Ένα blog στο Ρουπάκι - Ίσκιος επικοινωνίας!

Στον ηλεκτρονικό του ίσκιο δημιουργησαμε μαζί έναν ανοιχτό χώρο ενημέρωσης, σκέψης και προβληματισμού για την ζωή μας σε όλες της τις εκφάνσεις. Για πράγματα που αγαπάμε αλλά και που μας ενοχλούν.

Φιλόξενος τόπος για ενημέρωση, προβληματισμό και δραστηριοποίηση για τα τοπικά πράγματα αλλά και για θέματα από αυτά που συμβαίνουν γύρω μας, ανοιχτός ακόμα και σε "θυμωμένες" απόψεις με ευπρέπεια και σεβασμό.

Στη δύσκολη συγκυρία θα προσπαθήσουμε να κάνουμε τον ίσκιο μας σημείο συνάντησης και επικοινωνίας για τους συμπολίτες μας και να προτείνουμε λύσεις και διεξόδους για τον τόπο μας που μοιάζει να μην μιλάει με τους ανθρώπους του.

Ξεκινώντας από απλά και μικρά που θα μας επιτρέψουν να ξαναγνωριστούμε και να μάθουμε να συζητάμε και να συνεργαζόμαστε, να λύνουμε προβλήματα.

Σ. Λουκάτος: Πρωτάκουστη απόφαση

Αναδημοσιεύουμε από το Kefalonia Press την άποψη του γνωστού ιστορικού Δρ. Σπύρου Λουκάτου σχετικά με το σήμα του Δήμου Κεφαλλονιάς.

Είναι πρωτάκουστη η απόφαση του Δήμου Κεφαλλονιάς να αποδεχθεί ως σήμα – έμβλημα του νέου Δήμου τα νομίσματα της Τετράπολης, δηλ. να δεχθεί να εκπροσωπεί τον νεοσύστατο Δήμο Κεφαλλονιάς ένα μέσο συναλλαγής ορισμένης χρονικής περιόδου προβάλλοντάς τα –εννοείται τα νομίσματα- ως μέσο έκφρασης ενός ολόκληρου νησιού μέσα στην μακρά ιστορική του διάσταση!

Τα νομίσματα της Τετράπολης δεν είναι δυνατόν να εκπροσωπούν την Κεφαλλονιά μια και που ούτε φυσικά δείχνουν την ιστορία της νομισματικής μας εξέλιξης διότι είναι στατικά και παρουσιάζονται μόνον σε τακτή περίοδο.

Η Κεφαλλονιά είναι πάνω από τα νομίσματα.

Το νέο σήμα του Δήμου Κεφαλλονιάς –έπρεπε- και πρέπει να αποτυπώνει, να προβάλλει την Κεφαλλονιά στην ιστορική της διαδρομή από τα παλιά χρόνια μέχρι σήμερα, μέσα στην πλουσιότατη ιστορική της διάσταση, εξέλιξη και δημιουργία.

Έγραψα, Αθήνα 2 Φεβρουαρίου 2011
Δρ. Σπύρος Λουκάτος

Πηγή:  http://kefaloniapress.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=18245&Itemid=38

Ρουπάκι: Χωρίς να γνωρίζουμε την διαδικασία για τη δημιουργία και την πρόταση προς το Δ.Σ. του εμβλήματος του Δήμου μας θα θέλαμε να σχολιάσουμε ότι θα περιμέναμε ότι σε αυτή τη διαδικασία θα είχαν λόγο/ρόλο επιστήμονες ιστορικοί εγνωσμένης αξίας και προσφοράς, όπως ο Δρ. Λουκάτος. Θα ήταν ίσως σωστότερο να είχε ετοιμάσει και η αντιπολίτευση πρόταση για το έμβλημα. Προφανώς κάτι τέτοιο απαιτούσε την έγκαιρη συμπερίληψη του εμβλήματος ως θέμα για συζήτηση στη συνεδρίαση του Δ.Σ. κάτι που σημαίνει μάλλον καλύτερο συντονισμό και προετοιμασία των συνεδριάσεων, που περιμένουμε ότι θα δούμε στο άμεσο μέλλον.

Σχετικά με το έμβλημα φαίνεται ότι η επανένωση τις Τετράπολης ξεκινάει σε νομισματικό επίπεδο. Πρέπει όμως να επισημάνουμε την "κακοτεχνία" σχετικά με το νόμισμα που προέρχεται από τη Σάμη. Οι διαφορές παρουσιάζονται στις παρακάτω φωτογραφίες. Άκόμη και αν η προσέγγιση του εμβλήματος επικεντρώνει μόνο στα νομίσματα (ως σύμβολα των τότε πόλεων-κρατών) και ως εκ τούτου μπορεί να θεωρηθεί ως περιορισμένη (όπως επισημαίνει ο Δρ. Λουκάτος) απαιτείται η ορθή και ακριβής απεικόνιση των αντίστοιχων νομισμάτων.

3 σχόλια:

  1. "Αγαπητέ Μεμά, κανείς δεν περίμενε ότι ο Σάββας Σαββαόγλου διαθέτει τάσεις αυταρχισμού, και είναι θιασώτης του "αποφασίζομεν και διατάσσομεν". Με όσα διαδραματίστηκαν με το σήμα της Κεφαλονιάς ασφαλώς είναι πρωτάκουστα, δείχνει με τι τρόπο θα κυβερνήσουν το Δήμο. Ήρθε όμως το χαστούκι από τον Δρ Σπύρο Λουκάτο, που δεν αφήνει πολλά περιθώρια, για την γκάφα ολκής του Σάββα Σαββαόγλου.. . Ήταν πράγματι πρωτάκουστο ο κ. Αντιδήμαρχος να θέλει να κάνει τον γραφίστα, τον καλλιτέχνη, ο οποίος με έναν αυταρχικό τρόπο δεν άφησε πολλά περιθώρια στους δημοτικούς συμβούλους της πλειοψηφίας να εκφράσουν τη γνώμη τους. ...."

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Μαλλον ατυχής επιλογή που ενδεχομένως δείχνει και περιορισμένες γνώσεις της τοπικής ιστορίας. Δε νομίζω ότι η "επανένωση" της Κεφαλονιάς στο πλαίσιο του Καλλικρατικού Δήμου (το οποίο πλαίσιο δεν υποστηρίχθηκε και τόσο από την σημεριμή Δημοτική Αρχή) μπορεί να εκπροσωπείται από την απλή παράθεση των νομισμάτων των "Τεσσάρων της Κεφαλληνίας Πόλεων". Η Τετράπολις δεν ήταν διοικητική δομή και ο Θουκιδίδειος όρος εξέφραζε τον αριθμό των πόλεων. Είναι λοιπόν αντίφαση να "ιδεοποιείς" την "επανένωση" με διαφορετικά νομίσματα από τέσσαρες πόλεις κράτη που δεν φαίνεται να είχαν και μεγάλη συσχέτιση μεταξύ τους. Είναι βέβαια μια εύκολη και "αρχαιοπρεπής" λύση. Περιμένουμε την ίδια τουλάχιστον ευαισθησία και δράση στα θέματα ανάδειξης και διατήρησης των μνημείων της Κεφαλλονιάς. Έίμαστε τουλάχιστον ανακόλουθοι όταν προκρίνουμε τους "γόνους" της σημερινής Κεφαλονιάς σαν έμβλημα του δήμου μας και αφήνουμε την πραγματική κληρονομιά του κράτους των Σαμαίων και των άλλων πόλεων στη σημερινή απαράδδεκτη κατάσταση.

    Πάραλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. «ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΠΟΤΑΜΙΑ...ΟΥΤΕ ΠΗΓΕΣ»;

    Κατά την αρχαιότητα οι πόλεις του νησιού ποτέ δεν είχαν μια σχέση που ανάμεσα στ’ άλλα να αποδεικνύει τη δημιουργία μεγάλων πολιτιστικών συμπράξεων ( π.χ. κοινούς θεατρικούς, αθλητικούς αγώνες κλπ.), ώστε να έχει κάποιους λόγους η σημερινή Κεφαλονιά, ώστε να έχει ως έμβλημά της τα τέσσερα νομίσματα. Παρ’ ότι αυτά δηλώνουν οικονομική και όχι τόσο πολιτιστική συναλλαγή. Εάν δε, τα τέσσερα νομίσματα δηλώνουν τη σημερινή συνένωση ή συνεργασία, κατά την αρχαιότητα οι τέσσερις πόλεις, τουλάχιστον από όσο ξέρω, διήγον το μέγιστον του βίου τους εν πλήρει εχθρότητι. Μονάχα λίγο προτού να καταληφθούν από τους Ρωμαίους βρίσκονταν σε μια παρακμιακή ηρεμία, αλλά πλέον ήταν αργά: Για παράδειγμα η σχέση Σάμης Πρόνων ..αποθεωνόταν με σκοπιές στο σημερινό Πυργί, στη ...Φούχτα και αλλού. Άλλωστε μιλάμε για πόλεις-κράτη.
    Αν θέλουμε να ψάξουμε στο εσωτερικό της καθεμιάς πόλης-κράτους, βεβαίως και θα βρούμε θαυμαστά έργα. Αλλ' αυτό είναι μια άλλη ιστορία.

    Εκτός κι αν θέλουμε να …δώσουμε στους αρχαίους προγόνους μας ένα ετεροχρονισμένο μάθημα ειρήνης, εμείς, οι έστω εδαφικά επίγονοι (!)

    Αν όμως θέλουμε να συνταχτούμε με το σημερινό Δ-υνη-Τ-ι-Κ-ό κλίμα της Τροϊκανικής αυτοκρατορίας τότε οι εγκέφαλοι του Δήμου πέτυχαν διάνα. Μπορεί και να …βραβευτούν από την παραπάνω αρχή. Είναι ακριβώς μέσα στο πνεύμα τους. Ιδίως τώρα που πιθανόν να ψάχνουν για καινούργιο νόμισμα.

    Το έμβλημα πάντως είναι και αισθητικά απαράδεκτο και από ιδεολογικής άποψης συνδηλώνει μιαν αδύναμη έπαρση αρχοντοχωριάτικου κούφιου επαρχιωτισμού.

    Αλλά δεν υπάρχουν άλλα εμβλήματα; Δεν υπάρχουν ντόπιοι γραφίστες και καλλιτέχνες να προτείνουν ορισμένα και ακολούθως να γίνει η επιλογή τού πιο αντιπροσωπευτικού από το λαό της Κεφαλονιάς; Θυμάμαι το σήμα των ολυμπιακών αγώνων μπήκε σε μια τέτοια διαδικασία για λίγο σχετικά χρόνο. Τι πιο καλύτερο από μια τέτοια πρακτική;
    Η Κεφαλονιά έχει σχέση με τη θάλασσα, με την ξενιτιά, με τον Κέφαλο, με τον Οδυσσέα («...αυτάρ Οδυσσεύς ήγεν Κεφαλλήνας μεγαθύμους...»: αλλ΄αυτό θα αποτελέσει casus beli με τους συγχωριανούς μας Θιακούς, ιδίως τώρα που αποκαλύφθηκε, όπως λένε, το …παλάτι). Επίσης η Κεφαλονιά έχει σχέση με θαλασσοπόρους, μεγάλες μορφές της τέχνης και του πολιτισμού.

    Μια σύνθεση σύγχρονη θα ήταν το πλέον ευκταίο. Που να δείχνει βέβαια την αρχαία ιστορία αλλά και την ιστορία της Κεφαλονιάς διαμέσου των αιώνων…

    Όμως η εύκολη λύση. Οι αρχαίοι. Που μόνο στα καλά δεν τους μοιάσαμε. Δεν είμαστε καν σε θέση να διαφυλάξουμε, ό,τι έμεινε από αυτούς. Δυστυχώς, ακόμη και σήμερα όπως θα έλεγε ο Σεφέρης καλά κρατεί το
    " δεν έχουμε ποτάμια δεν έχουμε πηγάδια δεν έχουμε πηγές
    μονάχα λίγες στέρνες άδειες κι αυτές που ηχούν και που
    τις προσκυνάμε..."
    Μακάρι, να τις «προσκυνούσαμε» σωστά. Και όσον αφορά στη Σάμη, Αξιότιμε Κύριε Δήμαρχε, στέρνες αστείρευτες που γυρεύουν να τις «γεμίσουμε» είναι τα δύο της κάστρα, ο Ναός του Απόλλωνος, τα ψηφιδωτά, το Φυτίδι, οι θέρμες, οι κρήνες….

    MAJOR ARX


    Υ.Γ. Τουλάχιστον βρείτε ένα καλύτερο νόμισμα της Σάμης. Υπάρχουν τόσα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλια που δεν είναι γραμμένα στα ελληνικά απορρίπτονται.