Α. Περί του Οδυσσειακού Ανακτόρου
Αθηναϊκό Πρακτορείο Ειδήσεων: Αίσθηση έχει προκαλέσει η δημοσίευση για την ανακάλυψη του Οδυσσειακού Ανακτόρου, με αποτέλεσμα οι δυο επιστήμονες που φέρονται ως ανασκαφείς της Ακρόπολης στην Ιθάκη να "βομβαρδίζονται" καθημερινά από τον Ελληνικό και διεθνή τύπο. Οι δυο καθηγητές και ανασκαφείς, ο Θ.Παπαδόπουλος και η Λίτσα Κοντορλή -Παπαδοπούλου κάνουν λόγο για το αποτέλεσμα μιας 16ετους έρευνας και ανασκαφής με σημαντικά ευρήματα, που "επιβεβαιώνουν ότι ο τόπος μας που πασχίζει για καλά και ελπιδοφόρα νέα και ότι ο πολιτισμός αξίζει κάθε ευκαιρία που μπορεί να έχει". Το ΑΠΕ-ΜΠΕ ζήτησε από τους δυο επιστήμονες την σχετική ανακοίνωση και δημοσιεύουμε μέρος των ευρημάτων της ανασκαφής που οδηγούν στο συμπέρασμα ότι πρόκειται για το ανάκτορο του Οδυσσέα. Πρόκειται για α) μεγάλο ανακτορικό κτιριακό συγκροτήμα εκτεινόμενο και διαρρυθμισμένο σε δύο επίπεδα (άνδηρα), β) λίθινα κλιμακοστασία λαξευμένα στο βράχο, που διευκόλυναν την επικοινωνία των κατοίκων των δύο ανδήρων, γ) κτιστό προϊστορικό φρεατίο δ) υπόγεια τεχνητή δεξαμενή νερού-"τυκτής" κρήνης, ε) ταφικο περιβόλο, στ) μεγάλο κυκλοτερές μνημείο, ζ) βοηθητικά δωματία-αποθηκες η) εργαστήριο κατεργασίας μετάλλου. Στη θέση Άγιος Αθανάσιος - Σχολή Ομήρου, στις υπώρειες της Εξωγής Βορείου Ιθάκης, όπου ήσαν ορατά κτιριακά κατάλοιπα και είχαν γίνει στο παρελθόν αποσπασματικές έρευνες από έλληνες και ξένους αρχαιολόγους (Volgraff, Heurtley, Wasson, Κυπαρίσσης), εντοπίστηκε και αναγνωρίστηκε η προϊστορική ακρόπολη τειχισμένη με κυκλώπειο τείχος και τέσσερις πύλες. Η κύρια πύλη συνδέεται με οχυρωμένη διάβαση, όμοια, σε μικρότερο μέγεθος, με του ανακτόρου της Τίρυνθας, προστατευμένη με δύο πύργους (σώζεται μερικώς ο ένας) και αναβάθρα. Η κύρια πύλη εφάπτεται τοίχου προσεκτικά κτισμένου και τις παραστάδες της αποτελούν επεξεργασμένοι τετραγωνισμένοι ογκόλιθοι. Από την κύρια είσοδο ήταν ορατή η νότια κύρια είσοδος του τριμερούς μεγάρου. Στο κάτω άνδηρο του κτιριακού συγκροτήματος εντοπίστηκε τριμερές ορθογώνιο κτίριο-μέγαρο, όμοιο με αντίστοιχα μέγαρα μυκηναϊκών ανακτόρων Μυκηνών, Τίρυνθας και Πύλου. Στο άνω άνδηρο αποκαλύφθηκαν προϊστορικά κτίρια αποθηκών, λουτρού, εργαστηρίου κατεργασίας μετάλλων, καθώς και βοηθητικά δωμάτια. Από τα δύο λαξευτά στο βράχο κλιμακοστάσια το μεγάλο δυτικό χωρίζεται με πλατύσκαλα σε δύο τμήματα, μιμούμενο ίσως μινωικά πρότυπα. Η μυκηναϊκή υπόγεια κρήνη, ανατολικά και σε μικρή απόσταση από το κεντρικό κτιριακό συγκρότημα, διατηρείται σε αρκετά καλή κατάσταση, είναι χτισμένη με τον γνωστό εκφορικό τρόπο και μοιάζει με αντίστοιχες κρήνες των ακροπόλεων Μυκηνών και Τίρυνθας. Χρονολογήθηκε από τον ειδικό επιστήμονα για τα αρχαία υδραυλικά έργα Jost Knauss, καθηγητή του Τεχνικού Πανεπιστημίου του Μονάχου, στην μυκηναϊκή εποχή (1300-1200 π.Χ.) και, όπως οι υπόγειες κρήνες των Μυκηνών και Τίρυνθας, χρησίμευε για την ύδρευση των ενοίκων της ακρόπολης σε περίοδο πολιορκίας και εχθρικών επιδρομών. Βορειοανατολικά του μεγάρου υπάρχει μικρός τετράγωνος ταφικός περίβολος, συλημένος. Ανατολικότερα της υπόγειας κρήνης, ερευνήθηκε μεγάλο κυκλοτερές προϊστορικό μνημείο με βαθμιδωτή είσοδο στα ανατολικά, από την επίχωση του οποίου προέρχονται δύο τουλάχιστον βουκράνια, οστά πρωτόγονου βοδιού (bos primigenius), προϊστορική κεραμεική και πήλινες ψημένες πινακίδες γραμμικής γραφής μία από τις οποίες, δημοσιευμένη στο έγκριτο αρχαιολογικό περιοδικό KADMOS, έχει εγχάρακτα σύμβολα και παράσταση πλοίου με τον Οδυσσέα, τη Σειρήνα, τη Σκύλλα και τον σύντροφο του Οδυσσέα στην στιγμή της μεταμόρφωσης από άνθρωπο σε χοίρο. Στα κινητά ευρήματα συγκαταλέγονται προϊστορική κεραμεική (χειροποίητη και τροχήλατη της 2ης χιλιετίας π.Χ.), σπασμένα λίθινα αγγεία, ένα μολύβδινο μινωικό ειδώλιο, χάλκινες περόνες, λυχνάρι και χρυσό έλασμα με παράσταση του Οδυσσέα και πλοίου, που το έχει τυλίξει με τα πλοκάμια της η Σκύλλα.-
Β. Έπιστολή στον Υπουργό Πολιτισμού.
ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΦΙΛΟΜΗΡΩΝ ΙΘΑΚΗΣ
«ΕΥΧΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙ»
ΕΔΡΑ: ΒΑΘΥ ΙΘΑΚΗΣ
ΑΦΜ: 099716630. ΔΟΥ ΙΘΑΚΗΣ
Ιθάκη 25-8-2010
Προς Αξιότιμο Υπουργό Πολιτισμού & Τουρισμού κ. Παύλο Γερουλάνο
Κοιν/ση Βουλευτή Κεφαλληνίας & Ιθάκης κ. Σπύρο Μοσχόπουλο
Αξιότιμε κύριε Υπουργέ, Μετά τη συγκλονιστική ανακοίνωση των Ελλήνων αρχαιολόγων του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων ότι εντόπισαν, ύστερα από 15 χρόνια ερευνών, το ανάκτορο του Οδυσσέα και της Πηνελόπης στη θέση Άγιος Αθανάσιος – Σχολή Ομήρου, έχουμε το καθήκον να σας προσκαλέσουμε στην Ιθάκη για να ενημερωθείτε επί τόπου από τους ανασκαφείς.
Δεν ζητάμε από εσάς, ούτε από την αρχαιολογική κοινότητα να συμφωνήσετε με την ανακοίνωση. Σας ζητάμε όμως να δείτε με τα δικά σας μάτια τι έχει αποκαλυφθεί και να δώσετε εντολή στις αρχαιολογικές υπηρεσίες του Υπουργείου σας:
1. Να υπογράψουν την προγραμματική σύμβαση μεταξύ ΥΠΠΟ, Πανεπιστημίου και Ν.Α. Κεφαλληνίας & Ιθάκης ώστε να ενεργοποιηθεί η επιχορήγηση της Νομαρχίας ύψους 115.000€ προς το Πανεπιστήμιο για τη συνέχιση των ερευνών κλπ.
2. Να υπογράψουν την άδεια για τη φετινή ανασκαφή.
Σας ενημερώνουμε ότι το Κ.Α.Σ. από το 2004 έχει αναγνωρίσει στην περιοχή αυτή ακρόπολη και οικοδόμημα με δύο άνδηρα κλπ και έχει κάνει αναγκαστική απαλλοτρίωση δύο φορές του χώρου 25 στρεμμάτων, η οποία ολοκληρώνεται και τα χρήματα 180.000€ έχουν κατατεθεί στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων από τον Οκτώβρη του 2009.
Πιστεύουμε ότι η πρόσκλησή μας θα γίνει δεκτή γιατί η Ιθάκη και ο Οδυσσέας μπορεί να αποτελέσουν άμεσα και χωρίς διαφήμιση πόλο έλξης για τους πνευματικούς ανθρώπους όλου του κόσμου που τόση ανάγκη έχει ο Ελληνικός Τουρισμός.
Για το Διοικ. Συμβούλιο
Ο Πρόεδρος
Σπ. Αρσένης
π. Δήμαρχος Ιθάκης
Ο Γραμματέας
Γερ. Παξινός
Πλοίαρχος Ε.Ν.
Γ. Απάντηση στις δηλώσεις Μεταξά
Από το Σύλλογο Φιλομήρων Ιθάκης «Ευχήν Οδυσσεί» εξεδόθη η παρακάτω ανακοίνωση – απάντηση στις δηλώσεις του κ. Μάκη Μεταξά σχετικά με την ανακάλυψη του Οδυσσειακού ανακτόρου στην Ιθάκη.
ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΦΙΛΟΜΗΡΩΝ ΙΘΑΚΗΣ
«ΕΥΧΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙ»
Ιθάκη, 1/9/2010
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΣΕ ΨΕΥΔΗ
«ΑΠΑΝΤΑΜΕ ΣΤΟΝ κ. ΜΕΤΑΞΑ ΓΙΑΤΙ ΔΕΝ ΕΙΜΑΣΤΕ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΟΙ»
Καταλαβαίνουμε την απογοήτευση του κ. Μεταξά αλλά τα μεγάλα ψέματα κάποτε τελειώνουν όσο κι αν υποστηρίζονται οικονομικά και πολιτικά. Αυτό όμως δεν του δίνει το δικαίωμα να παραπληροφορεί την κοινή γνώμη ενσυνειδήτως!
1. Ουδέποτε οι Αρχαιολόγοι του Πανεπιστημίου Ιωαννίνων, που ερευνούν από το 1996 την περιοχή του Αγίου Αθανασίου, είχαν ανακοινώσει ότι βρήκαν το Μέγαρο του Οδυσσέα στα Πηλικάτα. Είναι αυταπόδεικτο το ψεύδος που σκοπό έχει να μειώσει τη σπουδαιότητα της ανακάλυψης.
Αφού ερευνούσαν επί 14 χρόνια τη συγκεκριμένη περιοχή «Άγιος Αθανάσιος» και αφού το Κ.Α.Σ. με πρότασή τους προέβει σε αναγκαστική απαλλοτρίωση 25 στρ., πως μπορούσαν να ανακοινώσουν πριν 2 χρόνια ότι το ανάκτορο το βρήκαν σε μια άλλη περιοχή, χιλιόμετρα μακριά!!!
2. Η ανακοίνωση δεν έγινε στο δρόμο αλλά σε επίσημη αρχαιολογική ημερίδα που οργανώθηκε στην Ιθάκη στις 20 Αυγούστου από τη ΛΕ’ ΕΚΠΑ και το Μορφωτικό Κέντρο Ιθάκης.
Νιώθουμε τη λύπη των κ.κ. Μεταξά και Κολώνα. Για να την ξεπεράσουν τους προτείνουμε, αφού έχασαν την Ομηρική Ιθάκη να ψάξουν να βρουν το Ομηρικό «Δουλίχιο»!!!! Ποιος ξέρει; Μπορεί να το ανακαλύψουν στον Πόρο!!!
Έχω να πω δυο λόγια απλά
ΑπάντησηΔιαγραφήστους φίλους Φιλομήρους
μην είστε σίγουροι ποτές
σας βλέπω μάλα εμπύρους.
Εγώ δεν άκουσε ποτές
κανένα ανασκαφέα
να υποστηρίζει με ορμή
πως βρήκε τον Δυσσέα.
Σεις όπως πάτε ρε παιδιά
μεθαύριο θα μας πείτε
πως, ναι, ανακαλύψατε
τον τάφο για να μπείτε
του ποιητή των δυο επών
της πότνιας Ιλιάδας
πως έξω αφ'την Οδύσσεια
έγραψε την ....Θιακιάδα...
MAJOR ARX
Major Arx δεν παίζεσαι! Τι θεία έμπνευση ήταν αυτό το "σας βλέπω μάλα εμπύρους" και η "ΘΙΑΚΑΔΑ." Πιο παλιά είχα διαβάσει και την ΚΑΝΑΛΙΑΔΑ κάτω στους Κολομπαίους. Έχουμε το χιούμορ μας σε τούτο το κουρλονήσι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΓράφε κι εσύ, πιο συχνά Σταράτε. Αφού έχεις, από τα κατά καιρούς σημειώματά σου και τις γνώσεις και το πνεύμα και την πένα. Έτσι για να έχουμε σε τούτη τη στέγνια κάτι να λέμε. Και βέβαια να' ναι καλά το Ρουπάκι που παρά τους γεμάτους Δ ό ΝΤ ια,φθινοπωρινούς αγέρηδες, πανταχόθεν και καθ' όλα
ΑπάντησηΔιαγραφήΔ ο Ν η Τ ικούς και Δ υ Ν ασ Τ ευτικούς, πεισματικά δε ρίχνει τα φύλλα του!
MAJOR ARX
Βαρέθηκα φίλε Major Arx όλη αυτή την πολιτική αλληλοφαγωμάρα και τα μισόλογα, βαρέθηκα κάθε τρείς και λίγο να βλέπω το ίδιο έργο με το ίδιο τέλος, βαρέθηκα να βλέπω ανθρώπους που όταν τους δείχνεις την "Ιθάκη τους" να κοιτάνε μόνο το δάκτυλό σου, βαρέθηκα πέντε άνθρωποι με προσωπικά συμφέροντα να παρασύρουν ένα κάρο κόσμο σε ένα εκλογικό "πανηγύρι" που είναι για τα πανηγύρια. Και ο κόσμος εκεί, να δείχνει ο ίδιος την Ιθάκη του και να εξακολουθεί να την κρύβει πίσω από το δάκτυλό του.
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι αφού καταλαβαίνεις ότι δεν είναι θέμα εξυπνάδας να δεις πιο πέρα, γιατί όλοι αυτοί κάνουν ότι δεν βλέπουν; Η πολιτική είναι ο χώρος που αρέσει στον καθένα να ζει το παραμύθι του; Δεν ξέρω και αδυνατώ να γράψω υποθέτοντας μόνο. Τα αποτελέσματα με πειράζουν όμως, γιατί αναγκαστικά είμαι συμμέτοχος.
Ας γυρίσουμε όμως καλλίτερα στην ΙΘΑΚΙΑΔΑ, για πες μου κάτι: Αν αποδειχθεί ότι οι Θιακοί είναι Σαμικοί μετανάστες και εμείς τους περνάμε ψιλό γαζί, με τι μούτρα ορέ θα τους αγκαλιάσουμε και θα πιούμε μαζί τη ρομπόλα μας; Λες να πάθουμε καμιά τέτοια κασκαρίκα; Φτού φτου να φτύσω τον κόρφο μου. Παναγία μου Μυρτιδιώτισσα που γιορτάζεις σήμερα, δεν θα μας ξεπλένει ούτε η μελάνυδρος κρήνη. Χα χα χα.
Με έβαλες σε σκέψεις. Λες, κάποιοι από τους αρχαίους Σαμαίους, τότε που πολιορκήσανε οι Ρωμαίοι τη Σάμη να πήγανε στην Ιθάκη;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕ, τότενες οι σημερινοί Θιακοί έχουνε σχέση μεγαλύτερη με τη Σάμη παρά οι σημερινοί Σαμικοί. Άλλωστε τούτο φαίνεται από το ζήλο τους έστω και υπερβολικό. Μπορεί να είναι κι έτσι.
Και για να συνεχίσω τη μουρλή μου τη σκέψη: μετά από αιώνες, κάποιοι Σαμαιοϊθακήσιοι δε θα επέστρεψαν στη Σάμη χωρίς καν να ξέρουν ότι κάποτε οι πρόγονοί τους ήταν Σαμαίοι; Δηλαδή, διπλή τραγική ειρωνεία... ΘΑυμάσιο υλικό για μυθιστόρημα!
Αλλά είτε έτε είτε αλλιώς δε θα υπάρχει πρόβλημα. Είμαστε γεννήματα της ίδιας γης, αδερφοξάδερφα.
Η ρομπόλα είναι πάντα έτοιμη αρκεί να είναι γνήσια.
Πάντως για μένανε το μόνο σίγουρο είναι ότι οι κατά καιρούς Σαμαίοι ταγοί, δεν έχουνε καμία μα καμία σχέση ούτε με τη Σάμη τού, κατά Πινιατόρον, Νοβοτιάδη ούτε και με την Ιθάκη του Δυσσέα. Μάλλον ...απόγονοι κατοίκων του καταποντισμένου Δουλιχίου θα ήταν που γλίτωσαν την τρίανα του Ποσειδώνα μια μέρα που ...τσαντίστηκε και ρήμαξε με ...πηρουνιές το Ιόνιο!
Όσο για τα άλλα έτσι φαίνεται ότι ήταν πάντα. Ένα ερώτημα πάντα θα παραμένει αναπάντητο: γιατί ο κόσμος δεν ακολουθεί τα παραμύθια που φτιάχνει μέσα από μικρές ανακυκλούμενες και άμεσες εξουσίες, αλλά ακολουθεί εκείνα τα στεγνά των προωθητών της μιας και μοναδικής εξουσίας των ...ικανών ...των πετυχημένων κλπ.
Έλεγε κάποιος αρχαίος, που δεν τον θυμάμαι, τα εξής: "Η εξουσία δύο πράγματα έχει στο αίμα της: να σκορπάει ανάμεσα σε γιορτές και παράτες ψίχουλα και παράλληλα να εγκαθιδρύει τεχνηέντως το βασίλειο της ανασφάλειας. Οι σημερινοί καταστροφείς είναι πάντοτε και οι αυριανοί σωτήρες"...
Σημείωση: Ε, ρε τόνους λέξεων που τσου πρέπει, από τσι πολύυδρες Μελάνυδρες Κρήνες των νησιών μας!
MAJOR ARX
Επιστολή προς « ΕΥΧΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙ »
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητοί πατριώτες, αδέλφια της ιδίου νήσου εξ ανατολάς κατά εξαίρεση της εν διάμεσο θαλάσσιας σχισμής! Πατριώτες όπου στον ίδιο κυματισμό, στην ίδια δίνη…
Επιτρέψτε μου μιας συμπαθείας συμβουλή για τον σκοπό της ιδρύσεως και της δράσης του συλλόγου ΦΙΛΟΜΗΡΩΝ ΙΘΑΚΗΣ «ΕΥΧΗΝ ΟΔΥΣΣΕΙ»
Η απογοήτευση του Στράβων περί της ανεύρεσης σημείων και στοιχείων του Οδυσσεύς ήτο έκτοτε αποκαρδιωτική!
Οι έρευνες των Αρχαιολόγων ελλιπής. Οικονομικά η προσπάθεια των τελευταίων χρόνων ασήμαντος! Οι μύθοι, οι απόψεις ιδιωτών ερευνητών άλλοτε περιπλέκουν άλλοτε φωτίζουν πτυχές.
Φοβούμαι φίλοι Ιθακήσιοι πως ο σύλλογό σας βλάπτει το από εσάς επιθυμητών!
Γνώμη μου πως η σκέψη και ο στόχος του συλλόγου σας δεν υφίσταται! ( Η ) τουλάχιστον η προσπάθειά σας να μειώσετε εργασίες, μελέτες που κάποιες όπως του κ. Μεταξά είναι αξιόλογες σε ιστορικά μεγέθη και σύγχρονη σκέψη.
Αυτό που επιθυμώ να σας μεταφέρω είναι πως ο μέσος νους αντιλαμβάνεται ότι ουδείς από εσάς έχει την ανάγκη περί αποδείξεως αυτού. Στα πέρατα της γης δια το σεβαστό ιστορικά όνομα της Ιθάκης, γνωρίζουν το σύγχρονο τοπωνύμιο που εσείς κατέχεται. Πρέπει να καταδικάσετε την «μικρότατη» σκέψη ότι όλοι οι άλλοι επιθυμούν τον πολυμήχανο στο χωριό τους. Η έρευνα και η λογικές ελεύθερα να ταξιδεύουν εις την επιστροφή στην φωτισμένη πατρίδα. Η προσωρινή «νίκη» δεν επιτρέπει σε κανέναν σαρκασμούς και γλεντοπανήγυρα. Η στάση του βέβαιου μπορεί να οδηγήσει εξοστρακισμούς… Του αδαή στην πιθανότητα να ψάχνουν τον Βασιλιά οι σύγχρονοι Σικελοί. Αλώστε μην λησμονάτε την γένεση και ζωή του Ιησού στους (τάδε) τόπους… Την σημασία αυτού σε άλλους τόπους. Ο Όμηρος ανήκει σε όσους θέλουν και η ελευθερία της σκέψης επιτρέπει, δεν απαγορεύει! Θα προτιμούσα έναν λαό γνώστη βαθειά της ιστορίας του. Να μοιάζει του βασιλιά που εξυμνεί. Να γνωρίζει του ποιητή το βάθος, αναλύοντάς τον. Να στοχεύει στο μέλλον.
Δεν λυπάται ουδείς με την όποια ανακάλυψη … Μα μήτε χάσκει ορίζοντας τα αόριστα… Με σεβασμό εις τους ζώντες και την πρέποντα σοβαρότητα στους προγόνους.
ΙΣΤΟΡΙΑ-ΙΘΑΚΗ –ΝΕΟΚΕΦΑΛΛΟΝΗΤΙΣΜΟΣ – ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ(1)
ΑπάντησηΔιαγραφήΙΣΤΟΡΙΑ Η λέξη "ιστορία" προέρχεται από το ουσιαστικό ίστωρ (με δασεία και οξεία στην πολυτονική περίοδο της ελληνικής γλώσσας). Ίστωρ ήταν εκείνος που κατείχε ένα θέμα καλά ή ήταν αυτόπτης μάρτυρας ενός γεγονότος. Η λέξη "ίστωρ" με τη σειρά της είχε προέλθει από τη ρίζα - του αρχαίου ρήματος οίδα και είδα (το συναντάμε στα αρχαία κείμενα και με τις δύο μορφές) και το οποίο σήμαινε "γνωρίζω". Στην αρχική λέξη "ίδτωρ", το οδοντικό σύμφωνο το "δ" τράπηκε σε "σ" πριν από το επίσης οδοντικό "τ".( ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΑΠΌ ΤΗΝ ΒΙΚΙΠΑΙΔΕΙΑ)
Με τον όρο Ιστορία εννοείται η συστηματική μελέτη του παρελθόντος εστιασμένη κυρίως στις δραστηριότητες και τις επιδράσεις τους, έως την παρούσα εποχή.
Η ιστορία μελετά κυρίως γραπτές πηγές ενώ ως προϊστορία αναφέρεται η εποχή για την οποία δεν έχουμε γραπτές πηγές ή που αυτές δεν μας είναι κατανοητές.
Η μελέτη των γεγονότων περιλαμβάνει την καταγραφή τους, αλλά και τα αίτια που οδήγησαν σε αυτά, όπως και τους γενικούς νόμους της ιστορικής εξέλιξης. Ο ιστορικός ερευνά τις τάσεις της κοινωνίας σε διάφορες περιόδους και σε διάφορους τομείς, τις οικονομικές συνθήκες , την εξέλιξη του ποιτισμού , της επιστήμης, της φιλοσοφίας και της τέχνης.Υπάρχει ιστορία των εθνών, ιστορία της μουσικής, ιστορία της ιατρικής, ιστορία της αρχιτεκτονικής κ.λπ. Εδώ, θα προσθέσω ότι υπάρχει και η Πρόσφατη Ιστορία Των Δήμων μας.
Η ιστορία δεν αποτελεί μόνο μια απλή αφήγηση τετελεσμένων γεγονότων, αλλά προσπάθεια αναδόμησης, κατανόησης και ερμηνείας του παρελθόντος, με στόχο συνήθως την ερμηνεία των συνθηκών του παρόντος, τις κατευθύνσεις που πήραν οι αποφάσεις και την πρόβλεψη του μέλλοντος με βάση δεδομένα που κατά κύριο λόγο σχηματίζουν μαθηματικές συναρτήσεις με προβλεπόμενο αποτέλεσμα. Ως εξελισόμενη επιστήμη υφίσταται διαρκείς αλλαγές και μετασχηματισμούς, παράγοντας διαφορετικές προσεγγίσεις. Ο ιστοριογράφος κατευθύνει σε σημαντικό βαθμό τα συμπεράσματα και καθορίζει την ανύψωση ή την απαξίωση των συμπερασμάτων του πρός το ευρύ κοινό.
ΙΘΑΚΗ . Η Ιθάκη από το ομόνυμο έργο του Καβάφη λογοτεχνικά έχει καταξιωθεί στη συνείδησή μας, σαν ο υπαρξιακός στόχος του ανθρώπου, που με οποιοδήποτε κόστος σε αντίξοες συνθήκες, σε κόντρα των θεικών και γήινων κανόνων, καταφέρνει να επιτύχει το σκοπό του ακόμη και αν χρειασθεί να δαπανήσει μεγάλο μέρος από την ζωή του, ακόμα και αν απαιτηθεί να χάσει συνεργάτες και να μείνει μόνος.
Η Ιθάκη ετυμολογικά προκύπτει από το αρχαίο ρήμα Ιθύω, που σημαίνει κατευθύνομαι. Χρήση του σημερινή είναι σε έκφραση είναι <> που σημαίνει αυτός που σκέφθηκε και κατεύθυνε κάποιον σε κάτι. Η Προστακτική του ρήματος είναι ΙΘΑ.
Οι ναυσιπλόες Αρχαίοι Ελληνες χρησιμοποιούσαν την Ιθάκη ως κατευθυντήρια οδηγό και σημάδι από την Αία πρός την Σικελία. Το ΙΘΑ ΕΚΕΙ συντμημένο μας δίνει μία απόψη της λέξης ΙΘΑΚΗ. Ποιά περιοχή θα μπορούσε να ήταν πλήν της Κεφαλλονιάς άραγε;
Ειναι και αυτή μία πιθανή κατευθυντήρια οδηγία των ιστορικών, που όμως δεν μπορεί να αγνοηθεί.
Ομως η έυρεση ή όχι της ομηρικής Ιθάκης ουδόλως με ενδιαφέρει, ή μάλλον προτιμώ να μη βρεθεί σήμερα.
Οι εικόνες που μου δημιουργήθηκαν στα παιδικά μου χρόνια για το Παλάτι, την Πηνελόπη, τον Ευμαιο κ.λπ θα χαθούν σε ένα περιφραγμένο χώρο, αναξιοποίητο, με χορτάρια και σκουπίδια, όπως είναι η Αρχαία Αγορά, το Θησείο, η Αλίαρτος, το Δίον και τόσοι άλλοι σημαντικοί χώροι, η στην καλύτερη περίπτωση θα καταλήξει ένας χώρος ξενάγησης τουριστών με περιτρυγιρισμένα ξενοδοχεία κλάμπ ταβέρνες, όπως οι Δελφοί, η Ολυμπία κ.λ.π.
Είναι και αυτή βέβαια μία άποψη.
ΙΣΤΟΡΙΑ-ΙΘΑΚΗ –ΝΕΟΚΕΦΑΛΛΟΝΗΤΙΣΜΟΣ – ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΑ(2 -ΣΥΝΕΧΕΙΑ)
ΑπάντησηΔιαγραφήΝΕΟ-ΚΕΦΑΛΛΟΝΗΤΙΣΜΟΣ
Περιλαμβάνω τον εαυτό μου στους υπερ-σωβινιστές, σχετικά με το Νησί μου. Σε κάθε ευκαιρία το προβάλλω, όπως άλλωστε και οι περισσότεροι από τους συμπατριώτες μου. Ομως , συχνά θλίβομαι για την κατάσταση που επικρατεί στο νησί μας. Αξιολογώ ότι από τα δέκα πράγματα που θα μπορούσε να κάνει μία ηγεσία – Δημοτική, Νομαρχιακή, Περιφερειακή, Διαδημοτική, Εθνική-ξεκινά τα τρία καταλήγει στο ένα και συνήθως γίνεται μισό. Με το μισό λοιπόν έργο ξεκινά τους διθυράμβους για την επόμενη δημοκρατική εκλογική της αναμέτρηση.
Εφημερίδες και τοπικοί τηλεοπτικοί και ραδιοφωνικοί σταθμοί, παίρνουν τη θέση τους υπερ των υποψηφίων, και με θαυμαστό τρόπο κάνουν το άσπρο μαύρο για να επηρεάσουν τους πολίτες .
Ξεκινούν οι ταγοί του Δημόσιου συμφέροντος να εγκλωβίζουν ομάδες πολιτών με πρόσχημα την εκλογή τους και το κοινό καλό που όμως δεν είναι τίποτε άλλο από το προσωπικό τους συμφέρον.
Τάζουν θέσεις, εργασία, συμμετοχή στη διαχείριση της εξουσίας , απειλούν τους εχθρούς, δημιουργείται μιά αναμπουμπούλα, διαχωρισμός των πολιτών, και εντάσεις με στόχο πλέον όχι το κοινό καλό αλλά το ίδιο συμφέρον.
Κάπου – κάπου, από θρασείς υποψηφίους, κανένα φορτηγό σανό και κανένα κατσικάκι κλεμμένο μπαίνουν στο κάδρο της συμμετοχής του πολίτη στα κοινά.
Καταλήγουμε
-αντιδημάρχοι να εξαπλασσιάζουν την περιουσία τους με μία απόφαση δημοτικού συμβουλίου.
-Αντιδημάρχοι να διαδίδουν ότι η καλύτερη οικονομικά περίοδος ήταν η αντιδημαρχία τους
-Δήμαρχοι να περιφέρονται από τον ένα σχηματισμό στον άλλο, ξεχνώντας τα οράματα και τα προγράμματα με μόνο κριτήριο την τσέπη τους.
-Βουλευτές που η βουλευτική περίοδος τους μας έφερε στην εποχή του Δενδρινού, να διεκδικούν το εναιαίο Βιλαέτι της Κεφαλλονιάς.
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ
Η μαθηματική εξίσωση λέει ότι άν επιλεγούν, θα κάνουν τα ίδια. Δεν έχουν κάτι άλλο να δώσουν εκτός από αυτά που έχουν αποδείξει ότι ξέρουν.
Γιατί θα διαφοροποιηθεί η συμπεριφορά τους απέναντι στον πολίτη;
Εκαναν φροντιστήρια όλα αυτά τα χρόνια και έγιναν καλύτεροι;
Θα σταθούν απέναντι στο 40μελές Δημοτικό Συμβούλιο με αξιώσεις και απαιτήσεις για την περιοχή μας;
Θα δημιουργήσουν τέχνη και πολιτισμό στην επαρχία μας, για τα αρχαία, τα πολιτιστικά, την τέχνη ή ανάλογη με τους ΛΟΚΟ ΜΟΝΤΟ με ουσίες και οινοπνέυματα υπό την ανοχή τους;
Η ιστορική ανάλυση, όπως περιγράφεται παραπάνω, αξιολογόντας τις δράσεις του πρόσφατου παρελθόντος και τις επιπτώσεις της στο παρόν και προσδοκόντας να προβλέψει το μέλλον πρέπει να μας δώσει σαφή προσανατολισμό για τις επιλογές μας.
Δήμαρχοι και αντιδήμαρχοι Σάμης που διαχειρίσθηκαν την τελευταία 12ετία το χωρο μας πρέπει να αποκλεισθούν από την επόμενη δημοτική διαχείριση.
Να δοθεί η ευκαιρία σε ικανούς ανθρώπους να εκπροσωπήσουν την περιοχή μας, πιό αποτελεσματικά και αποδοτικά.
Η ΙΘΑΚΗ ΜΑΣ - ο στόχος μας – ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΗ ΑΠΟ ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ.
ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΘΑ ΜΑΣ ΕΚΠΡΟΣΩΠΗΣΟΥΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΙΚΑΝΟΙ ΚΑΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΙ.
ΑΥΤΟ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΝΟΙΩΘΟΥΜΕ ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΜΑΣ ΤΟ ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ
ΤΟ ΚΟΜΜΑ ΜΑΣ ΔΙΝΕΙ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΩΘΗΣΗ ΚΑΙ ΤΟ Δ.Σ. ΕΦΑΡΜΟΖΕΙ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΟΥ ΚΟΜΜΑΤΟΣ.
ΔΕΝ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΟ ΘΕΛΟΥΜΕ