Ένα blog στο Ρουπάκι - Ίσκιος επικοινωνίας!

Στον ηλεκτρονικό του ίσκιο δημιουργησαμε μαζί έναν ανοιχτό χώρο ενημέρωσης, σκέψης και προβληματισμού για την ζωή μας σε όλες της τις εκφάνσεις. Για πράγματα που αγαπάμε αλλά και που μας ενοχλούν.

Φιλόξενος τόπος για ενημέρωση, προβληματισμό και δραστηριοποίηση για τα τοπικά πράγματα αλλά και για θέματα από αυτά που συμβαίνουν γύρω μας, ανοιχτός ακόμα και σε "θυμωμένες" απόψεις με ευπρέπεια και σεβασμό.

Στη δύσκολη συγκυρία θα προσπαθήσουμε να κάνουμε τον ίσκιο μας σημείο συνάντησης και επικοινωνίας για τους συμπολίτες μας και να προτείνουμε λύσεις και διεξόδους για τον τόπο μας που μοιάζει να μην μιλάει με τους ανθρώπους του.

Ξεκινώντας από απλά και μικρά που θα μας επιτρέψουν να ξαναγνωριστούμε και να μάθουμε να συζητάμε και να συνεργαζόμαστε, να λύνουμε προβλήματα.

Κεφαλονίτες Καραβολάτρες: Επιτακτική η ανάγκη ακτοπλοϊκής σύνδεσης των Ιόνιων Νησιών

Αναδημοσιεύουμε από το Kefalonia Press.

Παρά τις έντονες αντιρρήσεις που τον τελευταίο καιρό διατυπώθηκαν αναφορικά με το νέο αυτοδιοικητικό σύστημα «Καλλικράτης», η μεταρρύθμιση στην αυτοδιοίκηση είναι πλέον γεγονός αφού από τον επόμενο μήνα θα αναλάβουν καθήκοντα οι νεοεκλεγμένοι δήμαρχοι και περιφερειάρχες. Διαβάζοντας προσεκτικά όλα τα προγράμματα των εκλογικών συνδυασμών που διεκδικούσαν την περιφέρεια Ιονίων Νήσων στις πρόσφατες εκλογές, παρατηρήσαμε πως τα περισσότερα περιείχαν μια ποικιλία αξιόλογων προτάσεων και ιδεών που έχουν τη δυναμική να εμφυσήσουν μια νέα πνοή στα ξεχωριστά νησιά μας. Πώς όμως μπορεί να εφαρμοστεί ένα τέτοιο φιλόδοξο πρόγραμμα σε μια περιφέρεια στην οποία δεν υπάρχει απευθείας σύνδεση μεταξύ των ζωτικών τμημάτων που την απαρτίζουν και, εν προκειμένω, στη δική μας η οποία στερείται ακτοπλοικής σύνδεσης μεταξύ των νησιών;

Πέραν όμως από τους στόχους του νέου αυτοδιοικητικού συστήματος, η δρομολόγηση πλοίου που θα ενώνει τα μεγάλα νησιά του Ιονίου δηλαδή Κέρκυρα, Λευκάδα, Κεφαλονιά και Ζάκυνθος προβάλλει ως επιτακτική ανάγκη στη νέα εποχή για αρκετούς ακόμη λόγους.

Πρώτα και κύρια, η περίοδος διαρκούς ύφεσης που βιώνουμε οδηγεί σε κλονισμό της συνεκτικότητας και σε ισχυρές διαταραχές μεταξύ των δεσμών του κοινωνικού ιστού οι οποίες ενισχύονται όταν οι κάτοικοι διαφορετικών περιοχών, ακόμα και της ίδιας περιφέρειας, αισθάνονται ξένοι μεταξύ τους.

Επιπλέον, η έναρξη ενός δρομολογίου σε αυτή τη γραμμή θα βοηθούσε ποικιλοτρόπως στη διακίνηση τοπικών προιόντων και τη μεταφορά τουριστών κατά τους θερινούς κυρίως μήνες μεταξύ των νησιών.

Πιο συγκεκριμένα, με την εν λόγω σύνδεση δίνεται η ευκαιρία στους παραγωγούς τοπικών προιόντων των νησιών μας να προωθήσουν τα αγαθά τους σε νέες αγορές με μικρότερο μεταφορικό κόστος αυξάνοντας, με αυτόν τον τρόπο, τα έσοδά τους και κατ’ επέκταση να ενισχύσουν την οικονομική βιωσιμότητα των επιχειρήσεών τους.

Ενώ, οι τουρίστες που σκοπεύουν να επισκεφθούν το Ιόνιο θα έχουν πλέον τη δυνατότητα να απολαύσουν μια ευχάριστη περίοδο διακοπών σε περισσότερα του ενός νησιά χωρίς να απαιτείται να περιπλανηθούν σε ολόκληρη τη Δυτική Ελλάδα – γεγονός που συνεπάγεται ένα απαγορευτικό ποσό χρημάτων αν κάνουμε λόγο για μια τετραμελή οικογένεια. Συνεπώς, είναι κατανοητό πως μια πρωτοβουλία σε αυτή την κατεύθυνση θα συνέδραμε πολλαπλά στην αναθέρμανση της τοπικής οικονομίας των νησιών μας που τόσο την έχουν ανάγκη αυτή την εποχή.

Επιπρόσθετα, από την Ιστορία είναι ευρέως γνωστό ότι τα Επτάνησα περιήλθαν υπό Ενετική κυριαρχία τον 13ο αιώνα και δεν γνώρισαν ποτέ Τουρκική κατοχή. Αυτό είναι ένα από τα συγκριτικά μας πλεονεκτήματα σε σχέση με τις ηπειρωτικές περιοχές και τα νησιά του Αιγαίου αφού την εποχή που στην υπόλοιπη Ελλάδα ο πολιτισμός και η εκπαίδευση βρισκόντουσαν σε σημείο παρακμής, στα Επτάνησα διέπρεπαν διακεκριμένοι συγγραφείς και λόγιοι με χαρακτηριστικά παραδείγματα τον Ζακυνθινό ποιητή, Διονύσιο Σολωμό, ο οποίος έγραψε το ποίημα «Ύμνος εις την Ελευθερίαν» που είναι και ο Εθνικός μας Ύμνος και τον Κερκυραίο Ιωάννη Καποδίστρια ο οποίος μετέπειτα διετέλεσε πρώτος κυβερνήτης της Ελλάδας.

Αλλά και νεότεροι συγγραφείς όπως ο Ανδρέας Κάλβος από τη Ζάκυνθο, ο Κεφαλονίτης Ανδρέας Λασκαράτος, ο Αριστοτέλης Βαλαωρίτης από την Λευκάδα και άλλες σημαντικές προσωπικότητες αποδίδουν με το δικό τους, ιδιαίτερο τόνο το στίγμα της Επτανήσου Πολιτείας. Αξίζει, επίσης, να σημειωθεί ότι η πρώτη μπάντα στην νεότερη Ελλάδα εμφανίστηκε στο Ληξούρι το 1831 ενώ στην Κέρκυρα λειτουργούσε ένας μεγάλος αριθμός φιλαρμονικών σχολών. Με αυτή τη σύντομη παρένθεση προσπαθήσαμε να αναδείξουμε την κοινή, μακρά πολιτισμική παράδοση των Επτανήσων.

Αυτή η παράδοση είναι χρέος μας όχι μόνο να συνεχιστεί αλλά να ενδυναμωθεί εναρμονιζόμενη, βέβαια, στη σύγχρονη εποχή. Αυτό μπορεί να πραγματοποιηθεί μόνο αν μειώσουμε τις αποστάσεις που μας χωρίζουν, δηλαδή πρακτικά μόνο με απευθείας ακτοπλοική σύνδεση εφόσον οι αεροπορικές συγκοινωνίες, ως γνωστόν, απαιτούν ένα υπέρογκο οικονομικό κόστος που δεν είναι προσιτό στο ευρύ κοινό. Αν σε κάποιους ηχεί υπερβολικό αυτό, αρκεί να υπενθυμίσουμε ότι στο Αιγαίο υπάρχουν πλοία που εκτελούν μόνο ενδοκυκλαδίτικα δρομολόγια και στα Δωδεκάνησα αντίστοιχα. Αυτός είναι ένας από τους κυρίαρχους παράγοντες που αποτρέπουν τον υδροκεφαλισμό και εξασφαλίζουν τη συντεταγμένη πορεία και μια ισοκατανεμημένη ανάπτυξη ανάμεσα στα νησιά του κάθε συμπλέγματος.

Σε κάθε μας γραπτή δοκιμή εκτός από την ανάδειξη του εκάστοτε προβλήματος, προσπαθούμε να προτείνουμε και ρεαλιστικές ιδέες για τη λύση του. Στην περίπτωσή μας, θεωρούμε πως η δρομολόγηση συμβατικού πλοίου που θα εκτελεί ολοχρονικά το δρομολόγιο Ζάκυνθος – Κεφαλονιά (Σάμη ή Πόρος) – Λευκάδα (Βασιλική) – Κέρκυρα και αντίστροφα θα είναι ένα κερδοφόρο εγχείρημα αν λάβουμε υπόψη μας και το γεγονός ότι ο περιφερειακός συνδυασμός που επικράτησε στις εκλογές διατυμπάνιζε πως «θα ενδυναμώσει τις θαλάσσιες και τις αεροπορικές συγκοινωνίες ανάμεσα στα νησιά και την ενδοχώρα». Αν αυτό μεταφράζεται σε κάποια μορφή χρηματοδότησης της γραμμής για τους χειμερινούς έστω μήνες τότε η πρωτοβουλία αυτή φαίνεται να είναι καθόλα εφικτή. Αν πάλι η απευθείας σύνδεση κριθεί μη κερδοφόρα τότε μια αξιόλογη λύση θα ήταν ένα από τα πλοία που εκτελούν δρομολόγια στη γραμμή Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Κέρκυρα - Ιταλία να περνά σε ολοχρονική βάση από την Κεφαλονιά. Με άλλα λόγια, η σύνδεση Κεφαλονιάς - Κέρκυρας να πραγματοποιείται από κάποιο μεγάλο πλοίο της Αδριατικής, ενώ η σύνδεση Κεφαλονιάς – Ζακύνθου και Λευκάδας – Κεφαλονιάς να καλύπτεται από κάποιο μικρότερο πλοίο. Να σημειώσουμε πως για την καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών, όλα τα πλοία πρέπει να προσεγγίζουν το ίδιο λιμάνι της Κεφαλονιάς (π.χ Σάμη).

Συμπερασματικά, τα κοσμοπολίτικα νησιά του Ιονίου ανέκαθεν κατείχαν μια λαμπρή πορεία στο ευρύτερο βαλκανικό γίγνεσθαι. Με την εφαρμογή του νέου συστήματος αυτοδιοίκησης των περιφερειών αναδύεται ως πρωτεύουσα ανάγκη η ακτοπλοική σύνδεση μεταξύ των τεσσάρων νησιών που «στολίζουν την Ελλάδα» .

Έχουμε την αίσθηση πως αυτή η σύνδεση θα συμβάλλει καθοριστικά στην περαιτέρω συντεταγμένη ανάδειξη των Επτανήσων ως ζωτικού και αναπόσπαστου μέρους της Ελλαδικής επικράτειας και όχι ως το ξεχασμένο δυτικό σύνορο μιας κατακερματισμένης χώρας, όπως κινδυνεύει να εξελιχθεί...

ΚΕΦΑΛΟΝΙΤΕΣ ΚΑΡΑΒΟΛΑΤΡΕΣ

Πηγή: http://kefaloniapress.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=16996&Itemid=152

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σχόλια που δεν είναι γραμμένα στα ελληνικά απορρίπτονται.