Με πολλή χαρά λάβαμε - λίγες μόνο ημέρες μετά τη "γκρίνια" μας - το πρόγραμμα των Εορτίων Σάμης 2011. Ευχόμαστε καλή επιτυχία στις εκδηλώσεις! Μπράβο στο Σύλλογο Σάμης που ανέλαβε την συνέχιση του πολιτιστικού θεσμού της περιοχής μας.
Ένα blog στο Ρουπάκι - Ίσκιος επικοινωνίας!
Στον ηλεκτρονικό του ίσκιο δημιουργησαμε μαζί έναν ανοιχτό χώρο ενημέρωσης, σκέψης και προβληματισμού για την ζωή μας σε όλες της τις εκφάνσεις. Για πράγματα που αγαπάμε αλλά και που μας ενοχλούν.
Φιλόξενος τόπος για ενημέρωση, προβληματισμό και δραστηριοποίηση για τα τοπικά πράγματα αλλά και για θέματα από αυτά που συμβαίνουν γύρω μας, ανοιχτός ακόμα και σε "θυμωμένες" απόψεις με ευπρέπεια και σεβασμό.
Στη δύσκολη συγκυρία θα προσπαθήσουμε να κάνουμε τον ίσκιο μας σημείο συνάντησης και επικοινωνίας για τους συμπολίτες μας και να προτείνουμε λύσεις και διεξόδους για τον τόπο μας που μοιάζει να μην μιλάει με τους ανθρώπους του.
Ξεκινώντας από απλά και μικρά που θα μας επιτρέψουν να ξαναγνωριστούμε και να μάθουμε να συζητάμε και να συνεργαζόμαστε, να λύνουμε προβλήματα.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Πολύ ωραίο το πρόγραμμα των εορτίων. Πλούσιο και πρωτότυπο. Αφού κατάφερε ο Σύλλογος τα χωριά να κάνουν πανηγύρια και τις εκκλησιές λιτανείες! Δε θα κάνανε φέτος τίποτα , ε; Ούτε και το διαπολιτισμικό κέντρο δε θα έκανε τις εκθέσεις, ε; Μπράβο! Μπροστά στα προγράμματα του Αργοστολιού και του Ληξουριού, που έχουν ακούστε ρε, όπερα και θέατρα και παραστάσεις πολλές και παρουσιάσεις βιβλίων (μπλιαχ!) το δικό μας είναι μίλια μακριά. Μπράβο στους ρέκτες του πολιτισμού της ΚΕΔΗΚΕ! Πολλά λεφτά δώσανε στη Σάμη φέτος. Ενώ στο Αργοστόλι και στο Ληξούρι ούτε πεντάρα. Αμέ;
ΑπάντησηΔιαγραφήΣοβαρά, τώρα. Ευτυχώς που υπήρξε ο μέγιστος Κεφαλονίτης και Καραβομυλιώτης Γρηγόρης Δανάλης. Που και το όνομά του μόνο στέκεται έτη φωτός από κάθε πρόγραμμα!
Τρήμαρχε ! είμαι απ τη Σάμο τση Κεφαλονιάς και τράβα να βγάλεις τη λιόκρουση!
ΑπάντησηΔιαγραφήΕφκειό δεν είναι πρόγραμμα! Ευκείνο είναι τα κέρατα μες το ασπράδι των ματιώνε σας! Ξελαμπαδιάσατε κακό χρόνο να χετε το χωριό μας !
Για τηράτε βωρέ!!!
Τι κάνετε βωρέ Ιμπασιατόροι και ξέζουμοι, από ολούθε;;;;
Παρούλη τη στένωση και τα αποκαΐδια, στα Ληξούργια και τα Αργοστόλια τα φουμάρετε ούλα;;; Και τσι κρουαζέρες, και τσι τράπεζες και τσι μίζες και τα ξοτικά και τσου μπάφους… ΚΑΙ να πάτε στο διάουλο που θα μας θάψεται στο Δράπανο!
Καλά βωρέ αθεόφοβοι χώσατε τα πανηγύρια;;; που στα πανηγύρια να σας μοιρολογήσουνε! Εσηκώθηκα από τη ντιβανοκασέλα όπως ακρίδα!
Εντροπής λιμπροντόροι τση αρπαχτής!
Ευκειό το πρόγραμμα μου έφερε στα μυαλά τον καιρό που εζευγάρωνα με την Καλλιόπη την θυγατέρα του Φλάμπουρα, κι η αφεντιά του ( του Παναγάκη του Φλάμπουρα!) με ερώταε ποιοι αφεντάδες θα αριβάρουνε κι αν θα μαστε μονάχοι, μη και Τήνε τροχίσω! Τι να του ξεστομίσω κι εγώ ; ;; Του έλεα
« Ουοουου! Θα γενεί μαγγελιό! …Θα είναι … εγώ… η κόρη σου η Καλλιοπίτσα… ο Κοντραστάρος… εγώ θα φορώ το φράκο μου… θα έρτει και η Καλλιόπη… θα είναι και ο κληρονόμος του πατέρα μου… η θυγατέρα σου… η κόρη τση γυναικός σου… η φιλενάδα τση φίλης τση κόρη σου… …….. … ΑΑΑΑ!!! Τόμου και δε κρυώνει μπορεί να ρτει και ο Φιοριτούρης!!! »
Ο μαύρος! Δεν ερώταε και πολλά! Τι να του λεα τόμου και με ρώταε ποιον έλεα Φιοριτούρη;;;
… ε βωρέ ανιψίδι, που στα κομμάτια είσαι τρυπωμένος;;; Έλα βωρέ Τζόρτζινα να με πας στη λάτρα να βγάλω το Φιοριτούρη μη γιομίσω τη σάλα με κάτουρα!
Αφού βγήκες ΚΟΝΤΡΑΣΤΑΡΟ (εσύ είσαι μωρέ;) σπολάτη τους για φκειο το πρόγραμμα που σ' έκαμε και ασκώθηκες από το κρεβάτι του πόνου. Και περαστικά σου γιατί αν κατάλαβα καλά ήσουνα άρρωστος. Το ανηψούδι σου απ'οτι είδα καλά γράφει. Με τέτοιο δάσκαλο βέβαια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆντε γράψε εκειά τα ωραία να πάρει λίγο φωτιά το διαδίκτυο γιατί έχουμε βαρεθεί. Ναναι καλά κι ο Σϋλλογος βέβαια.
Τι σου ειναι αυτο το ιντερνετ !
ΑπάντησηΔιαγραφήκαταφερε να απεπευθερωσει τον Σιορ Διονυση που ορισμενοι κρυβουν μεσα τους χαχαχα
Τι γινεται ορε ? Σε πιο μερος της σαμης μιλατε ακομα "φρανγκολεβαντινικα" και το μεταφερατε και στο ιντερνετ ?
Γιατι αν ακομα μιλατε ετσι στην καθημερινοτητα σας, ε τοτε να οργανοσουμε επισκεψεις τουριστων με εσας εκθεματα, να κονομησει και ο τοπος σε καιρους δυσκολους ! Οχι για την αβυθο τσεπη μας, αλλα για το καλο του τοπου ρε γαμωτο ! χαχαχαχα
Ειλικρινα φιλτατοι, ολη τουτη η γραφη κραυγαζει ΨΕΥΤΙΑ και ΑΠΑΤΗ, και αν δεν μπορουμε να ειμαστε ειλικρινεις ουτε με τον εαυτο μας και τον τροπο που εκφραζομαστε, καλυτερα να αφηνουμε τα πομποδοι λογιδρια γιατι γινομαστε αστειοι. χαχαχα
Με ολα τα παραπανω δεν σημαινει πως υπερασπιζομαι τον ξεφτιλα-δημο και τα χαλια που εχει, ετσι ?
Ο δημος ειναι για κλωτσιες, αλλα ο δημος ΕΙΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΕΜΕΙΣ...
καλημερα συντροφοι Σορ διονυσιοι χαχαχα
κριμα παντως που δεν θα δουμε και ακουσουμε τους Αφους Καραβιωτη.8 φορες καθε καλοκαιρι μου εχει συστησει ο γιατρος,και με τα εορτια ηταν καλα!overdose ειχα καθε Σεπτεμβρη!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΡΟΣ ΤΟΝ ΓΑΪΔΟΥΡΑΓΚΑΘΟ ΜΙΑ ΟΦΕΙΛΟΜΕΝΗ ΑΠΑΝΤΗΣΗ
ΑπάντησηΔιαγραφήΕπειδή αγαπητέ φίλε, όπως υποννοείς, ξέρεις και γράφεις ελληνικά κι εμείς φραγκολεβαντίνικα, σου συνιστούμε, εμείς με τα φραγκολεβαντίνικα, ότι καλό είναι να διορθώσεις στο κείμενό σου τα εξής λάθη:
να οργανοσουμε: το σωστό είναι: να οργανώσουμε (ρ. οργανώνω)
πομπώδοι: το σωστό είναι: πομπώδη (επίθετο τριγενές και δικατάληκτο: ο,η πομπώδης, το πομπώδες)
Αυτά και να είσαι καλα. Εγώ, λοιπόν ο ΑΝΩΝΥΜΟΣ, υποθέτω κι ο αποπάνω μου, απλά, χιούμορ, κάνουμε.
Ευτυχώς όμως που συμφωνούμε σχετικά με το πρόγραμμα.
Υ.Γ. Όσο για τις λέξεις ΑΠΑΤΗ και ΨΕΥΤΙΑ, ξέρεις, μια ολόκληρη γλώσσα της κεφαλονίτικης παράδοσης που χάνεται, δεν είναι και τόσο κακό να τη θυμόμαστε πού και πού, όσο ξέρουμε, βέβαια, από δαύτη.
Φιλε ανωνυμε αλλα θιγμενε απο τα αγκαθια της απαντησης μου.
ΑπάντησηΔιαγραφή_δεν διεκδικησα πρωτεία ορθογραφιας, ειδες εσυ καπου κατι τετοιο ? Μηπως δηλωσα πως μιλαω σαν καθηγητης ελληνικης γλωσσας ?
Ναι το ομολογώ ΚΑΝΩ αρκετα ΩΡΘΩΓΡΑΦΕΙΚΑ ΛΑΘΗ ειδικα οταν γραφω σε pc, και ειδικα οταν γραφω κατι που πιστευω με "παθος" ειναι πολυ ευκολο να κανω λαθος και να μην το δω. Επισης υπαρχουν και τα typos οταν δακτυκογραφουμε αν εχεις ακουστα.ΑΛΛΑ
αυτο ειναι ειναι το ΕΛΛΑΧΙΣΤΟ. το νοημα αυτων που λεω εχει σημασια, οχι το πως τα γραφω... η ΨΕΥΤΙΑ ειναι το ατιμη και βρωμικη ακομα και αν την γραψεις ΨΑΙΦΤΕΙΑ , και η ΑΠΑΤΗ ποναει το ιδιο ακομα και αν την γραψουμε ΑΠΑΤΙ, δεν συμφωνεις ?
Ασε λοιπον τα φτιασιδόματα και βουτα στο ζουμι.
Οσο για την παραδοση και τι ειναι αυτο, αυτο σημωνει πολυ κουβεντα και δεν θα την ανοιξω τωρα. Θα πω μονο πως την παραδοση ΔΕΝ ΤΗΝ ΓΡΑΦΟΥΝ οι κατακτητες σε ενα τοπο, αλλα οι ΠΡΟΓΟΝΟΙ... αλλα αστο ειναι βαριά κουβεντα.
Ωραία, εξηγήθηκες καλά και σοφά στην επωδό σου και δε θα φέρω αντιρρήσεις. Και μιας και μιλάμε για χιούμορ, τι θα έλεγες αν εγώ, μιλούσα στους ξένους στα βαριά κεφαλονίτικα (δεν θα τα έλεγα φραγκολεβαντίνικα γιατί όλα αυτά εντάχτηκαν στο τυπικό της δημοτικής γραμματικής ή μεταλλάχτηκαν)και τους πρόσφερα ανθοδέσμες με γαϊδουράγκαθα; Και για να τω πω αλλιώς και ξέρω ότι θα το προσυπογράψεις:
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι βεραμέντες, αφέντη μου, όντας κοπιάζουνε οι τουρίστες θα τσου φεστάρω απά τσι μούρες τσου δελέγκου και αλαφρά μποκέδες με γαϊδουράγκαθα. Και άμα γενεί ευκειό, νογάς τι μπικικίνια θα αριβάρουνε για τα τεζάκια του γκουβέρνου αλλά και για τσι τρύπιες τζέπες μας ;…
Σε χαιρετώ.
Ορέ ανώνυμε 7,55 τα γαϊδουράγκαθα έχουν και την άλλη όψη τους, Όλοι οι κίονες του Κορινθιακού ρυθμού έχουν στο πάνω μέρος τους σκαλιστά γαϊδουράγκαθα. Μήπως οι αρκετά έξυπνοι πρόγονοί μας είχαν διαφορετική γενικά οπτική και λογική από εμάς, γι΄ αυτό άφησαν και κάτι για τους επόμενους;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρεπει να πω πως φερθηκα περισσοτερο σαν <> και λιγοτερο σαν <>.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗμουν πολυ αδικος και αγενης, και εκανα κατι που σιχαινομαι και σπανιοτατα κανω, να κατακρινω εναν τροπο εκφρασης.
Αυτο που με οδηγησε στην φαουλ συμπεριφορα μου, ήταν το οτι δεν θεωρω αυτον τον τροπο ομιλιας-εκφρασης μερος της παραδοσης μου. Ναι ειναι μερος της ιστοριας του τοπου μου αλλα οχι της παραδοσης μου.
Ελπιζω να συνεχιζεται να εκφραζεστε οπως γουσταρετε φιλτατοι.
Αγαπητέ Γαϊδουράγκαθε, μια τέτοια συζήτηση, καταξιώνει, πιστεύω, τελικά την ηλεκτρονική επικοινωνία. Λοιπόν, να σχολιάσω τη δυναμική άποψή σου και περιμένω απάντησή σου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΘα ήθελα να πω ότι η γλωσσική παράδοση, στην περίπτωσή μας η ντοπιολαλιά, αντικειμενικά είναι μέρος της ιστορίας ενός τόπου, με τα αρνητικά και τα θετικά της. Ταυτόχρονα όμως αποτελεί και παράδοση δεδομένου ότι, αφενός, παλαιότερα ήταν αποκλειστικός φορέας των κοινωνικών, πολιτικών και πολιτισμικών συμφραζομένων, αφετέρου, σήμερα, ορισμένες μόνο λέξεις ενδημούν στη νεοελληνική διάλεκτό μας, επειδή εξέλειπαν εκείνες οι συνθήκες που τη δημιούργησαν. Εκείνο που θέλω να τονίσω είναι ότι σε κάθε περίπτωση δεν τίθεται καμιά διαχωριστική γραμμή μεταξύ ιστορίας και παράδοσης.