Ένα blog στο Ρουπάκι - Ίσκιος επικοινωνίας!

Στον ηλεκτρονικό του ίσκιο δημιουργησαμε μαζί έναν ανοιχτό χώρο ενημέρωσης, σκέψης και προβληματισμού για την ζωή μας σε όλες της τις εκφάνσεις. Για πράγματα που αγαπάμε αλλά και που μας ενοχλούν.

Φιλόξενος τόπος για ενημέρωση, προβληματισμό και δραστηριοποίηση για τα τοπικά πράγματα αλλά και για θέματα από αυτά που συμβαίνουν γύρω μας, ανοιχτός ακόμα και σε "θυμωμένες" απόψεις με ευπρέπεια και σεβασμό.

Στη δύσκολη συγκυρία θα προσπαθήσουμε να κάνουμε τον ίσκιο μας σημείο συνάντησης και επικοινωνίας για τους συμπολίτες μας και να προτείνουμε λύσεις και διεξόδους για τον τόπο μας που μοιάζει να μην μιλάει με τους ανθρώπους του.

Ξεκινώντας από απλά και μικρά που θα μας επιτρέψουν να ξαναγνωριστούμε και να μάθουμε να συζητάμε και να συνεργαζόμαστε, να λύνουμε προβλήματα.

Παραδοσιακή Θεατρική Μουσικοχορευτική Παράσταση

Από τον Δήμο Σάμης, λάβαμε την ακόλουθη ανακοίνωση:

Ε Ο Ρ Τ Ι Α Σ Α Μ Η Σ 2009

Το Θεατρικό Εργαστήρι Δήμου Σάμης

και το χορευτικό σύνολο του

Πολιτιστικού Συλλόγου «Αιγιαλός»

παρουσιάζουν τη

θεατρική-μουσικοχορευτική παράσταση

«ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ»

Τετάρτη 5 Αυγούστου 2009

Ώρα 9:30 μμ.

ΝΕΟΣ ΜΟΛΟΣ ΣΑΜΗΣ

Πλέξαμε 45 λεπτά μυθοπλασίας και άλλα 45 λεπτά παραδοσιακών χορών, σ’ ένα ταξίδι ψυχαγωγίας και περισυλλογής, ένα ταξίδι της επιστροφής σαν το χορό σε κύκλο, σαν το τραγούδι που κινά στη λέξη που τελειώνει.

Ήρωας ένας Κεφαλλονίτης που έζησε τα παιδικά του χρόνια στο Β΄ Παγκόσμιο πόλεμο όπου κι έχασε τον πατέρα του. Η δεύτερη μεγάλη απώλεια στη ζωή του συνέβη στους σεισμούς του ’53 όπου πέθανε η μάνα του. Στα χρόνια της δικτατορίας φεύγει και παντρεύεται στη Μακεδονία.

Εκεί έντονα θα νιώσει την απουσία της πατρίδας του, την απουσία όλων εκείνων που λείπουν.

Ένα έργο ύμνος στο χορό και το τραγούδι της πατρίδας και ένας ύμνος στους δρόμους της επιστροφής στην πατρίδα και την ανθρώπινη αξία.

Αφιερωμένο στους Κεφαλλονίτες μετανάστες και στις πέτρες, τα δέντρα που περιμένουν.

« Πατρίδα είναι ο άνθρωπος, ο άνθρωπος πατρίδα»!



roupaki
: Πολύ ενδιαφέρουσα ακούγεται και αυτή η πρόταση της Θεατρικής Ομάδας για φέτος το Καλοκαίρι. Πρωτότυπη παραστάση με πολύ ενδιαφέρον θέμα, και με τον εμπνευσμένο συνδυασμό της θεατρικής και της χορευτικής ομάδας.

Στην ιστοσελίδα του εργαστηρίου http://theatrou-ergates.webs.com/nea.htm διαβάζουμε επίσης:
Για φέτος το καλοκαίρι,δουλεύουμε με μερικά μέλη της ομάδας Ενηλίκων πάνω σε ένα πολύ ενδιαφέρον και αρκετά καινοτόμο έργο.
Πρόκειται για την συνεργασία των ομάδων Παραδοσιακών χορών με τον κύριο Ματζουράτο,με την δικιά μας των Ενηλίκων.
Η ιδέα είναι να παρουσιάσουμε μια μουσικοχορευτική παράσταση,γεμάτη από εικόνες, χρώματα και ήχους από την Ελλάδα.Στην παράσταση,παντρεύονται τα δραματουργικά στοιχεία με μουσικές και χορούς της χώρας μας.
Με αφορμή λοιπόν την ζωή ενός Κεφαλονίτη (κείμενο Σταύρος Παπαδάτος),θα πάμε μια βόλτα στους χορούς της Θράκης, της Μακεδονίας, της Σμύρνης και φυσικά ... της Κεφαλονιάς.

Σπεύσατε...

4 σχόλια:

  1. Και μια και η ανάρτηση αναφέρεται στον πολιτισμό και την κουλτούρα της Κεφαλονιάς καλό θα ήταν να μην επιτρέπετε και να βάζετε «χέρι» σε μερικούς παράλογα «εκμοντερνιστές» που αλλάζουν κλασσικά ονόματα τοποθεσιών και σπηλαίων. Άκου σπήλαιο των νυμφών….. Μελισσάνη το ξέρουμε μια ζωή και έτσι θα παραμείνει. Δεν θα ξεχάσουμε τον τόπο μας. ΑΣΧΕΤΟΙ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Starate ti ennoeis akrivws? Poios arxise na leei tin Melissani Spilaio twn Nimfwn? Se tampela ennoeis?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. για το έργο ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ .μπράβο σε όλους!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΠΕΡΙ ΤΩΝ ΕΟΡΤΙΩΝ Ο ΛΟΓΟΣ

    Είναι αλήθεια ότι σε προηγούμενο σημείωμά μου στο φιλόξενο Ρουπάκι, επέκρινα αρνητικά την έλευση της αοιδού των καψοροτράγουδων στη Σάμη. Κόσμος λέει εισέρευσε, ορυμαγδός μουσικής εκεί, στο Λουτρό, πλάι στο αρχαίο λιμάνι, στο ρωμαϊκό υδραγωγείο. Ας είναι! Αλλ' ας μην μεμψιμοιρούμε. Και ας μην μας πτοεί ο συγκριτικά λιγότερος κόσμος σε ανάλογες εκδηλώσεις ποιοτικών τραγουδιστών (Γιοκαρίνης, Γερμανός, Δημουλάς, Καπούγια).Γιατί είναι αλήθεια, έγιναν και πολύ καλές εκδηλώσεις. Με κορυφαίες, κατά τη γνώμη μου, τις προαναφερόμενες -όχι βέβαια της τραγουδιάρας-, επίσης του χορευτικού και της θεατρικής αφήγησης –ήταν αξιοπρόσεκτος ο συγχρονισμός της αφήγησης του κειμένου και της μίμησης των ηθοποιών-, του θεατρικού, παιδικού και ενηλίκων. Πρέπει να το πούμε, ο Δήμος Σάμης έχει από τα καλύτερα θεατρικά εργαστήρια που λειτουργούν σήμερα στην Ελλάδα. Μακάρι ο Δήμος να το έστελνε και σε άλλα μέρη, όχι μόνο της Κεφαλονιάς. Τα παιδιά που διδάσκουν, προσφέρουν υψηλή τέχνη με σημαντικές παιδαγωγικές και αισθητικές παραμέτρους.
    Και βέβαια έγιναν κι άλλες καλές εκδηλώσεις (για τα παιδιά, η λαϊκή τραγουδιστική εκδήλωση κ.ά.) εφάμιλλες και σε πολλά σημεία καλύτερες από τις εκδηλώσεις στο υπόλοιπο νησί. Νομίζω ότι τούτη τη φορά οφείλουμε να απονείμουμε τα εύσημα στο πολιτιστικό τμήμα του Δήμου και ιδιαίτερα στον πρόεδρό του.

    Αλλά όμως, πρέπει να πω ότι απουσίαζαν εκδηλώσεις όπου θα αναδεικνυόταν το ντόπιο πολιτιστικό κεφάλαιο (συγγραφείς, άλλοι δημιουργοί) αλλά κι εκείνο το έρμο το συνέδριο για την ιστορία και τη λαογραφία της περιοχής της Σάμης. Και γιατί όχι; μια αναπαράσταση της κατάληψης της Σάμης από τους Ρωμαίους με ανάδειξη της αντίστασης των αρχαίων Σαμαίων. Ο Τίτος Λίβιος, Λατίνος ιστορικός, είχε γράψει ότι μόνη η Σάμη από όσες πόλεις κατέλαβαν οι Ρωμαίοι, αντιστάθηκαν ηρωικά.

    Πρόταση λοιπόν:

    Να ανατεθεί σε κάποιους ειδικούς να δουλέψουν μια τέτοια παράσταση, η οποία αργότερα θα εγκαθιδρυθεί ως βίωμα κι ως εμβληματική εκδήλωση της Σάμης.

    Τώρα βέβαια για να μη χαλάσω την ατμόσφαιρα τούτου του σημειώματος, για τα τσαντήρια της έσχατης αισθητικής, για τις αρχαιολογικές περιοχές που παραμένουν άναυδες στη φθορά του χρόνου και έρματα της μέγιστης απραξίας των τοπικών ταγών και της περίφημης πολιτικής ή άλλης βούλησης, κάποια άλλη φορά. Γιατί, πέρα από επιφανειακούς και δίχως χρώμα καλλωπισμούς, εκείνο το "όπου και να ταξιδέψω η Σάμη με πληγώνει", παραμένει αλώβητο στο συλλογικό ασυνείδητο της περιοχής.
    "major arx" το αστερόεν

    .

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλια που δεν είναι γραμμένα στα ελληνικά απορρίπτονται.