Ένα blog στο Ρουπάκι - Ίσκιος επικοινωνίας!

Στον ηλεκτρονικό του ίσκιο δημιουργησαμε μαζί έναν ανοιχτό χώρο ενημέρωσης, σκέψης και προβληματισμού για την ζωή μας σε όλες της τις εκφάνσεις. Για πράγματα που αγαπάμε αλλά και που μας ενοχλούν.

Φιλόξενος τόπος για ενημέρωση, προβληματισμό και δραστηριοποίηση για τα τοπικά πράγματα αλλά και για θέματα από αυτά που συμβαίνουν γύρω μας, ανοιχτός ακόμα και σε "θυμωμένες" απόψεις με ευπρέπεια και σεβασμό.

Στη δύσκολη συγκυρία θα προσπαθήσουμε να κάνουμε τον ίσκιο μας σημείο συνάντησης και επικοινωνίας για τους συμπολίτες μας και να προτείνουμε λύσεις και διεξόδους για τον τόπο μας που μοιάζει να μην μιλάει με τους ανθρώπους του.

Ξεκινώντας από απλά και μικρά που θα μας επιτρέψουν να ξαναγνωριστούμε και να μάθουμε να συζητάμε και να συνεργαζόμαστε, να λύνουμε προβλήματα.

Γ. Μανωλάτος - Ο βιασμός της Φύσης....

...και ο μαρασμός της Κεφαλονιάς

Οι επιχειρηματικές διεργασίες και οι αθέμιτες συμπαιγνίες τους προσπαθούν να  βιάσουν τη φύση και να στερήσουν την Κεφαλονιά μας από το φυσικό λιμάνι της που είναι η  Σάμη.

Ανέκαθεν η Σάμη, σαν φυσικό λιμάνι της  Κεφαλονιάς μας, εξυπηρετούσε τα νησιά μας και συνέβαλε στην ανάπτυξη και την πρόοδό τους.

Πάνω από 50 χρόνια, η γραμμή των πορθμείων Ιθάκη-Σάμη-Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη εξυπηρετούσε τα δύο νησιά μας και τους κατοίκους τους συμβάλλοντας όχι μόνο στην ανάπτυξη του νομού μας,  αλλά και επιφέροντας διευρυμένα κέρδη στους πλοιοκτήτες που  εκμεταλλεύονταν τη γραμμή.

Η γραμμή Ιθάκη-Σάμη-Πάτρα-Σάμη-Ιθάκη υπήρξε η δημιουργός  μαγιά ενός  στόλου πορθμείων των πολύ γνωστών «Blue Star Ferry». Ας μη το ξεχνάμε αυτό. Πώς τώρα έγινε, ξαφνικά, μη κερδοφόρος  γραμμή; Όχι δεν πρόκειται περί αυτού.

Πρόκειται για επιχειρηματική συμπαιγνία. Κλίνοντας και αδρανοποιώντας, εντέχνως, το φυσικό λιμάνι της Κεφαλονιάς, το λιμάνι της Σάμης, οι πλοιοκτήτριες εταιρείες που εκμεταλλεύονται τη γραμμή Κυλλήνη-Πόρο προσδοκούν αθέμιτα υπερκέρδη.

Η επιχειρηματική συμπαιγνία και οι μονοπωλιακές πρακτικές καθώς  και η δημιουργία καρτέλ, είναι παράνομες πράξεις  και  πρακτικές και  διώκονται από το νόμο σαν κακουργήματα.

Ας επέμβει ο κ. ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑΣ και τα αρμόδια ελεγκτικά  όργανα της πολιτείας.

Ας ενδιαφερθούν οι δήμαρχοι της Κεφαλονιάς και της  Ιθάκης.

Ας επέμβουν ο Περιφερειάρχης και ο Αντιπεριφερειάρχης μας που είναι κεφαλλονίτες και μάλιστα ο 
Αντιπεριφερειάρχης μας είναι από τη Σάμη.

Ας ζητήσουν από τα αρμόδια  όργανα της δικαιοσύνης και της πολιτείας να  διερευνήσουν την περίπτωση της επιχειρηματικής συμπαιγνίας και της μονοπωλιακής πρακτικής με σκοπό να δημιουργήσουν αθέμιτα υπερκέρδη.

Εμείς, σαν κάτοικοι, σαν φορείς της  Κεφαλονιάς  και της Ιθάκης δε θα πρέπει να πέσουμε στην παγίδα των επιτήδειων που διαδίδουν ότι «…αν δεν έχει  καράβι η Σάμη δεν τρέχει και τίποτα». Δεν πρόκειται μόνο για τη Σάμη. Η γραμμή  αυτή εξυπηρετεί όλη την Κεφαλονιά κατά πολύ καλύτερα από τη  γραμμή του Πόρου.  Μόνο οι Πρόνοι εξυπηρετούνται καλύτερα με τη γραμμή του Πόρου. Η  Σάμη βέβαια πλήττεται πρώτη και πιο γρήγορα από  τις άλλες περιοχές της  Κεφαλονιάς. 

Ας μη επιτρέψουμε να γίνουν οι πόλεις μας, από πρωταγωνιστές της ιστορίας, χωριά χωρίς ιδιαίτερη σημασία.

Ας αντιστρέψουμε τη φορά των γεγονότων.

Ας απογοητεύσουμε αυτούς που με  τις κακόβουλες διεργασίες τους προσπαθούν να υποβιβάσουν το τόπο μας και να επιφέρουν το μαρασμό στη Σάμη και την Κεφαλονιά μας.

Ας ξυπνήσουμε επιτέλους, ας ενεργοποιηθούμε και ας αφήσουμε πίσω την αδράνειά μας.

Ας δράσουμε ενωμένοι, δραστήριοι και αποτελεσματικοί ώστε η Σάμη και η Κεφαλονιά μας  να ξεφύγει από τον μαρασμό και να περάσει σε φάση άνθισης!

Γαβριήλ Μανωλάτος
Καθηγητής Οικονομικών και Ανάπτυξης

3 σχόλια:

  1. ΓΙΑ ΤΟ ΚΑΡΑΒΙ

    Δε θα υποστηρίξω ότι το παραπάνω κείμενο δεν έχει λογικά επιχειρήματα. Αλλά, λέω, μπορεί να είναι κι έτσι. Όμως έχει γίνει κάποια μελέτη τόσα χρόνια, για να δούμε, η Σάμη, σε τι ωφελείται από την κίνηση των καραβιών; Παίρνει φόρους; Πόσους; ενημερώθηκε ποτέ ο κόσμος; Κι αν παίρνει φόρους, αυτοί οι φόροι πού πήγαιναν τόσα χρόνια; Κυρίως από όταν το Λιμενικό Ταμείο πήγε στο Αργοστόλι. Ύστερα τι ποσοστό κατοίκων έμενε ή ερχόταν στη Σάμη για να καθίσει και να αφήσει χρήματα; Αυτοί που έρχονται κάθε πρωί για να φύγουν με το καράβι, που έτσι κι αλλιώς θα έρχονταν και θα άφηναν περισσότερα, αν το λιμάνι ήταν αλλού, όπως είναι τώρα. Αλλά κι αυτά που λέω, είναι απόψεις που τουλάχιστον για την Κεφαλονιά, δεν υπάρχουν στοιχεία. Θέλω να πω πως μόνο μια μελέτη θα χρειαστεί για να δούμε αν συμφέρει τελικά το καράβι να έρχεται στη Σάμη. Δεν μπορούμε να στηριζόμαστε σε έωλα επιχειρήματα δίχως να υπολογίζουμε την οικολογική φθορά του κόλπου από τα καράβια και τις άγκυρές τους, όπως επίσης και την επέμβαση στη γεωμορφία της περιοχής, που μια ματιά από ψηλά αρκεί για να δούμε την ακαλαισθησία της, μια ακαλαισθησία που παρατηρείται σε όλα τα μεγάλα λιμάνια. Αναρωτιέμαι όμως γιατί αφού ήθελαν λιμάνι στη Σάμη, δεν το έφτιαξαν πέρα στην Αγιά Παρασκευή κι έναν δρόμο πάνω από τα χωριά που θα τον ένωνε με το δρόμο προς το Αργοστόλι. Είπαμε, ο κόσμος που έρχεται επιστρέφει στη Σάμη, όχι φεύγοντας από την Κεφαλονιά, ξοδεύοντας, σίγουρα περισσότερα, αφού θα έμενε περισσότερες ώρες από ό,τι το πρωί για το φέρι-μπότ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγαπητέ Γαβριήλ,
    λες σε κάποιους να ενδιαφερθούν αλλά μάλλον κάτι δεν γνωρίζεις:
    Τι σχέση έχουν οι Δ. Λυκούδης και οι "Γνήσιος-Θόδωρος-Παναγάκης";
    Δες εδώ μήπως και καταλάβεις.
    http://www.kefalonitikanea.gr/2014/05/blog-post_31.html
    http://www.youtube.com/watch?v=q7MofbvM1Kk#t=1440

    ΥΓ: αγαπητό Ρουπάκι, σε παρακαλώ πέρασε το σχόλιο, δεν βρίζω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο μαρασμός ενός τόπου δεν έρχεται από την μη έλευση των καραβιών. Αντίθετα, μια τέτοια πραγματικότητα, μπορεί να επιφέρει την άνθηση ενός τόπου. Θέλω, να πω, ότι, για το εάν ένας τόπος μαραζώνει ή ανθεί πρώτος υπαίτιος είναι η πολιτεία, εν προκειμένω, η δημοτική αρχή που αδιαφορεί επιδεικτικά και συλλογικός υπαίτιος ο ίδιος ο λαός που δεν ενδιαφέρεται για τον τόπο του και την ιστορία του. Και δυστυχώς, ο λαός της Σάμης, βρίσκεται μακριά, πολύ μακριά από μια περιοχή που κατά την αρχαία εποχή ανθούσε.

    ΣΑΜΑΙΟΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλια που δεν είναι γραμμένα στα ελληνικά απορρίπτονται.