Ένα blog στο Ρουπάκι - Ίσκιος επικοινωνίας!

Στον ηλεκτρονικό του ίσκιο δημιουργησαμε μαζί έναν ανοιχτό χώρο ενημέρωσης, σκέψης και προβληματισμού για την ζωή μας σε όλες της τις εκφάνσεις. Για πράγματα που αγαπάμε αλλά και που μας ενοχλούν.

Φιλόξενος τόπος για ενημέρωση, προβληματισμό και δραστηριοποίηση για τα τοπικά πράγματα αλλά και για θέματα από αυτά που συμβαίνουν γύρω μας, ανοιχτός ακόμα και σε "θυμωμένες" απόψεις με ευπρέπεια και σεβασμό.

Στη δύσκολη συγκυρία θα προσπαθήσουμε να κάνουμε τον ίσκιο μας σημείο συνάντησης και επικοινωνίας για τους συμπολίτες μας και να προτείνουμε λύσεις και διεξόδους για τον τόπο μας που μοιάζει να μην μιλάει με τους ανθρώπους του.

Ξεκινώντας από απλά και μικρά που θα μας επιτρέψουν να ξαναγνωριστούμε και να μάθουμε να συζητάμε και να συνεργαζόμαστε, να λύνουμε προβλήματα.

Η ομιλία του Γιώργου Καλούδη, επικεφαλής της ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ στο 4ο Συνέδριο Μικρών Νησιών - Μεγανήσι 7 Μάη 2011.


Πολλά τα προβλήματα των νησιών, η κυβέρνηση χρησιμοποίησε σαν γρήγορη πασαρέλλα το Συνέδριο των Μικρών Νησιών και δεν έλυσε ούτε ένα πρόβλημα των Ιονίων Νήσων

Η ομιλία του Γιώργου Καλούδη, επικεφαλής της ΕΠΤΑΝΗΣΙΑΚΗΣ ΑΝΑΓΕΝΝΗΣΗΣ στο 4ο Συνέδριο Μικρών Νησιών που έγινε στο Μεγανήσι το Σάββατο 7 Μάη 2011.



Απογοητευτικό το θέαμα σήμερα:

Σχεδόν η μισή κυβέρνηση παρέλασε με τον Πρωθυπουργό και μετά την ομιλία του Πρωθυπουργού όλοι οι υφυπουργοί αποχώρησαν: Ούτε ένας υπουργός δεν έμεινε να ακούσει τα χρόνια προβλήματα και τα αιτήματα των μικρών νησιών. Κανείς, ούτε ο Πρωθυπουργός, δεσμεύτηκε έστω για την επίλυση ενός προβλήματος.

Χρησιμοποίησαν τους Συνέδρους σαν γλάστρες για εφήμερους επικοινωνιακούς λόγους και για τη προβολή τους από τη τηλεόραση. Η τηλεόραση θα τους δείξει παρόντες στο Συνέδριο, ενώ απλά έκαναν μία ανούσια πασαρέλα ολίγων λεπτών για να τους δείξει η τηλεόραση και έφυγαν. Να γιατί δεν πάει καλά ο τόπος.

Παρά τη διαδικαστική μου παρέμβαση, πριν μιλήσει ο υφυπουργός Εσωτερικών κ. Ντόλιος να δεσμευθεί ότι θα παραμείνει και θα ακούσει τα προβλήματα των νησιωτών αρμοδιότητας του υπουργείου του δεν δέχθηκε ούτε αυτός να μείνει. Μετά όταν θα φθάσουν τα πορίσματα σαν χαρτιά τα πορίσματα στους καθύλην αρμόδιους υπουργούς, ως συνήθως θα τα πετάξουν σε ένα καλάθι. Οι ίδιοι καθημερινά με τη συμπεριφορά τους απαξιώνουν το πολιτικό σύστημα.

Χάθηκε μία μεγάλη ευκαιρία, αφού ενώπιον του Πρωθυπουργού και σχεδόν του μισού υπουργικού συμβουλίου ο Πρόεδρος του Δικτύου Μικρών Νησιών, Δήμαρχος Ύδρας, αντί να θέσει τα προβλήματα και να ζητήσει δέσμευση του Πρωθυπουργού, εξαντλήθηκε για 10 λεπτά σε ένα πρωτοφανές Λιβανιστήρι πολλές φορές επαναλαμβανόμενων φράσεων «του άξιου Πρωθυπουργού και των άξιων συνεργατών του -υπουργών», σε ένα συνέδριο για το οποίο πλήρωσε 10.000 ευρώ ο Δήμος Μεγανησίου και 10.000 ευρώ η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων.

Τα προβλήματα είναι γνωστά και χρονίζοντα ενώ προέκυψαν και νέα.

ΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΚΑΙ ΟΙ ΘΕΣΕΙΣ ΜΑΣ:


1. Υπουργείο Αιγαίου και Νησιωτικής Πολιτικής: Τα Επτάνησα, Τα νησιά του Ιονίου διαγραμμένα από τον χάρτη της Ελλάδας.


2. Δεν αναγνωρίζουμε την Αποκεντρωμένη Διοίκηση Πελοποννήσου, Δυτικής Ελλάδας, που την πέρασε το υπουργείο Εσωτερικών ως Ιονίου σκέτο: Μας διέγραψαν και από νησιά στο άρθρο 4 του Καλλικράτη, όχι από λάθος γιατί αποκλείεται και ο Υπουργός και οι υφυπουργοί να’ ναι αμόρφωτοι και να μη ξέρουν ότι υπάρχουν τα νησιά του Ιονίου αλλά από πρόθεση σε ένα συνολικό σχέδιο να μην έχουμε τα πλεονεκτήματα των νησιωτικών πολιτικών που έχουν και τα νησιά του Αιγαίου.
Ζητάμε Αποκεντρωμένη Διοίκηση Επτανήσων, με έδρα στα Επτάνησα.

3. Μεγανήσι-Παξοί-Οθωνοί-Ερείκουσα-Μαθράκι: Ο Καλλικράτης τους άφησε χωρίς Περιφερειακό Σύμβουλο. Πως θα γίνει η νομοθετική τροποποίηση όταν ο αρμόδιος υφυπουργός βγάζει ένα λόγο και σηκώνεται και φεύγει; Η όλη συμπεριφορά της κυβέρνησης προσέβαλε και υποτίμησε το Συνέδριο και τους νησιώτες.

Ζητάμε να γίνει άμεση νομοθετική τροποποίηση στον Καλλικράτη και να προβλέπεται εκπροσώπηση Μεγανησίου, Παξών, Οθωνών,Ερείκουσας και Μαθρακίου στο Περιφερειακό Συμβούλιο.

4.ΦΠΑ 5% . Είμαστε ανένδοτοι. ΦΠΑ 5% και στα νησιά του Ιονίου όπως και στη Μύκονο και σε όλα τα νησιά του Αιγαίου! Δεν μπορεί η ελίτ για να περνάει καλά στη Μύκονο τα Σαββατοκύριακα να μας υποβαθμίζει έτσι και να κάνει λιγότερο ανταγωνιστικό τον τουρισμό μας.

5. Συγκοινωνίες καθημερινές, σε όλα τα νησιά μας. Αεροπορικές και ακτοπλοικές. Κάποτε πρέπει να αντιληφθούν πρώτα οι υπουργοί και μετά όλοι οι τοπικοί εκπρόσωποι ότι χωρίς καθημερινή αεροπορική και ακτοπλοική συγκοινωνία ενός νησιού με το διοικητικό του κέντρο τουριστική ανάπτυξη δεν έρχεται, το εμπόριο θάβεται και ο πληθυσμός μειώνεται και η Ελλάδα πεθαίνει.
Εφαρμογή του μεταφορικού ισοδύναμου, όπως και στα νησιά της Ευρώπης για φθηνό εισιτήριο για τους νησιώτες.

6. Αλιεία. Απαγορεύτηκε το ψάρεμα της μαρίδας που ζεί ένα χρόνο, ενώ την ίδια ώρα οι λαϊκές είναι πλημμυρισμένες με ψάρια από Τυνησία-Μαρόκο-Τουρκία. Τη μαρίδα του Αιγαίου από τη Τουρκία τη φέρνει η κυβέρνηση στην Ελλάδα ενώ είναι αμαχητί απαγορευμένη στην Ελλάδα και πεινάνε οι ψαράδες. Ο φτωχός έχασε το ψάρι του, τη μαρίδα.

Απαράδεκτο που η Επίτροπος Αλιείας της Ευρώπης κ. Δαμανάκη δεν δέχτηκε ούτε για ένα λεπτό σε ακρόαση την Ομοσπονδία Βιντσοτρατών Ελλάδας.

Να επιτραπεί άμεσα το ψάρεμα της μαρίδας με βιντσότρατες.

7. Ζητάμε άμεση Αναδιάρθρωση του ΕΣΠΑ: Να φύγουν κονδύλια από τα Τομεακά Υπουργών και να έλθουν στις Περιφέρειες. Απαράδεκτο αυτό που συμβαίνει στο πιο καθυστερημένο και υπανάπυκτο πολιτικό νσύστημα της Ευρώπης, με τη μερίδα του λέοντος των κοινοτικών κονδυλίων να τα διαχειρίζονται χωρίς δημοκρατικό προγραμματισμό και με πελατειακές σχέσεις οι υπουργοί και στο τέλος να μην έχουν αποροφηθεί τεράστια κονδύλια.

8. Σταθεροί κ μόνιμοι πόροι στη Περιφέρεια και στους Δήμους, χωρίς να γίνεται η Αυτοδιοίκηση ικέτης ενός ημιπαράλυτου αδηφάγου και αναποτελεσματικού αθηνοκεντρικού πολιτικού συστήματος.

Οι πρώτοι σταθεροί πόροι που μπορούν να νομοθετηθούν είναι: Το 80% των καθαρών εσόδων από τα Αεροδρόμια, τα Λιμάνια των Επτανήσων και από τα τέλη κυκλοφορίας να παραμένουν στον τόπο είσπραξης και τα μισά να πηγαίνουν στη Περιφέρεια και τα άλλα μισά στον Δήμο.

9. Άμεση ενεργοποίηση του θεσμικού πλαισίου για τα υδροπλάνα και τα υδατοδρόμια. Άμεση. Μέσα σε ένα μήνα. Θα χαθούν και άλλες ευκαιρίες και τα υδροπλάνα είναι μεγάλη υπόθεση για τα μικρά νησιά που δεν έχουν αεροδρόμια.

10. Η Ιόνια Οδός είναι μία παραπλάνηση. Αντί να είναι στη γραμμή Ρίο-Αντίρριο-Αστακός (για να εξυπηρετούνται Ιθάκη - Κεφαλλονιά - Μεγανήσι –Άκτιο) για τη Λευκάδα (γι’ αυτό έγινε και το υποθαλάσσιο τούνελ) και η Ηγουμενίτσα χαράχτηκε ανατολικά της Άρτας και πηγαίνει Γιάννενα διότι έτσι εξυπηρετούνται μερικά κακώς εννοούμενα συμφέροντα της Πάτρας και των Ιωαννίνων.

Η αδράνεια των πολιτικών εκπροσώπων κάθε επιπέδου των νησιών μας και η έλλειψη συγκροτημένων πολιτικών συγκοινωνιών και αναπτυξιακών έργων για τα νησιά μας τα οδήγησε να είναι όσον αφορά το κατά κεφαλήν εισόδημα Νο 268, δηλ. τελευταία μαζί με τις ΑΖΟΡΕΣ, Περιφέρεια της Ευρώπης.

Ζητάμε οι θέσεις μας αυτές να συμπεριληφθούν στα πορίσματα-αιτήματα του Συνεδρίου.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια που δεν είναι γραμμένα στα ελληνικά απορρίπτονται.