, και άλλα για δημοσίους υπαλλήλους (στα Υπαλληλικά στο Αργοστόλι) τα οποία όμως προ πολλού έχουν εγκαταλειφθεί.
ΕΙΔΙΚΑ τα τουριστικά ακίνητα όλα εκτός από ένα (!) αποκτήθηκαν από τον ΕΟΤ με αμφιλεγόμενες απαλλοτριώσεις «έναντι πινακίου φακής» .
Και είναι γνωστό ότι ένας μόνο ιδιοκτήτης πήρε πίσω την ιδιοκτησία του (πασίγνωστο φιλέτο στο Αργοστόλι) από τον ΕΟΤ στην δικτατορία, οπότε και του επεστράφη σκανδαλωδώς καταβάλλοντας «ψίχουλα» για τις εγκαταστάσεις που είχαν ανεγερθεί!
ΟΙ ΥΠΕΡΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ που παρέχονται στο «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου» για ιδιωτικοποίηση της δημόσιας περιουσίας με το πολυνομοσχέδιο Βενιζέλου δημιουργεί ανησυχία και μόνο ανησυχία, για όλα «τα ορφανά» ακίνητα του δημοσίου στην Κεφαλονιά, μαζί και τα 16 τουριστικά ακίνητα.
ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ αυτούς τους ιδιαίτερους λόγους, ιστορικούς και πολιτικούς, τα ακίνητα του δημοσίου στην Κεφαλονιά (και την Ιθάκη) αποτελούν κοινωνική περιουσία.
ΆΛΛΩΣΤΕ είναι γνωστό, πως στην Κεφαλονιά (και τα άλλα Επτάνησα) δεν πέρασε δημόσια περιουσία το 1864 με την Ένωση από τους Άγγλους. Γι’αυτό και όποιο δημόσιο ακίνητο υπάρχει προέρχεται από απαλλοτρίωση ή αγορά – ακόμη και ο Εθνικός Δρυμός του Αίνου είναι αγορασμένος, ενώ στις δασικές εκτάσεις το τεκμήριο ιδιοκτησίας (σε αντίθεση με ό,τι ισχύει στην υπόλοιπη Ελλάδα) το έχει ο ιδιώτης και όχι το δημόσιο.
ΕΤΣΙ λοιπόν είναι αδιανόητο, στο όνομα της εξεύρεσης χρημάτων λόγω κρίσης, να ξεπουληθεί κάτι που σε τελική ανάλυση δεν ανήκει στο κράτος, ενώ για άλλο λόγο τα απόκτησε και αλλού τα προορίζουν.
ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ αυτούς τους λόγους και για να μην παρθούν αποφάσεις «με το μαχαίρι στο λαιμό» του τύπου «πρέπει να μαζέψει χρήμα η Ελλάδα», θα πρέπει όχι μόνο να αναδειχθεί η ιδιαιτερότητα των δημοσίων ακινήτων στην Κεφαλονιά, αλλά και να διαμηνυθεί προς κάθε κατεύθυνση πως δεν ξεπουλιέται η γη των προγόνων μας που σε τελική ανάλυση εντελώς συγκυριακά κατέχει το κράτος.
ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ κάποιοι μπορεί να δείχνουν υπερβάλλοντα ζήλο «για τη σωτηρία της πατρίδος» (είναι της ίδιας συνομοταξίας με αυτούς που σοβαρά – σοβαρά προτείνουν το ξεπούλημα ακόμα και …της Ακρόπολης) να ξεπουληθεί ό,τι έχει και δεν έχει το δημόσιο, θα πω ότι στο Αργοστόλι υπάρχουν τρεις δημόσιες υπηρεσίες (μία ασφαλιστικού ιδρύματος, μία για την είσπραξη δημοσίων εσόδων και μία για την τάξη και την ασφάλεια) που πληρώνουν ενοίκιο!!!
Ναι, η μία πληρώνει 12.000 ευρώ το μήνα νοίκι, η άλλη 5.000 και η τρίτη 11.500, με τόση δημόσια περιουσία – για να μην αναφερθώ στο σύνολο των δημοσίων υπηρεσιών που πληρώνουν νοίκι!!!
Και το ωραιότερο είναι πως η μία έχει….ιδιόκτητο οικόπεδο, η άλλη ….αγόρασε οικόπεδο πρόσφατα και η τρίτη…. εισπράττει τους φόρους των πολιτών!!!
Να γιατί μιλάω….για ξεπούλημα της δημόσιας περιουσίας !!!
Η ΝΟΜΙΚΗ ΟΔΟΣ
ΑΥΤΗ ΕΙΝΑΙ η πολιτική διαδικασία που πρέπει να ακολουθηθεί κατά τη γνώμη μου.
ΥΠΑΡΧΕΙ όμως και η νομική οδός.
Να διεκδικήσει νομικά ο Δήμος μια σειρά ακίνητα, όπως το ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ.
Ή να μπλοκάρει τον αποχαρακτηρισμό ακινήτων που το δημόσιο θα ήθελε να τα πουλήσει καθαρά πολεοδομικών δεσμεύσεων.
ΓΙΑ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ, ο Δήμος μπορεί να μπλοκάρει την οποιαδήποτε αγοραπωλησία του ακίνητου του ΞΕΝΙΑ όταν απαιτείται απόφαση του δημοτικού συμβουλίου για να αλλάξει χρήση στο μεγαλύτερο τμήμα του ο χώρος από σχολική χρήση.
ΤΟ ΙΔΙΟ με το κτίριο του ΚΕΚΥΚΑΜΕΑ, όταν για να αλλάξει χρήση πρέπει να υπάρξει απόφαση του Δήμου.
ΟΠΩΣ και με το τετράγωνο «φιλέτο» του πρώην Παιδικού Νοσοκομείου πάνω από την πλατεία Βαλλιάνου, όταν είναι χαρακτηρισμένο για διάφορες κοινωνικές δραστηριότητες (π.χ. παιδικό σταθμό) στο Γενικό Πολεοδομικό Σχέδιο.
ΤΟ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΚΟ ΖΗΤΗΜΑ ΤΟΥ ΚΤΙΡΙΟΥ ΤΗΣ ΠΡΩΗΝ ΝΟΜΑΡΧΙΑΣ
ΕΙΔΕ το φως της δημοσιότητας η είδηση πως ο Δήμος προσφεύγει στα δικαστήρια θεωρώντας ότι το κτίριο που στεγάζεται η Περιφερειακή Ενότητα Κεφαλληνίας (πρώην Νομαρχία) είναι ιδιοκτησίας του.
ΚΑΤΑΡΧΗΝ, είναι αλήθεια πως από λάθος των υπηρεσιών όταν κατασκευάστηκε το κτίριο της πρώην Νομαρχίας στην 10ετία του ’50 το μισό (μέχρι τη μέση του γραφείου του Νομάρχη, επειδή σε εκείνο το σημείο περνούσε προσεισμικά δρόμος που οριοθέτησε το μετασεισμικό κτίριο) γράφτηκε στο Δήμο.
Το θέμα έγινε γνωστό γύρω στο 2000 όταν γινόταν το κτηματολόγιο, αλλά για λόγους προφανείς δεν διεκδικήθηκε από τον Δήμο το κτίριο.
Αλίμονο και «να πεταγόταν στο δρόμο» η Νομαρχία για ένα λάθος των υπηρεσιών!
Όμως, τουλάχιστον μέχρι που αποχώρησα από το Δήμο, δεν είχε βρεθεί η νομική φόρμουλα διευθέτησης του προβλήματος.
ΣΗΜΕΡΑ με την Περιφέρεια που έχει περιοριστεί ο ρόλος της σε καθαρά αναπτυξιακό και προγραμματικό και τον ενιαίο Δήμο Κεφαλονιάς να έχει γιγαντωθεί παίρνοντας μάλιστα και πολυπληθείς υπηρεσίες στην αρμοδιότητα του (πολεοδομία και πρόνοια) από την πρώην Νομαρχία, τα πράγματα είναι διαφορετικά.
ΣΙΓΟΥΡΑ υπάρχει εξωδικαστική λύση (την οποία έχω μεταφέρει στους επικεφαλείς των δύο θεσμών) που ικανοποιεί τις ανάγκες και των δύο θεσμών, συνδυάζοντας αυτές με την ακίνητη περιουσία του δημοσίου που συζητάμε.
ΟΜΩΣ δεν πρέπει ο σημερινός Δήμαρχος Αλέκος Παρίσης και οι σημερινοί Περιφερειάρχης και Αντιπεριφερειάρχης Σπύρος Σπύρου και Σωτήρης Κουρής, να δουν την υπόθεση με την κοντόφθαλμη ματιά των χρονικών ορίων της θητείας τους.
ΣΤΟ ΔΗΜΟ Η ΑΚΙΝΗΤΗ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ
ΔΕΝ ΞΕΡΩ τι συμβαίνει με τα ακίνητα του δημοσίου στην υπόλοιπη Ελλάδα, όμως στην Κεφαλονιά (και την Ιθάκη) που η δημόσια περιουσία είναι συγκεκριμένη και εν πολλοίς αναξιοποίητη, η ιδιωτική περιουσία περιορισμένη λόγω νησιωτικότητας και με μικρό κλήρο, δεν υπάρχει η πολυτέλεια «αξιοποίησης» της δημόσιας περιουσίας μέσω πώλησης της, όπως διατείνονται κάποιοι.
ΚΑΙ ΣΕ ΤΕΛΙΚΗ ανάλυση ακόμη και «το φιλέτο των φιλέτων» τα 69 στρέμματα στο Τραπεζάκι, «για ένα κομμάτι ψωμί» θα πουληθεί, αν πουληθεί, έτσι που θα είναι απειροελάχιστη η συνεισφορά της Κεφαλονιάς στο πρόβλημα της Ελλάδας.
ΚΑΙ ΒΕΒΑΙΑ πριν να πουληθεί οποιοδήποτε δημόσιο ακίνητο στην Κεφαλονιά (και την Ιθάκη) θα πρέπει να απαντηθεί από Υπουργούς, Υφυπουργούς και λοιπούς αρμόδιους, πως είναι δυνατόν ένα κράτος να πουλάει περιουσία του για να σωθεί και την ίδια ώρα να πληρώνει για ενοίκια τριών μόνο υπηρεσιών του (με ιδιόκτητα μάλιστα οικόπεδα) 27.500 ευρώ το μήνα;
ΕΤΣΙ ΛΟΙΠΟΝ, μία και μοναδική λύση προβάλει για την περιουσία του Δημοσίου στην Κεφαλονιά (και την Ιθάκη).
Να περάσει στον ένα και μοναδικό Δήμο – στον κοντινότερο στους πολίτες θεσμό !
ΟΤΑΝ η Κεφαλονιά είχε 80 Δήμους και Κοινότητες, ακόμα και στην εποχή των 7 Καποδιστριακών Δήμων και της μιας Κοινότητας τα πράγματα ήταν δύσκολα για την αξιοποίηση των ακινήτων του δημοσίου.
Σήμερα με τον ένα Δήμο τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά και οι προοπτικές εξόχως ευοίωνες.
ΔΗΜΟΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ ΑΥΤΟΤΕΛΗΣ
Η ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ σήμερα ως ένας Δήμος έχει τεράστιες δυνατότητες οικονομικής αυτοτέλειας, με την αξιοποίηση μόνο της δημοτικής και της δημόσιας περιουσίας.
ΣΤΑ ΕΣΟΔΑ από τα σπήλαια της Σάμης, του λιμενικού ταμείου ως δημοτικού, της μίσθωσης των παραλιών, της ενοικίασης των ιδιόκτητων καταστημάτων σε Αργοστόλι και αλλού, της αξιοποίησης διαφόρων ακινήτων εντός και εκτός της Κεφαλονιάς, των κοινόχρηστων χώρων, του τέλους παρεπιδημούντων, αν προστεθούν και τα έσοδα που μπορεί να προέλθουν από την αξιοποίηση των δημοσίων ακινήτων (π.χ. Μαρίνα, Τραπεζάκι κ.λ.π.), τότε μιλάμε για μια εν δυνάμει τεράστια οικονομική επιφάνεια στο Δήμο Κεφαλονιάς – σε κάθε περίπτωση άνω των 10 εκατομμυρίων ευρώ ετησίως !
ΑΝ ΜΑΛΙΣΤΑ γίνει καλή διαπραγμάτευση για τα έσοδα που θα προκύψουν από τον περιφερειακό φόρο της εκμετάλλευσης των υδρογονανθράκων (πετρέλαιο και φυσικό αέριο) που ήδη έχει προκηρυχθεί η εξόρυξή τους, ο Δήμος Κεφαλονιάς μπορεί άμεσα να καταστεί μια μοναδική στην Ελλάδα οικονομικά αυτοτελής μονάδα αυτοδιοίκησης, που θα της επιτρέπει να αναπτύξει μοναδικό αναπτυξιακό, πολιτιστικό και κοινωνικό έργο.
ΚΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ δίχως να υπάρχει ούτε ένα ευρώ επιβάρυνση στους πολίτες και δίχως να ξεπουληθεί ούτε μία σπιθαμή Κεφαλονίτικης γης!
ΟΛΑ ΑΥΤΑ που δεν είναι ουτοπία, απλά απαιτείται ένας δυναμικός και οραματικός σχεδιασμός για το μέλλον!
ΟΙ ΑΝΑΓΚΕΣ και οι υποχρεώσεις του Δήμου Κεφαλονιάς σήμερα και κυρίως στο μέλλον βρίσκονται μακράν αυτών που γνωρίζαμε για την αυτοδιοίκηση.
Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ως θεσμός αυτοδιοίκησης είναι εντελώς άλλο πράγμα με καθαρά αναπτυξιακό – προγραμματικό ρόλο, όπως σε όλο τον κόσμο ο δεύτερος βαθμός.
ΓΙ’ΑΥΤΟ και απαιτείται νέο μοντέλο ανάπτυξης, οργάνωσης και… (πολιτικής) σκέψης στον πρωτογενή αυτοδιοικητικό θεσμό, του Δήμου.
ΤΟ ΝΑ ΠΕΡΙΕΛΘΕΙ άμεσα το λιμενικό ταμείο στο Δήμο, είναι μονόδρομος και επείγουσα ανάγκη.
ΤΟ ΝΑ ΠΕΡΙΕΛΘΕΙ η ανεκμετάλλευτη δημόσια περιουσία στο Δήμο, είναι ζήτημα πολιτικής βούλησης.
ΤΟ ΝΑ ΠΕΡΙΕΛΘΟΥΝ όλα (και τα 16) ακίνητα του ΕΟΤ στο Δήμο, είναι τώρα η ευκαιρία.
ΣΕ ΔΥΟ ΕΥΔΙΑΚΡΙΤΕΣ ΚΑΤΗΓΟΡΙΕΣ ΤΑ ΑΚΙΝΗΤΑ ΤΟΥ ΕΟΤ
ΚΑΙ ΕΠΕΙΔΗ κάποιοι παίζουν τον «μπορδόμυλο» με την πραγματική κυριότητα των τουριστικών ακινήτων, προσποιούμενοι πως δεν βλέπουν την πραγματικότητα, για να μην υπάρχουν παρερμηνείες θα επισημάνω ότι αυτά κατατάσσονται σε δύο ευδιάκριτες κατηγορίες.
ΣΤΗΝ ΠΡΩΤΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ είναι τα παραχωρημένα ήδη (επτά) στο Δήμο και (ένα) στην Περιφέρεια, οπότε είναι και έντιμο και ηθικό να δοθούν και κατά κυριότητα:
- Ο Θαλασσόμυλος στο Αργοστόλι έκτασης 7.860 τ.μ. προέρχεται από απαλλοτρίωση, έχει παραχωρηθεί στο Δήμο από τις 18/7/1985 και για 30 χρόνια, δηλαδή μέχρι 17/7/2015 και έχει αναστηλωθεί το συγκρότημα από τον Δήμο το 1986.
- Ο Πλατύς Γιαλός στο Αργοστόλι έκτασης 8.566 τ.μ. προέρχεται από αγορά και απαλλοτρίωση, έχει παραχωρηθεί στο Δήμο από τις 19/9/1999 μέχρι 18/12/2015
- Το ξενοδοχείο ΞΕΝΙΑ στο Αργοστόλι επί οικοπέδου συνολικής έκτασης 15.932 τ.μ. ιδιοκτησίας ΕΟΤ που αποκτήθηκε με απαλλοτρίωση και παραχώρηση από το Δημόσιο. Παραχωρημένο στο Δήμο με χρησιδάνειο από τις 14/7/1998 για χρονικό διάστημα 20 χρόνων, δηλαδή μέχρι τις 13/7/ 2018
- Το Τουριστικό Αγκυροβόλιο στην Αγία Ευφημία που κατασκευάστηκε τα τελευταία χρόνια στη χερσαία ζώνη του ομώνυμου χωριού και που εκμεταλλεύεται ο Δήμος.
- Το τουριστικό περίπτερο στον Αίνο (κτίριο Μεταξά) προέρχεται από απαλλοτρίωση και η χρήση έχει δοθεί στην πρώην Νομαρχία – σήμερα Περιφέρεια. Το κτίριο αναστυλώθηκε πρόσφατα για να λειτουργήσει ως Κέντρο Πληροφόρησης και Ορεινού Καταφυγίου του Αίνου από το Υπουργείο Περιβάλλοντος και την πρώην Νομαρχία με συνολική επιφάνεια 782 τ.μ., αλλά παραμένει αναξιοποίητο, για τον απλό λόγο ότι δεν έχει τον κατάλληλο μηχανισμό.
- Το τουριστικό αγκυροβόλιο στο Βαθύ της Ιθάκης που κατασκευάστηκε τα τελευταία χρόνια και έχει παραχωρηθεί στο Δήμο για εκμετάλλευση
- Η νησίδα Λαζαρέτο στην Ιθάκη έκτασης 2.550 τ.μ. έχει παραχωρηθεί κατά χρήση στο Δήμο από το 2008 για 25 χρόνια και τώρα δίνεται στην Περιφέρεια.
ΣΤΗΝ ΔΕΥΤΕΡΗ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ ανήκουν όλα τα υπόλοιπα (εννιά) που χρόνια τα διεκδικεί η αυτοδιοίκηση και για διάφορους λόγους δεν έχουν παραχωρηθεί (ή κάποια από αυτά είχαν παραχωρηθεί ευκαιριακά):
- Στην περιοχή «Καραβάδος» Αγίου Θωμά έκταση 3.860 τ.μ. αποκτηθείσα από απαλλοτρίωση
- Στην περιοχή «Καταβόθρες» στο Αργοστόλι έκταση δασική 9.690 τ.μ. προερχόμενη από απαλλοτρίωση (απέναντι από το φαινόμενο).
- Στην περιοχή «Μακρύς Γιαλός» στη Λάσση στο Αργοστόλι, έκταση δασική και εκτός σχεδίου 28.000 τ.μ. προερχόμενη από αγορά και ο έμπροσθεν αυτής αιγιαλός.
- Στην περιοχή «Τραπεζάκι» στη Λειβαθώ εδαφική έκταση 68.450 τ.μ. που προέρχεται από απαλλοτρίωση και 500 μ. αιγιαλού. Είχε παραχωρηθεί στην κοινότητα Μουσάτων το 1999 για 5 χρόνια.
- Η Μαρίνα στο Αργοστόλι συνολικής έκτασης 50.680 τ.μ. στη χερσαία ζώνη από μπαζώματα στον αιγιαλό και 26.040 τ.μ. στη θάλασσα, έχει κατασκευασμένη την λιμενική υποδομή.
- Τρία ακίνητα στο Φισκάρδο αποκτηθέντα από απαλλοτρίωση έκτασης 345,4 τ.μ., τα οποία μεταβιβάζονται στην Περιφέρεια με το περιβόητο άρθρο 38 του αθλητικού νομοσχεδίου.
- Το ακίνητο των 9.000 τ.μ. στο Μακροπούσι της Ιθάκης που αποκτήθηκε από απαλλοτρίωση και είχε παραχωρηθεί παλαιότερα στο Δήμο.
«ΣΤΗ ΒΡΑΣΗ ΚΟΛΛΑΕΙ ΤΟ ΣΙΔΕΡΟ»
«ΣΤΗ ΒΡΑΣΗ κολλάει το σίδερο» λένε και στην περίπτωση πάει κουτί.
Ποτέ δεν θα μας παρουσιαστεί ξανά η ευκαιρία να έχουμε Κεφαλονίτη αρμόδιο Υπουργό και Κεφαλονίτη Υφυπουργό!
ΤΟ ΣΕΝΑΡΙΟ που κυκλοφορεί να δοθούν τώρα με το νομοσχέδιο που έχει εισαχθεί στη Βουλή τα επτά τουριστικά ακίνητα (6 στην Κεφαλονιά και 1 στην Ιθάκη) και τα υπόλοιπα εννιά με το νομοσχέδιο για τον Τουρισμό που θα ακολουθήσει, αποτελεί υπεκφυγή.
ΤΑ ΤΟΥΡΙΣΤΙΚΑ ΑΚΙΝΗΤΑ, αν δεν έλθουν τώρα στο Δήμο με αφορμή το σχετικό νομοσχέδιο, θα περάσουν στα σίγουρα στο «Ταμείο Αξιοποίησης Ιδιωτικής Περιουσίας Δημοσίου» με τις αρμοδιότητες του πολυνομοσχεδίου Βενιζέλου και θα ξεπουληθούν «για ένα κομμάτι ψωμί».
ΟΛΑ ΤΑ ΥΠΟΛΟΙΠΑ είναι για πολιτικά αφελείς!
Γι’αυτό και…. ή τώρα ή ποτέ !
Με όλα τα ακίνητα του δημοσίου, αφού άνοιξε η υπόθεση !
Διαλέγουμε και παίρνουμε…..
Σε τελική ανάλυση…..ο καθένας ας πάρει την (ιστορική) ευθύνη του!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σχόλια που δεν είναι γραμμένα στα ελληνικά απορρίπτονται.