Ένα blog στο Ρουπάκι - Ίσκιος επικοινωνίας!

Στον ηλεκτρονικό του ίσκιο δημιουργησαμε μαζί έναν ανοιχτό χώρο ενημέρωσης, σκέψης και προβληματισμού για την ζωή μας σε όλες της τις εκφάνσεις. Για πράγματα που αγαπάμε αλλά και που μας ενοχλούν.

Φιλόξενος τόπος για ενημέρωση, προβληματισμό και δραστηριοποίηση για τα τοπικά πράγματα αλλά και για θέματα από αυτά που συμβαίνουν γύρω μας, ανοιχτός ακόμα και σε "θυμωμένες" απόψεις με ευπρέπεια και σεβασμό.

Στη δύσκολη συγκυρία θα προσπαθήσουμε να κάνουμε τον ίσκιο μας σημείο συνάντησης και επικοινωνίας για τους συμπολίτες μας και να προτείνουμε λύσεις και διεξόδους για τον τόπο μας που μοιάζει να μην μιλάει με τους ανθρώπους του.

Ξεκινώντας από απλά και μικρά που θα μας επιτρέψουν να ξαναγνωριστούμε και να μάθουμε να συζητάμε και να συνεργαζόμαστε, να λύνουμε προβλήματα.

Τ. Καβαλλιεράτος: Το Μουσείο της Σάμης μπορεί να λειτουργήσει χρηματοδοτούμενο από τα έσοδα των Σπηλαίων

Αύριο Σάββατο 04/06ου γίνεται στο Θέατρο "Κέφαλος" του Αργοστολίου, ημερίδα με θέμα: "Σάμη ένα ανοικτό Μουσείο". Η Σάμη με τους διάσπαρτους Αρχαιολογικούς χώρους είναι ένα ανοικτό μουσείο!

Το Ρακόσπιτο, το Αρχαίο λιμάνι, τα Ρωμαϊκά Λουτρά, ο Ναός του Απόλλωνα, η Αρχαία Ακρόπολις, και άλλα πολλά αξιόλογα Αρχαιολογικά ευρήματα δικαιολογούν... κατά το ήμισυ τον τίτλο αυτής της Ημερίδας. Και λέω κατά το ήμισυ, διότι θα μπορούσε να ήταν ο τίτλος "Σάμη ένα ανοικτό και ένα κλειστό μουσείο".

Και εξηγούμαι...

Στα τέλη της δεκαετίας του 1990 προς 2000 ο Δήμος Σάμης, ζήτησε από την Κτηματική Εταιρεία του Δημοσίου (ΚΕΔ ) το κτήριο που στεγαζόταν η πρώην κοινότητα Σάμης (φωτογραφία), για τη δημιουργία Αρχαιολογικής Συλλογής επισκέψιμης στο κοινό. Πράγματι η ΚΕΔ, ανταποκρινόμενη στο αίτημα του Δήμου παραχωρεί το κτήριο και ο Δήμος με τη σειρά του, το παραχωρεί στην Εφορεία Αρχαιοτήτων Πατρών, με σκοπό την ολοκλήρωση αυτού του εγχειρήματος.


Αρχίζουν, λοιπόν, οι επισκευές και οι προσθήκες στο κτήριο. Θα πρέπει να πούμε ότι εκτός από την κύρια αίθουσα με τις προθήκες, κατασκευάστηκαν και οι βοηθητικοί χώροι (ξενώνας για τον αρχαιοφύλακα, τουαλέτες για το κοινό κ.λπ.).

Αφού λοιπόν ολοκληρώθηκαν οι εργασίες, οι κάτοικοι περίμεναν το επόμενο βήμα! Να μπουν τα εκθέματα και να αρχίσει η λειτουργία της Συλλογής για το κοινό. Κάτι το οποίο για ανεξήγητους λόγους δεν έγινε και από τότε το κτήριο παραμένει κλειστό!!! Είναι περιττό δε να πούμε πόσο θα ανέβαζαν πολιτιστικά αλλά και οικονομικά την Σάμη, η λειτουργία της Συλλογής μαζί με τα υπόλοιπα ανοικτά Αρχαιολογικά ευρήματα της πόλης.

Είναι ευκαιρία λοιπόν, τώρα με την ημερίδα που γίνεται, να απαιτήσουμε την άμεση λειτουργία της Συλλογής. Είναι καθήκον και υποχρέωση του Τοπικού Συμβουλίου Σάμης και του Δήμου Κεφαλονιάς να εργασθούν προς αυτήν την κατεύθυνση.

Και επειδή ίσως ακουσθεί... δεν υπάρχουν λεφτά, επιτρέψτε μου να πώ ότι... λεφτά υπάρχουν!!! Από τα έσοδα των σπηλαίων να βγαίνει ένα ποσό που μαζί με το αντίτιμο της επίσκεψης, θα καθιστούν βιώσιμη τη λειτουργία της Συλλογής, κάτι που έχει τόση ανάγκη η Σάμη αλλά και η ευρύτερη περιοχή.

Δεν μπορεί να περνούν τα τουριστικά πούλμαν από τη Σάμη, να λεν οι ξεναγοί στους τουρίστες... εδώ γυρίστηκε ο Κορέλης, να αφήνουν το καυσαέριό τους και να φεύγουν!!! Γιατί μέχρι τώρα αυτό γίνεται!

Η Σάμη δεν είναι ο Κορέλης, ή μόνο ο Κορέλης! Η Σάμη είναι ένα ανοικτό Αρχαιολογικό Πάρκο και ζητά αυτό που δικαιείται.

Να βγούν τα Αρχαιολογικά ευρήματα από τις αποθήκες που στιβάζονται τώρα και να μπουν στον χώρο που έτοιμος από το 2000 παραμένει... ερμητικά κλειστός!!!

Τάσος Καβαλλιεράτος.

2 σχόλια:

  1. Παρακολούθησα την συζήτηση και θα ήθελα να κάνω τα παρακάτω, αρχικά, σχόλια:
    -Καλή η πρωτοβουλία και συγχαρητήρια σε όσες και όσους δούλεψαν για αυτή
    -Πότε επιτέλους θα εκσυγχρονίσουμε τις εκδηλώσεις μας και θα γλυτώσουμε από τους χαιρετισμούς των διαφόρων επωνύμων, που τις περισσότερες φορές είναι άνοστοι, χωρίς ιδιαίτερο περιεχόμενο, μερικοί δε από αυτούς ασύντακτοι; Νομίζω ότι πρέπει να είμαστε από τα τελευταία μέρη που διατηρούμε ακόμη αυτό το άχρηστο και βαρετό τυπικό.
    -Σημαντικά αρκετά από αυτά που ειπωθηκαν αλλά στο τέλος χάθηκε η ευκαιρία του διαλόγου. Γιατί; γιατί δεν δόθηκε η δυνατότητα για μια γόνιμη ανταλλαγή απόψεων; γιατί αυτός ο κουραστικός μονόλογος; πότε θα αλλάξουμε;;
    -Φοβάμαι ότι τα πολλά λόγια καλύπτουν την απραξία ή τα απαράδεκτα έργα των υπευθύνων. Οι αρχαιολογικοί χώροι στη Σάμη είναι σε οικτρή κατάσταση. Συμπεριφερόμαστε με περισσή αδιαφορία και απαξίωση σε αυτούς και τους αρμέγουμε με τον πιο πρόστυχο τρόπο όταν υπάρχουν φράγκα από πίσω. Δέστε τα σπήλαια και το αίχος της διαχείρισής τους: συναλλαγή, γκρίζες ζώνες, εργασιακές παραδοξότητες και τόσα χρόνια ένας δήμαρχος ή κάποιος άλλος δεν φρόντισε να προσλάβει έναν γεωλόγο ή σπηλαιολόγο. Δεν μπήκε καν στον κόπο να δει τί κάνουν άλλοι ΟΤΑ.
    -Να θέσουμε ένα χρονικό όριο για την δημιουργία του μουσείου. Ναι το θέλουμε, αλλά πέρασαν 10 χρόνια, ένα κτήριο στερήθηκε η περιοχή χωρίς κανένα αποτέλεσμα μέχρι σήμερα. Η αρχαιολογική υπηρεσία θα πρέπει να καταλάβει ότι δεν λειτουργεί εν λευκώ. Υπάρχει και πίστωση χρόνου. Γιαυτό, αν δεν μπορεί να γίνει κάτι άμεσα, τότε το κτήριο να δοθεί στην τοπική κοινωνία για να αναπτύξει αυτή δραστηριότρητες που θεωρεί ουσιατικές.
    -Συμφωνώ ότι λεφτά υπάρχουν. Αλλά ποιός δήμαρχος θα αντέξει στον πειρασμό να μην τα ανακατέψει στην άπατη κατσαρόλα του χρέους; Αν κρίνω από την αποστροφή του Δημάρχου περί αποτίμησης της οικονομικής συνεισφοράς στο τέλος της σαιζόν, τα πράγματα είναι σκούρα. Γιαυτό χρειάζεται και η δική μας κινητοποίηση. Η Σάμη μετατρέπεται όχι σε ανοικτό μουσείο αλλά σε ανοικτό νεκροταφείο...
    -Δεν κατάλαβα το περιεχόμενο της παρέμβασης του καθηγητή κου Φιοραβάντε. Κατέθεσε την στεναχώρια του που δεν πήρε κάποιο πρότζεκτ; Θέλει να πάρει τώρα κάτι με το εργαστήριο του οποίου προίσταται; Να κάνει τι;; Ηταν θέμα για εισήγηση στην συγκεκριμένη εκδήλωση;; Τώρα το πως σκέπτεται/οραματίζεται τη Σάμη, την Μεσόγειο, τον κόσμο και το σύμπαν, οι περιορισμένες μου διανοητικές ικανότητες δεν μπόρεσαν να αποκρυπτογραφήσουν. Αν κάποιος άλλος ακροατής κατάλαβε κάτι, ας μας το πει...
    -Πάντως, στο τέλος της εκδήλωσης θυμήθηκα την φράση του μακαρίτη και πολύ γνωστου αρχιτέκτονα Κωνσταντινίδη (και σε αυτό με βοήθησε άθελά του ο καθηγητής κος Φιορανβάντες όταν μίληδε δια τον Ζερβό): Λόγια, λόγια και έργα τέρατα...
    Επιφυλασσόμενος
    Γεράσιμος Αντζουλάτος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θα εστιάσω στην παρατήρηση:

    «Αφού λοιπόν ολοκληρώθηκαν οι εργασίες, οι κάτοικοι περίμεναν το επόμενο βήμα! Να μπουν τα εκθέματα και να αρχίσει η λειτουργία της Συλλογής για το κοινό. Κάτι το οποίο για ανεξήγητους λόγους δεν έγινε και από τότε το κτήριο παραμένει κλειστό!!!»

    Και ποιος πιστεύετε κ Καβαλιεράτε ότι θα εργασθεί και να επιτελέσει αυτήν την εργασία που αν μη τι άλλο θέλει και λίγο μεράκι; Τώρα που η δουλειά έπεσε σε αυτούς που έπρεπε να την κάνουν, άρχισε η δυσανασχέτηση όπως συμβαίνει στις περισσότερες υπηρεσίες της φραπεδιάς, του πελατειακού βολέματος, της φιλοσοφίας και άσε τα stage να δουλεύουνε, (μέχρι να γίνουν και αυτοί μόνιμοι πάντα).
    Άκουγα από ένα οικογενειακό φίλο της προάλλες που ήθελε να πληρώσει την στρατιωτική του θητεία για να βγεί στη σύνταξη (λίγο μεγαλούτσικος), ότι σε κάποιο ΙΚΑ για μια πράξη δύο λεπτών του είπαν να περιμένει τουλάχιστον ένα μήνα!
    Δεν θέλω να σε απογοητεύσω φίλε μου αλλά κάνε αντίστοιχους υπολογισμούς και υπολόγισε χρόνια.

    Μήπως αιώνες;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλια που δεν είναι γραμμένα στα ελληνικά απορρίπτονται.