Πριν από μερικά χρόνια, λοιπόν, στην τότε Κοινότητα Σάμης Πρόεδρος είναι ο σημερινός Δήμαρχος, και η συζήτηση δημόσια, στο Δημοτικό Σχολείο, με παρούσα την τότε νομαρχιακή ηγεσία και τον τότε βουλευτή του Νομού Αλ. Καλαφάτη. Διάφορα θέματα, αιτήματα ή και απλές σκέψεις κατατίθενται κατά την συζήτηση, ακόμα και για την ανάγκη αλλαγής του καρκινογόνου αμιαντοτσιμέντου από τις στέγες των σπιτιών της περιοχής. Τότε, το θέμα του αμιάντου είχε μόλις αρχίσει να συζητείται σοβαρά στην Ελλάδα. Η φασαρία έχει ξεκινήσει πιο πρίν, με αφορμή το κτήριο που στεγάζει τα γραφεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης στις Βρυξέλλες. Εδώ, σε μας, στην περιφέρεια που δεν χρειάζεται να έχει υψηλούς στόχους και επιδιώξεις, έμοιαζε σαν μεγάλη πολυτέλεια…Αναφέρονται προτάσεις για δράσεις στην περιοχή με στόχο την ανάπτυξη ενός μοντέλου θεματικού και εναλλακτικού τουρισμού, με αναβάθμιση της περιοχής, προστασία και αξιοποίηση του σημαντικού φυσικού και μνημειακού πλούτου. Ο τότε Κοινοτάρχης απαντά ότι είναι μεν ενδιαφέρουσες οι ιδέες, αλλά είναι καλές για περιοχές που φιλοδοξούν να γίνουν ένα είδος Ελβετίας! Για εδώ δεν κάνουν. Και συνεχίσαμε τον δρόμο μας, αυτόν που «μας κάνει»...
Μετά από μερικά χρόνια γίνεται προσπάθεια να ανοιχτεί ο δρόμος για τον Πάλιουρα και μια ομάδα κατοίκων αντιδρά, με στόχο να προστατευτεί το περιβάλλον της περιοχής. Κάτι «οικολόγοι», λέει, αντιδρούν, και γίνεται η σχετική καζούρα στα καφενεία από τους γνωστούς ειδικούς. Ο τότε (άλλος αυτή τη φορά) κοινοτάρχης προσπαθεί να βρει τη μέση οδό και να βολευτεί το πράγμα... Τελικά ο δρόμος γίνεται, αλλά, τουλάχιστον, γλυτώνουμε τα φουρνέλα και το ξεκοίλιασμα του τοπίου της περιοχής.
Όμως, λίγα χρόνια αργότερα, στο έργο του βιολογικού καθαρισμού, πολίτες δεν αντιδρούν, αδρανούν ή απλά σιωπούν, μπροστά στο μεγαλειώδες(;) έργο, και έτσι ξεκοιλιάζεται το βουνό και κατασκευάζεται ένα έργο προβληματικό από πολλές απόψεις: η χωροθέτησή του γίνεται σε ένα από τα πιο όμορφα κομμάτια της περιοχής, σε υψόμετρο και απόσταση που το καθιστούν προβληματικό από καθαρά ενεργειακή άποψη, αλλά και από άποψη οικονομικού κόστους λειτουργίας. Έτσι, μεταξύ άλλων, καταφέρνουμε να καλωσορίζουμε τον επισκέπτη της περιοχής από την θάλασσα με την επεξεργασία των λυμάτων μας…. Και ας μην μιλήσουμε για τα έργα που ακολούθησαν. Ακόμη ηχούν στα αυτιά μου οι διαβεβαιώσεις του εργολάβου για τα έργα διαμόρφωσης στα πρανή που δημιουργούνται από τα μπάζα της μονάδας επεξεργασίας, μπροστά στις κάμερες της τοπικής τηλεόρασης, αλλά και η καθησυχαστική συγκατάβαση της τότε δημοτικής αρχής Αρτελάρη. Το τι έγινε το βλέπουμε από την θάλασσα και το καμαρώνει κανείς ακόμη και από την Αγία Ευφημία! Μνημείο διαρκέστερον του σιδήρου…
Κοιτάζω την πλαζ στην Σάμη, μετά το αλιευτικό καταφύγιο. Σιγά-σιγά το κύμα διαβρώνει την περιοχή, τα χαλίκια φεύγουν και η πλαζ στενεύει, και όποιος το αμφισβητεί, ας προσέξει καλύτερα ότι τα σκαλοπάτια από την κατασκευή του ντουζ έχουν καταληφθεί από την θάλασσα, που ήδη διαβρώνει και το υπόλοιπο από τα μπετά. Και αυτά, ως υπολείμματα από ένα φιλόδοξο σχέδιο αναβάθμισης του πεζόδρομου, η αρχική μελέτη του οποίου έγινε με προτροπή του μακαρίτη Αντώνη Τρίτση. Που δεν αξιωθήκαμε, ούτε ένα σωστό φυτό να φυτέψουμε στα παρτέρια που χάσκουν ελεεινά και τρισάθλια. Α όχι, ξέχασα, φυτέψαμε ένα όμορφο αντλιοστάσιο!! Ενώ πιο κάτω είχε φτιαχτεί, προηγούμενα, μια γέφυρα υπερυψωμένη, άχρηστη και προβληματική για τον περίπατο μανάδων με καρότσια, γερόντων και αναπήρων…για να μην περνάνε, λέει. τα μηχανάκια!!! Γιατί τόση χαζομάρα Θεέ μου;
Φτιάχτηκε εκεί που φτιάχτηκε το αλιευτικό καταφύγιο, έργο πολύ χρήσιμο μεν, αλλά χωρίς καμιά σωστή μελέτη για τις περιβαλλοντικές επιδράσεις και ιδιαίτερα την επίπτωσή του στον κυματισμό της θάλασσας. Έτσι, μεταξύ άλλων, διαβρώνεται επικίνδυνα η ακτή μεταξύ καρνάγιου και Μανίφικο. Μην ανησυχούμε, πολλές άλλες περιοχές της Ελλάδας, με το άφθονο ευρωπαϊκό χρήμα και τα «έργα τέρατα», έχουν καταστρέψει ή υποβαθμίσει, με αυτό τον τρόπο, τις παραλίες τους. Αυτοί που φωνάζουν είναι συνήθως κάτι «οικολόγοι»…
Μόνο που τώρα πια, μετά από σχεδόν είκοσι χρόνια που αυτά λέγονται εν Κεφαλληνία και Σάμη, η σημερινή κυβέρνηση της χώρας, άσχετα με τις επιφυλάξεις του καθενός για τις προθέσεις της, εκλέχτηκε με κύρια παντιέρα την πράσινη και την βιώσιμη ανάπτυξη, με διακυρήξεις περί της σημασίας του φυσικού περιβάλλοντος και με ίδρυση σχετικού υπουργείου.
Τώρα θα μου πείτε γιατί να λέγονται όλα αυτά; Απλά γιατί οι ίδιες λογικές πρυτανεύουν και σήμερα, με άξονα την προχειρότητα και τις πελατειακές μικρο-διευκολύνσεις, λογικές που εξοβελίζουν το ουσιώδες εν ονόματι ενός ‘ραντεβού στα τυφλά’ με την ανάπτυξη, που γίνεται όλο και πιο δύσκολο. Γιατί η «ανάπτυξη» έχει γίνει «κυρία» περίεργη, πιθανόν ελαφρά βιτσιόζα με το πέρασμα του χρόνου, με αυξημένες απαιτήσεις από τους ενδιαφερόμενους για ένα ραντεβού μαζί της, σε συνθήκες άγριας κρίσης και ύφεσης, που οι γαμπροί περισσεύουν. Οι πόροι συνεχίζουν να σπαταλιούνται είτε σε άσκοπα έργα (βλέπε την καταπληκτική διαγράμμιση στους δρόμους της Σάμης!!!), είτε σε έργα στηριγμένα σε μελέτες με σοβαρά κενά, κάποιες του ποδαριού, με το επιχείρημα να μην χαθούν τα λεφτά, πιθανά και το νταραβέρι που συνήθως στήνεται γύρω από αυτά.
Μήπως είναι κάτι παραπάνω από ζωτικό και ουσιώδες για το μέλλον της περιοχής που ζούμε, και που μόλις φύγει και ο τελευταίος τουρίστας μετατρέπεται σε νεκροταφείο, να ανοίξει ένας διάλογος, μια σοβαρή συζήτηση για το τι πρέπει να γίνει;
Και αυτό γιατί η Τέταρτη Προγραμματική Περίοδος 2007-13 είναι σε εξέλιξη, και δεν βλέπω σοβαρές προτάσεις να κατατίθενται, αλλά ούτε διάθεση για δημόσιο διάλογο. Αλλά από ποιόν; Από το Δημοτικό Συμβούλιο της περιοχής, που έτσι κι’ αλλιώς τελεί σε προχωρημένη αποσύνθεση;
Μήπως είναι ώρα να ανοίξουμε την συζήτηση εμείς, οι πολίτες, νηφάλια και υπεύθυνα, από τον χώρο αυτού του blog, κάτω από τον φιλόξενο ίσκιο ενός μεγάλου δένδρου που θα υπάρχει και πολύ μετά από μας, εδώ στο Ρουπάκι;;
Ποιος ο τίτλος της συζήτησης; Μα «Σε αναζήτηση του χαμένου χρόνου»…
Damodos
Άρθρο Αναγνώστη
Μακάρι το ΡΟΥΠΑΚΙ, από τις ελάχιστες και όχι εγγαστρίμυθες φωνές που υπάρχουν, να αποφάσιζε να άνοιγε δημόσια σοβαρή συζήτηση, έστω διαδικτυακή, για τα παραπάνω θέματα αλλά και για άλλα όπως για τη βιβλιοθήκη, τα αρχαία κλπ. Αλλά φίλε Δαμωδέ, δε βλέπεις ότι οι "προσπάθειές μας είναι των συφοριασμένων", όπως θα έλεγε ο Καβάφης; Βέβαια καμιά φορά χρειάζονται κι οι Δον Κιχότες. Αν κι ένας κούκος δεν μπορεί να φέρει την άνοιξη, για τη Σάμη φαίνεται ότι παρότι υπάρχουνε αρκετοί, ευτυχώς, κούκοι, δεν υπάρχει από χρόνια τώρα η άνοιξη. Ή κι αν υπάρχει πρέπει να την εξορύξουμε από άλλες προσπάθειες που θα μας απομακρύνουν από την μικρόνοια, την κοντόφθαλμη λογική, την έλλειψη οράματος, την απουσία ποίησης και αυθεντικής ουτοπίας, στοιχεία που, αλίμονο, έχουν μόνιμα εγκατασταθεί ως ιδεολογικά προτάγματα στη Σάμη, από καιρό.
ΑπάντησηΔιαγραφήΩστόσο, πάντα πιστεύω, ότι χρειάζονται οι Δον Κιχότες και εκείνοι οι κούκοι που μόνοι τους μπορούν να φέρουν την άνοιξη.
"major arx" το αστερόεν
Μα σε ενα μπλογκ, η καθε αναρτηση, το καθε αρθρο ειναι θεμα διαλογου, που γινεται μεσα απο σχολια αλλα και συναφεις αναρτήσεις. Εχεις κατι αλλο υποψη σου, καποια αλλη δομη δημοσιας συζητησης μεσα απο το blog;
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάραλος.
Ο Δαμοδός θέτει σοβαρότατο θέμα ηλεκτρονικής συζήτησης και δημόσιου διαλόγου και μάλλον όχι για την αναζήτηση των χαμένων χρόνων αλλά φανταζομαι ότι εννοεί για την κάλυψη του χαμένου εδάφους. Θεωρώ ότι η πρότασή σου είναι απόλυτα σωστή υπό ιδάνικές συνθηκες, δηλαδή από πολιτες που διαθέτουν ευαισθησίες και αναγνώστες που αξιολογούν τις προτάσεις με γνώμονα το συμφέρον του τόπου. Πολύς κόσμος θα μπορούσε να εκφράσει επώνυμα τις απόψεις του με ουσία και αποτέλεσμα. Πολύς κόσμος θα μπορούσε να βοηθήσει στον ολοκληρωμένο σχεδιασμό του Δήμου, επώνυμα και υπεύθυνα. Ομως πολύς κόσμος σκέφτεται τις επιθέσεις των ανωνύμων/επωνύμων που διαθέτουν αφθονο χρόνο για υποβάθμιση οποιασδήποτε πρότασης, ώστε να την φέρουν στα επιπεδά τους.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟπως πολύ σωστά γράφει του ΡΟΥΠΑΚΙ, ο κάθε σχολιαστής αφήνει το ίχνος του. ΟΜΩΣ ΠΟΙΟΣ ΔΙΑΘΈΤΕΙ ΧΡΌΝΟ για προσδιορισμό τους και ρεβανσισμό στα σχόλιά τους;ΚΑΙ ΤΙ ΝΟΗΜΑ ΘΑ ΈΧΕΙ Η ΠΑΡΑΚΜΙΑΚΗ ΑΝΤΙΠΑΡΑΘΕΣΗ ΣΕ ΟΡΟΥΣ ΠΟΥ ΕΠΙΘΥΜΟΥΝ ΚΑΙ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΟΥΝ ΤΟ ΕΠΙΠΕΔΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ ΤΟΥΣ ΜΕΣΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΥΠΟΤΙΘΕΜΕΝΗ ΑΝΩΝΥΜΙΑ ΤΟΥΣ;
ΞΕΡΩ ΚΑΙ ΓΩ ; ΠΟΙΟ ΑΡΑΓΕ ΝΑΝΑΙ ΤΟ ΣΩΣΤΟ; ΒΛΕΠΩ ΟΤΙ ΘΑ ΑΞΙΖΕ. ΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΛΛΗ; ΘΑ ΥΠΆΡΧΕΙ ΞΕΦΤΙΛΑ ΣΤΗΝ ΟΛΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ; ΞΕΚΙΝΗΣΤΕ ΚΑΙ ΒΛΕΠΟΥΜΕ.
ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ ΤΩΝ ΠΑΡΑΠΑΠΝΩ, ΓΙΑ ΔΕΣ ΤΙς ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΙς ΓΥΝΑΙΚΕΣ. ΜΗ ΦΑΝΤΑΣΤΕΙΣ ΟΤΙ Η ΚΑΘΕ ΣΚΕΨΗ ΠΟΥ ΘΑ ΑΠΟΤΥΠΩΘΕΙ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΑ ΔΕΝ ΘΑ ΤΥΧΕΙ ΚΥΡΙΩς ΑΥΤΗΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗΣ. ΓΙ΄ΑΥΤΟ ΣΟΥ ΛΕΩ , ΑΣΕ ΝΑ ΔΟΥΜΕ
ΑπάντησηΔιαγραφήΓια παράδειγμα: μπορεί το ΡΟΥΠΑΚΙ να ανοίξει φακέλους για τα ΑΡΧΑΙΑ, τον ΤΟΥΡΙΣΜΟ, τον ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ κ.ά. Θα αναζητήσει επώνυμα άρθρα και γνώμες από ειδικούς και υπεύθυνους για τα παραπάνω θέματα καθώς και για άλλα. Τα συγκεκριμένα θέματα θα ανιχνεύονται πολύ εύκολα από τους επισκέπτες και βέβαια όποιος/όποια ενδιαφέρεται ειλικρινά θα γράφει μόνο επώνυμα.
ΑπάντησηΔιαγραφή"major arx" το αστερόεν
Ομως αγαπητέ MAJOR ARX παραβλέπουμε ένα γεγονός. Εσείς θεωρητικά κΟΜΟΡΦΑ σκεφτόσαστε και να βοηθήσετε θέλετε. Ομως η αποτελεσματικότητα προκύπτει, όπως πολύ σωστά λέέι η παροιμία, ότι μαζί με τη ΡΟΔΟ πρέπει να γίνει και το ΠΗΔΗΜΑ. Ομως επειδή εσείς οι απλοί πολίτες , σε αντίθεση με τους ΔΉΜΟΤΙΚΟΎΣ ΣΥΜΒΟΥΛΟΥΣ, δεν διαθέτεται την ευχέρεια ΠΗΔΗΜΑΤΟΣ, δηλαδή εφαρμογή των προτάσεων, θα πρέπει να αποφασισθεί εν χορώ στο Δημοτικό Συμβούλιο. Και εκεί αφού γίνουν οι διαβουλεύσεις παρουσία της τηλεόρασης να αποφασισθεί το είδος του ΠΗΔΗΜΑΤΟΣ που θα εφαρμόσουν στις προτάσεις σου. ΕΓΩ ΕΙΜΑΙ ΣΙΓΟΥΡΟΣ,ΟΠΩς ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΑ ΚΑΙ ΑΝΞΑΡΤΗΤΑ ΠΡΟΣΩΠΩΝ ΠΡΟΚΥΠΤΕΙ, ΟΤΙ ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΟΥΣ ΤΡΑΓΟΥΣ ΚΑΙ ΘΑ ΣΕ ΘΕΩΡΟΥΝ ΓΙΔΑ.
ΑπάντησηΔιαγραφήθεωρω λοιπόν ότι ΧΑΖΑ ονειρευοσαστε να εισακουστούν οι προτάσεις σας και ΧΑΡΟΥΜΕΝΑ δημιουργείται υπαρξιακές ψευδαισθήσεις αναγνώρισης.
ΠΡΟΧΩΡΑΤΕ ΚΑΙ ΑΝ ΥΠΑΡΞΕΙ ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΟΥΝ ΠΟΛΛΟΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΞΑΝΑΚΑΝΕΙ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΕΣ ΧΩΡΙΣ ΧΡΗΜΑΤΙΚΕΣ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΗΘΙΚΕΣ ΑΝΑΓΝΩΡΙΣΕΙΣ
Λοιπόν, για να γίνει κάτι πρέπει πρωτα να μιλήσουμε, να διαλεχθούμε, έτσι χωρίς κάποιο πρόγραμμα. Και το Ρουπάκι είναι καλός τόπος για όσους το επιθυμούν. Δον Κιχώτες ή μη. Ας είναι με ψευδώνυμο. Ζητούμενο είναι να κατατεθούν απλές σκέψεις, προτάσεις ή ανάγκες. Για τα αρχαία, την τοπική οικονομία, μια βιβλιοθήκη, ένα δρόμο, το χωριό μας που σβήνει κυλιόμενο προς την παραλία, τον τουρισμό, τον αθλητισμό, τον Καποδίστρια 2, και γιατί όχι και τον πολιτισμό, την χειμερινή νάρκη και μοναξιά, τους ηλικιωμένους που δεν μπορούν να παρουν ούτε την σύνταξή τους στην Σάμη! Ας κατατεθούν και ας καταγραφούν απόψεις και σε δεύτερη φάση, ας πούμε με τον καινούργιο χρόνο, γιατί όχι, το Ρουπάκι να τις μαζέψει, να τις ταξινομήσει, αν θέλει ας τις τυπώσει και για αυτούς που δεν έχουν ηλεκτρονική πρόσβαση, και ας προκαλέσει δημόσιο διάλογο, επιτόπου, μια ημέρα συζήτησης ας πούμε, γιατί όχι και στο Δημοτικό Συμβούλιο, που παραδέρνει πλέον, χωρίς θέμα...
ΑπάντησηΔιαγραφήΑς μην περιμένουμε από κάποιους άλλους και ας μην κοιτάμε συνέχεια πίσω στην κακομοιριά μας και την κακεντρέχεια ορισμένων. Ας μην ξεχνάμε τι έπαθε και η γυναίκα του Λωτ... πόσο άλλο αλάτι θα μαζέψουμε;;
Δαμωδός
ΦΙΛΕ ΑΝΩΝΥΜΕ ΚΑΛΑ ΤΑ ΛΕΣ. ΟΜΩΣ ΤΟΥΣ ΔΙΝΕΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΗ ΑΞΙΑ ΑΠΟ ΟΤΙ ΕΧΟΥΝ. Η ΑΠΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ ΣΟΥ ΕΙΝΑΙ Ο ΣΚΟΠΟΣ ΤΟΥΣ ΚΑΙ Η ΑΔΡΑΝΕΙΑ ΣΟΥ Η ΑΞΙΟΣΥΝΗ ΤΟΥΣ.ΓΙΝΕ ΚΑΙ ΣΥ ΜΕΛΟΣ ΤΩΝ ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ. ΔΩΣΕ ΤΙΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ΣΟΥ ΧΩΡΙΣ ΑΝΑΣΤΟΛΕΣ. ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΣΥΝΘΗΚΕΣ ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗΣ ΤΗΣ ΣΚΕΨΗΣ ΤΟΥΣ. ΚΑΝΕ ΤΟΥΣ ΝΑ ΝΟΙΩΣΟΥΝ ΤΗΝ ΑΔΥΝΑΜΙΑ ΤΟΥΣ. ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΕ ΤΗΝ ΑΝΕΠΑΡΚΕΙΑ ΤΟΥΣ. ΚΑΙ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΜΕ ΤΟ ΛΟΓΟ, ΤΙΣ ΣΚΕΨΕΙΣ, ΤΙΣ ΙΔΕΕΣ ΣΟΥ, ΧΩΡΙΣ ΚΡΙΤΙΚΗ ΔΙΑΘΕΣΗ ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΤΟΥΣ. ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΙΣΘΑΝΘΟΥΝ ΤΗ ΜΙΚΡΟΣΥΝΗ ΤΟΥΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΥΠΑΡΧΕΙ ΚΑΤΙ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΚΑΠΟΙΑ ΣΤΙΓΜΗ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΝΤΙΛΗΦΘΟΥΜΕ ΟΛΟΙ ΟΤΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΣΤΙΓΜΗ ΣΤΗ ΣΑΜΗ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΕΞΕΛΙΣΕΤΑΙ ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΔΕΝ ΕΞΕΛΙΣΕΤΑΙ ΑΛΛΑ ΟΠΙΣΘΟΔΡΟΜΕΙ.ΑΝΑΦΕΡΟΜΑΙ ΒΕΒΑΙΟΣ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΘΕΜΑΤΑ ΠΟΥ ΕΘΙΞΑΝ ΟΙ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΚΑΘΟΜΑΣΤΕ ΑΠΡΑΓΟΙ ΒΙΘΥΣΜΕΝΟΙ ΣΕ ΜΙΑ ΝΙΡΒΑΝΑ ΛΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΙ ΟΥΡΑΝΟΚΑΤΕΒΑΤΟ ΘΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΑΥΤΗΝ ΤΗΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ.ΛΟΙΠΟΝ ΚΥΡΙΟΙ ΣΑΣ ΕΧΩ ΝΕΑ ΔΕΝ ΘΑ ΑΛΛΑΞΕΙ ΤΙΠΟΤΑ ΔΙΟΤΙ ΩΣ ΓΝΩΣΤΟΝ ΤΗΣ ΠΑΣΗΣ Ο ΛΑΟΣ ΚΥΒΕΡΝΙΕΤΑΙ ΑΠΟ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΕΞΕΛΕΞΕ ΚΑΙ ΑΡΑ ΑΥΤΟΥΣ ΠΟΥ ΤΟΥ ΑΞΙΖΟΥΝ,ΓΙΆΥΤΟ ΚΥΡΙΟΙ ΤΟΥΜΠΕΚΙ ΨΙΛΟΚΟΜΕΝΟ ΓΙΑΤΙ ΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΞΙΖΑΜΕ ΚΑΤΙ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟ ΕΠΡΕΠΕ ΟΛΟΙ ΕΜΕΙΣ ΟΙ "ΔΙΟΡΑΤΙΚΟΙ ΚΑΙ ΣΚΕΠΤΙΚΙΣΤΕΣ" ΝΑ ΕΙΧΑΜΑΙ ΦΡΟΝΤΙΣΕΙ ΩΣΤΕ ΝΑ ΤΟ ΕΧΟΥΜΕ .ΓΙΑ ΑΥΤΟ ΤΟ ΛΟΓΟ ΛΟΙΠΟΝ ΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΝΟΜΙΖΕΤΕ ΟΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΤΙ ΓΙΑ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΤΟΣΟ ΕΥΣΤΟΧΑ ΑΝΑΦΕΡΕΤΑΙ ΑΦΗΣΤΕ ΤΑ ΛΟΓΙΑ ΒΡΗΤΕ ΤΡΟΠΟ ΝΑ ΒΓΟΥΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ ΝΑ ΑΝΑΛΑΒΕΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ ΤΟ ΡΟΛΟ ΠΟΥ ΝΟΜΙΖΕΙ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΙΞΟΥΜΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΕΡΓΟ ΜΕ ΑΛΛΟΥΣ ΗΘΟΠΟΙΟΥΣ ΚΑΙ ΑΛΛΟ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΧΡΙΣΙΜΟΠΟΙΗΣΩ ΚΑΙ ΕΓΩ ΤΗΝ ΦΡΑΣΗ ΕΙΔΟΥ Η ΡΟΔΟΣ ΕΙΔΟΥ ΚΑΙ ΤΟ ΠΗΔΗΜΑ.ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΜΗΝ ΝΟΜΙΖΕΤΕ ΟΤΙ ΓΕΝΙΚΟΛΟΓΩ ΘΑ ΣΑΣ ΕΛΕΓΑ ΟΤΙ ΜΙΑ ΚΑΛΗ ΑΡΧΗ ΘΑ ΗΤΑΝ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΤΟ ΡΟΥΠΑΚΙ ΕΝΤΥΠΟ ΩΣΤΕ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΣΒΑΣΙΜΟ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΗΛΑ ΝΑ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΥΝ ΟΛΟΙ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΔΙΑΛΟΓΟ ΩΣΤΕ ΟΤΑΝ ΕΡΘΕΙ Η ΩΡΑ ΤΩΝ ΕΚΛΟΓΩΝ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΟΛΟΙ ΕΝΕΡΓΟΙ ΚΑΙ ΕΚΤΕΘΗΜΕΝΟΙ.Ο ΕΧΘΡΟΣ ΤΗΣ ΣΑΜΗΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ Δαμοδέ η βιογραφία του, ού, επικαλείσαι το ψευδώνυμο ανήκε στον Νομικό κλάδο Σπούδασε στη Βενετία και στην Πάδουα και ήρθε σε ρήξη με τις Ενετικές Αρχές κατά το διάστημα άσκησης της λειτουργίας του ως δικαστής, όπου αποφάσισε να ιδρύσει Φιλοσοφική σχολή Τα κυριότερα έργα του ήταν
ΑπάντησηΔιαγραφήΠράξις κατά συντομίαν εις τας ρητορικάς ερμηνείας.
Ρητορική Τέχνη.
Λογική διεξοδικοτέρα.
Περί των δέκα εντολών.
Πραγματεία επιμελεστάτη περί των προγυμνασμάτων της ρητορικής.
Δογματική Θεολογία.
Φυσική.
Μεταφυσική.
Σύνοψις ηθικής φιλοσοφίας
Το ερώτημα είναι σε ποιό στάδιο της πορείας του Δαμοδού ευρίσκεσαι αφού εξ όσων γνωρίζω ούτε το δικαίωμα άσκησης του δικαστή απέκτησες, ούτε φιλοσοφική σχολή έχεις ανοίξει στη Σάμη. Και αν ξεκίνησες τη συγγραφή έργων σε ποίο από τα παραπάνω ευρίσκεσαι στην παρούσα φάση; Αξιολογώ το ΠΡΑΞΕΙΣ ΚΑΤΑ ΣΥΝΤΟΜΙΑΝ ΕΙΣ ΤΑΣ ΡΗΤΟΡΙΚΑΣ ΕΡΜΗΝΕΙΑΣ αν και θα πρέπει να ξεκινήσεις με το ΠΕΡΙ ΔΕΚΑ ΕΝΤΟΛΩΝ.
Α! Δαμωδέ... Δε βλέπεις; Εν τη Σάμη, φωνή βοώντος εν τη ερήμω! "Πάντα, εξ από ανέκαθεν και από παλιά" που λένε. Ρουπάκι, φωνάζω, με ακούς; Κάμε επιτέλους ένα ξεχωριστό κεφάλαιο. Ναι, με άρθρα επώνυμα. Σοβαρά άρθρα που θα εξετάζουν το πρόβλημα και θα προτείνουν λύσεις. Κι όποιος θέλει ας γράφει ανώνυμα ό,τι θέλει σε ένα άλλο ειδικό κεφάλαιο. Ξέρω, θα μου πείτε, η ελευθερία. Μα δε βλέπετε ότι μια αμφίβολη ελευθερία, αυτή του διαδικτύου συνθλίβει τη δημοκρατία; Επώνυμα, λοιπόν, άρθρα επιστημονικά, και όχι καρικατούρες, για τη Σάμη και το μέλλον της. Για τη Σάμη που υποτίθεται ότι την αγαπάμε, αλλά φαίνεται ότι όλοι την πληγώνουμε πολλαπλώς.Ακόμα και με την ανωνυμία μας. Ιδού λοιπόν η Σάμη ιδού και το ...πήδημα.
ΑπάντησηΔιαγραφή"major arx" το αστερόεν
Αγαπητέ major arx,
ΑπάντησηΔιαγραφήσε ενα διαδικτυακό διάλογο δε νομίζω ότι μπορούμε να ζητάμε απόψεις με ...περιορισμούς. Αυτό που επιδιώκει το Ρουπάκι, απ' ό,τι το ίδιο το blog λέει, είναι να παράσχει έναν ανοιχτό χώρο κατάθεσης απόψεων, σκέψεων και προτάσεων. Κάτι τέτοιο δεν χρειάζεται νομίζω να προϋποθέτει την άρση της διαδικτυακής ανωνυμίας, ούτε και άρθρα απαραίτητα επιστημονικά. Επίσης το δυικό του επιστημονικού δεν είναι απαραίτητα καρικατούρα.
Είναι κατα τη γνώμη μου πολύ σημαντικό, θεμελιώδες ίσως, να ανοίξει αυτή η συζήτηση σε ένα τόπο που πάσχει διαχρονικά από "οξεία ψυθιριστίτιδα", που οι συζητήσεις δε γίνονται ποτέ ανοιχτα και μεγαλόφωνα αλλά σε κλειστούς μικρούς κύκλους εκλεγμένων και μη παραγόντων και ακολούθων με ψιθύρους και ...νοήματα.
Ενώνω λοιπόν κι εγώ τη φωνή μου με τη δική σου! Ανοιγέτω η συζήτηση. Θέματα έχουμε. Καιρός να μιλήσουμε έστω και με ψευδώνυμο, σημασία σε αυτή τη φάση έχει η άποψη και το ανοιγμα της κουβέντας. Ρουπάκι σε περιμένουμε!...
Πάραλος.
Ορίστε, λοιπόν, με ψευδώνυμο ή χωρίς, ασμένως περιμένουμε... Δαμωδέ, Πάραλε, Σταράτε, Κοντραστάρε και όσοι πιθανοί άλλοι,ακονίστε την ηλεκτρονική σας γραφίδα.
ΑπάντησηΔιαγραφή"major arx" το αστερόεν
Αγαπητοί μας,
ΑπάντησηΔιαγραφήεδώ στο Ρουπάκι επεξεργαζόμαστε μερικές τεχνικές λεπτομέρειες για να είναι η διαδικτυακή συζήτηση όσο το δυνατόν πιο ανοιχτή και αποδοτική. Επίσης, με βάση τις μέχρι τώρα προτάσεις, δουλεύουμε στην κατάρτιση των θεμάτων για τα οποία θα ανοίξουμε ουσιαστική ελπίζουμε συζήτηση. Σας ευχαριστούμε για την ανταπόκριση στο τόλμημά μας!..
Καλή κίνηση δε λέω. Αλλά όσο εσεις/εμεις θα συζητάμε διαδικτυακά δε πρέπει και να αναρωτηθούμε τι γίνεται με τα εργα που έχουν εξαγγελθεί και έχουν αρχίσει να υλοποιούνται?
ΑπάντησηΔιαγραφήΤί γίνεται με το βιολογικό? διαβάζαμε διαβεβαιώσεις ότι θα το Σεπτέμβρη ήταν σε στάδιο τελικών δοκιμών και θα λειτουργούσε άμεσα. Τί γινεται?
Με το Δημοτικό σχολίο? Με τα σπήλαια και τις διαδικασίες ΑΣΕΠ? Με διάφορα μικρά έργα που οι κακές γλώσσες ψυθιρίζουν διάφορα περίεργα?
Και πως ένας δήμος με 1500000 ευρω έσοδα απο τα σπήλαια είναι ουσιαστικά αδρανής σαν να είναι ...άφραγκος? Μήπως είναι?
Και που είναι η αντιπολίτευση με την ευκαιρία? Θεωρεί ότι όλα πάνε καλά? Γέμίσαμε "ομόφωνες" αποφάσεις! Απίστευτη σύμπνοια ε συμπολίτες? Αρα λοιπόν όλα καλά στο δήμο. Η συμπολίτευση και η αντιπολίτευση μαζί για το καλο του τόπου. Ύποπτα πράγματα....
Και με τον Καποδίστρια 2? Ο δήμος Σάμης σύμφωνα με τις αλλαγές που έχουν εξαγγελθεί δε θα υπάρχει σε αυτή τη μορφή? Θα αφήσουμε τιποτε να βρει ο επόμενος? ή κι εδώ "δρυός πεσούσης πας ανήρ ξυλεύεται"?
Ευχαριστώ για τη φιλοξενία, δεν ειπα και κάτι καινούριο άλλωστε...
EINAI ΠΟΛΛΑ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΑΡΗ!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤρελο φαγοπότι. Μικροί, μεγάλοι, οι έτσι οι αλλιώς. Μην αφήσετε τίποτε. Αλλά κάποια στιγμή θα σπάσει το απόστημα. Και θα πνιγήγε στο πύον...
ΑπάντησηΔιαγραφή