Ένα blog στο Ρουπάκι - Ίσκιος επικοινωνίας!

Στον ηλεκτρονικό του ίσκιο δημιουργησαμε μαζί έναν ανοιχτό χώρο ενημέρωσης, σκέψης και προβληματισμού για την ζωή μας σε όλες της τις εκφάνσεις. Για πράγματα που αγαπάμε αλλά και που μας ενοχλούν.

Φιλόξενος τόπος για ενημέρωση, προβληματισμό και δραστηριοποίηση για τα τοπικά πράγματα αλλά και για θέματα από αυτά που συμβαίνουν γύρω μας, ανοιχτός ακόμα και σε "θυμωμένες" απόψεις με ευπρέπεια και σεβασμό.

Στη δύσκολη συγκυρία θα προσπαθήσουμε να κάνουμε τον ίσκιο μας σημείο συνάντησης και επικοινωνίας για τους συμπολίτες μας και να προτείνουμε λύσεις και διεξόδους για τον τόπο μας που μοιάζει να μην μιλάει με τους ανθρώπους του.

Ξεκινώντας από απλά και μικρά που θα μας επιτρέψουν να ξαναγνωριστούμε και να μάθουμε να συζητάμε και να συνεργαζόμαστε, να λύνουμε προβλήματα.

A. Κονιδάρης: Είναι αναγκαία η προσαρμογή της Τουριστικής προβολής μας στα νέα κανάλια και τις νέες συνήθειες επικοινωνίας

Η ραγδαία διάδοση του Διαδικτύου σε ολόκληρο τον κόσμο είναι γνωστή. Είναι όμως πολύ ενδιαφέρον να δούμε τι συμβαίνει στην Ελλάδα. Αφορμή για αυτή τη σύντομη αναφορά μου είναι ένα e-mail που έλαβα σήμερα από συνεργάτη μου, το οποίο περιέχει τα παρακάτω στατιστικά που έδωσε στη δημοσιότητα η Google και αφορούν την Ελλάδα. Είναι επίσης γνωστό το ερευνητικό μου ενδιαφέρον σχετικά με την διασύνδεση στατιστικών του Διαδικτύου με τον Τουρισμό.

Επειδή λοιπόν βρισκόμαστε στην αρχή της Τουριστικής σεζόν και επειδή τα στατιστικά αυτά μπορεί να ενδιαφέρουν κάποιους που ασχολούνται με τον Τουρισμό, παραθέτω τα στατιστικά που ανακοίνωσε ο Country manager της Google στην Ελλάδα με έναν μικρό σχολιασμό δικό μου σε κάθε ανακοίνωση.

  • Ο αριθμός των κατοίκων της Ελλάδας με πρόσβαση στο διαδίκτυο ξεπερνά τα 4 εκατομμύρια. Είναι προφανές ότι το Target group οποιασδήποτε προβολής από το Διαδίκτυο είναι πάρα πολύ μεγάλο.
  • Πάνω από 200.000 smartphones πουλήθηκαν κατά το τελευταίο τρίμηνο του 2010 – αριθμός που ξεπερνά τον αντίστοιχο των επιτραπέζιων υπολογιστών. Καταπληκτικό στατιστικό που μας δείχνει το δρόμο της δημιουργίας εφαρμογών για smart-phones (π.χ. iphone) για τουριστική προβολή.
  • 30 εκατομμύρια βίντεο προβάλλονται κάθε μήνα μέσω του YouTube. Άλλο ένα κανάλι προβολής που δεν χρησιμοποιείται πολύ από εμάς. Ας ανεβάζουμε video για την Κεφαλονιά. Τα βλέπουν! Αν θέλετε να δοκιμάσετε μπείτε στο YouTube και κάντε αναζήτηση με τη λέξη «κεφαλονια» ή «kefalonia». Αυτά θα δουν και οι τουρίστες πριν έρθουν.
  • Ο αριθμός των λογαριασμών σε υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης φτάνει τα 4 εκατομμύρια. Η κοινωνική δικτύωση (π.χ. facebook, twitter) είναι πλέον το βασικό κανάλι επικοινωνίας κυρίως της νεολαίας. Από τον αριθμό των λογαριασμών όμως είναι φανερό ότι δεν το χρησιμοποιούν μόνο οι νέοι αλλά όλες οι ηλικίες. Πρέπει να είναι ένα βασικό κομμάτι κάθε τουριστικής καμπάνιας.
  • O μέσος εβδομαδιαίος χρόνος που αφιερώνει κάποιος online φτάνει τις 10 ώρες. Συνεχώς αυξάνεται.
  • Καθημερινά πραγματοποιούνται πάνω από 500.000 αναζητήσεις. Προφανώς η παρουσία στα αποτελέσματα αυτών των αναζητήσεων (σε καλή σειρά) ισοδυναμεί με νέους πελάτες για το Ξενοδοχείο, το εστιατόριο και γενικά για την Τουριστική μας επιχείρηση.
  • Η άνοδος της χρήσης του διαδικτύου μέσω κινητών συσκευών αυξάνεται με ταχείς ρυθμούς. Συγκεκριμένα, 8 φορές ταχύτερα σε σχέση με τον αντίστοιχο ρυθμό διείσδυσης του διαδικτύου στα PC. Και αυτό το στατιστικό δείχνει ότι πλέον ο κόσμος χρησιμοποιεί το κινητό για πρόσβαση στο Διαδίκτυο. Πρέπει ως τουριστικός προορισμός να δημιουργήσουμε εφαρμογές και υλικό προσβάσιμο μέσω κινητού τηλεφώνου.
  • Ο όρος «δουλειές στο εξωτερικό» εμφανίζει κατακόρυφη άνοδο στις αναζητήσεις της Google από το δεύτερο τρίμηνο του 2009 και μετά. Αυτό το στατιστικό δεν σχετίζεται άμεσα με τουριστικά θέματα αλλά δείχνει ότι χάνουμε ένα σημαντικό κεφάλαιο για την πατρίδα μας που είναι οι ΝΕΟΙ.

Από όλα τα παραπάνω γίνεται φανερό ότι οι καιροί αλλάζουν. Πλέον αρχίζουμε να βλέπουμε το Διαδίκτυο ως εφαρμογή για κινητά και όχι για PC όπως ξέραμε μέχρι σήμερα. Πρέπει να προσαρμοστούμε στους νέους καιρούς και να προσαρμόσουμε και την Τουριστική μας προβολή.

Αγησίλαος Κονιδάρης
Μηχανικός Η/Υ και Πληροφορικής, MSc, PhD

Ολόκληρη η παρουσίαση βρίσκεται εδώ: https://docs.google.com/a/google.com/viewer?a=v&pid=explorer&chrome=true&srcid=0BxmF0cHeuS2eYTljMGQ1NzQtOTVlNC00YzJhLWFjZjAtNDgxN2U4MDYxZTFl&authkey=CKbxw8cO&hl=en

2 σχόλια:

  1. <>
    Η αποψη του Ηλια Πετροπουλου αποδειχθηκε ορθοτατη, σχεδον προφητικη, σε αντιθεση με τις αποψεις των περισσοτερων επιστημονων, λογοτεχνων και καλλιτεχνων, που ρωτηθηκαν εκεινη την περιοδο, για την συγκλιση των χωρων της Ευρωπης γενικοτερα και ποιος ρολος επιφυλασσεται στο εξης, (μιλαμε για το '92 θυμιζω), για το ελληνικο πολιτιστικο-πολιτισμικο μοντελο, ποια η αναπτυξη `η η κριση, πλεονεκτηματα `η μειονεκτηματα του ελληνικου πολιτισμου, στη νεα-του συναντηση με την Ευρωπη.
    Θα ηθελα, μετα απο ολα αυτα, κι εγω με την σειρα-μου, να ρωτησω κ. Α.Κονιδαρη, κ. μηχανικε, κατα την γνωμη-σας, τι θα μας βοηθησει αραγε περισσοτερο να προσαρμοστουμε στους νεους καιρους, καθως και να προσαρμοσουμε την οποια προβολη-μας, κατα την επιστημονικη-σας γνωμη παντα, το iphone "3"...`η το iphone "4";;;  

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οταν ρωτηθηκε απο τον δημοσιογραφο Π.Παπαδοπουλο (Τα Νεα), τον Αυγουστο του '89, για την αναμενομενη ενταξη της Ελλαδας στην Ενωμενη Ευρωπη, εστειλε την ακολουθη π ρ ο φ η τ ι κ η απαντηση ο συγγραφεας-εργατης της πενας και της πολιτισμικης ερευνας, Ηλιας Πετροπουλος:
    Πριν ενα αιωνα ο δαιμονιος Λασκαρατος ειπε: "εμεις οι ανατολιτες αντιγραφουμε τους πολιτικους θεσμους απο τους Κωδικας των Ευρωπαιων,καθως αντιγραφουμε και τες μοδες απο τα φιγουρινια-τους" ...
    - Ο Καραμαλης υπηρξεν ο αγροικος πρωτεργατης της τουριστικης αξιοποιησης της χωρας-μας, που τελικως μετεβαλε την Ελλαδα σε ευρωπαϊκο αποχωρητηριο,...δεν απεχουμε πολυ απο την εποχη οπου η Τουρκια θα εχει ετησιως ενα εκατομμυριο ΕΛΛΗΝΕΣ τουριστες...Ο τουρισμος ειναι ενας πολυ μικρος κινδυνος εν σχεση με την προετοιμαζομενη ευρωπαϊκη ΕΙΣΒΟΛΗ...Η Ελλαδα ειναι εκ φυσεως μια εξαιρετικως πλουσια χωρα, μα την ρημαξανε οι κατοικοι-της...Η στραβομαρα καλλιεργειται στα σχολεια-μας κι ετσι ειναι αδυνατον να νιωσουμε τα καλα και τα κακα της Ευρωπης...Ο ελληνικος λαος με μιαν ενταση σχιζοφρενικη, αναζητει εντος/εκτος της χωρας μια λυση, γιαυτο αρπαζομαστε, εξ ενστικτου, απ' τις ξεπερασμενες ελληνικες εκφρασεις: τον ΝΕΚΡΟ Καραγκιοζη, τα ΨΟΦΙΑ ρεμπετικα και την ΒΡΙΚΟΛΑΚΙΑΣΜΕΝΗ Ορθοδοξια...Οι μπουρδες τυπου ελληνικο φιλοτιμο, ελληνικο δαιμονιο,ελληνικη φιλοξενια κτλ. δεν πειθουν πια κανεναν...Η ελληνικη διασπορα αποτελει εναν μυθο, ενω θα επρεπε να λαβει πολλα μαθηματα εθνικης ΑΝΤΟΧΗΣ απο καποιες αλλες αντιστεκομενες Διασπορες: τους γυφτους, τους αρμενηδες, τους εβραιους, τους κινεζους. Θελουμε να χωθουμε στην αγκαλια της Ευρωπης, ενω δεν διαθετουμε ΤΙΠΟΤΕ για εξαγωγη. Οι εφημεριδες-μας γραφουν συχνα-πυκνα για τους τοξικομανεις των Εξαρχειων, αλλα δεν βγαζουν αχνα για τις ελληνιδες που φουμαρουν σαν τσιμινιερες, μητε για για το κυμα του νεοαλκοολισμου που μαστιζει την χωρα-μας. Ο αμερικανικος τροπος ζωης γκρεμισε ενα μεγαλο μερος της, ας πουμε, ελληνικοτητας-μας και τωρα, ο ευρωπαϊκος (δηλ. ΓΕΡΜΑΝΙΚΟΣ) τροπος ζωης μας απειλει με καθολικη καταστροφη.
    Μου ειναι πολυ οδυνηρο το να πιστεψω πως ολοι-μας θα καταντησουμε γκαρσονια τουριστικων ρεστοραν...
    Παρισι, 9-12-1988. Η.Π. .-

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλια που δεν είναι γραμμένα στα ελληνικά απορρίπτονται.