Έντονη κινητικότητα αυτές τις μέρες σχετικά με το καράβι και τη σύνδεση της Σάμης και της Ιθάκης με την Πάτρα.
Και αντίστοιχα έντονο παρασκήνιο.
Και αναλύσεις βέβαια που συνδέουν άμεσα τη διακοπή της σύνδεσης με το μαρασμό της Σάμης.
Επιτρέψτε μου να θεωρώ αυτές τις αναλύσεις από πρόχειρες έως αυθαίρετες.
Να θυμίσω την ανάπτυξη της Αγίας Ευφημίας όταν σταμάτησε η ακτοπλοϊκή σύνδεση με τον Αστακό. Η γραμμή δεν επέστρεψε ποτέ στην Αγία Ευφημία.
Να θυμίσω και την αποστροφή στα κάλαντα του Κοντραστάρου το 2010 (ναί τότε) που μας έλεγε "…στη Σάμη που ΄γινε χωριό …λιμάνι τση Πυλάρου!" (δείτε το εδώ).
Για να προλάβω αντιδράσεις, δεν υποστηρίζω ότι δεν χρειάζεται το καράβι - σε καμμία περίπτωση.
Υποστηρίζω, το είπα και πριν, ότι ο μαρασμός της Σάμης δεν οφείλεται μόνο στη διακοπή της σύνδεσης με την Πάτρα.
Η συγκυρία λοιπόν ίσως (λέω ίσως, μπορεί να κάνω και λάθος) θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να σκεφτούμε πως θα μπορούσε να αναπτυχθεί ο τόπος μας και χωρίς τη γραμμή της Πάτρας.
Πάραλος
Και αντίστοιχα έντονο παρασκήνιο.
Και αναλύσεις βέβαια που συνδέουν άμεσα τη διακοπή της σύνδεσης με το μαρασμό της Σάμης.
Επιτρέψτε μου να θεωρώ αυτές τις αναλύσεις από πρόχειρες έως αυθαίρετες.
Να θυμίσω την ανάπτυξη της Αγίας Ευφημίας όταν σταμάτησε η ακτοπλοϊκή σύνδεση με τον Αστακό. Η γραμμή δεν επέστρεψε ποτέ στην Αγία Ευφημία.
Να θυμίσω και την αποστροφή στα κάλαντα του Κοντραστάρου το 2010 (ναί τότε) που μας έλεγε "…στη Σάμη που ΄γινε χωριό …λιμάνι τση Πυλάρου!" (δείτε το εδώ).
Για να προλάβω αντιδράσεις, δεν υποστηρίζω ότι δεν χρειάζεται το καράβι - σε καμμία περίπτωση.
Υποστηρίζω, το είπα και πριν, ότι ο μαρασμός της Σάμης δεν οφείλεται μόνο στη διακοπή της σύνδεσης με την Πάτρα.
Δηλαδή, αν επιστρέψει η σύνδεση θα επιστρέψει και η ανάπτυξη στη Σάμη;
Η συγκυρία λοιπόν ίσως (λέω ίσως, μπορεί να κάνω και λάθος) θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για να σκεφτούμε πως θα μπορούσε να αναπτυχθεί ο τόπος μας και χωρίς τη γραμμή της Πάτρας.
Πάραλος
Γεια στο στόμα σου, Πάραλε. Γιατί και αλλού το είδα, το τραγελαφικό, φαιδρό και ανεξήγητο, αν μην πω καμιά άλλη βαριά κουβέντα. Κάποιοι νομίζουν πως το καράβι θα λύσει τα πάντα. Άμα έρθει έχουν λυθεί όλα τα προβλήματα. Αλήθεια, ποια; να μας τα πούνε για να συμφωνήσουμε ή όχι. Αλλά, δεν ξέρουν αυτό που έχει γίνει και σε άλλα μέρη, σε άλλα νησιά, δηλαδή. Ότι μεσοπρόθεσμα τα μέρη με λιμάνια, βρίσκονται πίσω τουριστικά, οικονομικά και πολιτιστικά από τα άλλα μέρη της ενδοχώρας κάποιου τόπου. Γιατί ποτέ δεν κάθεται επισκέπτης στο μέρος που πάει το καράβι. Αυτά για την ώρα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΛΕΠΟΥΡΑΣ
Λιμάνι θελουν τη Σαμη γιατι ο δρομος για το Αργοστολι ειναι καλυτερος. Σιγα που τους επιασε ο πονος για την αναπτυξη της Σαμης. Εδω "Σαμικοι" επενδυουν τουριστικα σε αλλα μερη. Χρονια η Σαμη ειναι εξω απο το "γυρο της κεφαλονιας" που κανει το ΚΤΕΛ. Αντε ξυπνάτε. Γέμισαν τον τόπο πισσα και τσιμέντο....
ΑπάντησηΔιαγραφήΣαμικος
Γιατί να μη γίνει μια ημερίδα να δούμε πώς θα προοδεύσει η Σάμη μας πώς θα μπορούσε να αναπτυχθεί και τι είδους ανάπτυξη θέλουμε; Ας το σκεφθούμε…
ΑπάντησηΔιαγραφήΈχει αρχίσει μια συζήτηση σχετικά, νομιζουμε ότι θά έχουμε νέα, έρθει-δεν έρθει καράβι.
ΔιαγραφήΟρθή η άποψη του Μανωλάτου. Μια ημερίδα, μπορεί να μην έλυνε, άμεσα, προβλήματα, αλλά θα μπορούσε να ανοίξει ένα σοβαρό προβληματισμό σχετικά με το μέλλον της Σάμης, το κοινωνικό, το οικονομικό, το πολιτισμικό. Όλα συνδέονται μεταξύ τους και αλληλοσυμπλεκόμενα δημιουργικά είναι βέβαιο ότι θα δώσουν προτάσεις για την επίτευξη λύσεων. Εϊναι καιρός να βγει η Σάμη μπροστά με σοβαρότητα, σε εποχές που η δημοτική εξουσία αδιαφορεί γι' αυτήν κι αν δεν την πολεμάει, την έχει παραγκωνίσει. Τώρα το ποιος θα διοργανώσει μια ημερίδα ή καλύτερα ένα διήμερο ή και τριήμερο συνέδριο, μελετημένο επιστημονικά, είναι ένα ζήτημα. Μήπως το τοπικό συμβούλιο; Πιστεύω, ότι αν του γίνει πρόταση να την αποδεχτεί, με την προϋπόθεση ότι θα πλαισιωθεί και από άλλους παράγοντες της περιοχής, αλλιώς δεν ξέρω. Οψόμεθα εις ...Σάμην...
ΑπάντησηΔιαγραφή