Στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Πυλαρέων της 21/2/2010 πρώτο και κυρίαρχο θέμα ήταν το Σχέδιο «ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗΣ» για νέα αρχιτεκτονική της Αυτοδιοίκησης και της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.
Έγινε διάλογος με επιχειρήματα και ακούστηκαν σοβαρές απόψεις από όλους τους Δημοτικούς Συμβούλους (ένδεκα σε σύνολο δεκατριών). Γενικά η συζήτηση ήταν υψηλού επιπέδου, μετείχαν δε και δημότες.
Ομόφωνα ψήφισαν τα εξής:
- Ο Δήμος Πυλαρέων ο οποίος είχε δείξει έμπρακτη ωριμότητα το 1994 όταν συγκροτήθηκε από εθελοντική συνένωση τριών κοινοτήτων, προσέρχεται στο διάλογο με προτάσεις και πρωτοστατεί και πάλι στα νέα δεδομένα. Εκτιμά ότι σε όλο αυτό το διάστημα λειτούργησε για το καλό της Πυλάρου και όλες οι Δημοτικές Αρχές εργάστηκαν ώστε να έχει σήμερα η Πύλαρος σημαντική παρουσία στο γίγνεσθαι των νησιών μας. Το προτεινόμενο σχέδιο αποτελεί θετικό βήμα για την αναδιάρθρωση της Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Είναι σύμφωνο με τις γενικές αρχές και τα αιτήματα της αυτοδιοίκησης η οποία αγωνίζεται από πολλά χρόνια γι' αυτό το σκοπό.
- Απαιτείται εξειδίκευση σε θέματα αρμοδιοτήτων και πόρων που θα μεταφερθούν στους νέους ΟΤΑ, κυρίως δε πρέπει να υπάρχει αξιοπιστία στην εφαρμογή τους και ιδιαίτερα πρέπει να εξασφαλιστούν οι προβλεπόμενοι πόροι. Ακολουθούν παρατηρήσεις-προτάσεις για τα παραπάνω στο συνημμένο Παράρτημα.
- Στο ζήτημα των νέων Περιφερειών προτείνονται τα εξής:
α) Οι προβλεπόμενες νέες Κρατικές Διοικήσεις πρέπει να αντιστοιχούν προς τις αιρετές περιφέρειες. Γενικότερα πρέπει να υπάρχει συνολική αντιστοίχιση των υπηρεσιών του ευρύτερου Κράτους (ΕΟΤ, τράπεζες, υγεία, ΔΕΗ, ΟΤΕ, Εφετεία, Εφορίες Αρχαιοτήτων, κλπ) με την Περιφερειακή Αυτοδιοίκηση.
β) Τα νησιά μας να ενταχθούν στην αιρετή περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας. Η Περιφέρεια Ιονίων Νήσων δεν λειτούργησε σύμφωνα με τα αναμενόμενα έως τώρα, ενώ όπως αναφέρθηκε θεωρείται σωστό να συμβαδίζει το Αναπτυξιακό και το Διοικητικό Κέντρο και γι' αυτό προσφέρεται η Δυτική Ελλάδα. - Επισημάνθηκε επίσης ότι ένα στοιχείο της κακοδαιμονίας της Τοπικής Αυτοδιοίκησης είναι ο έντονος κομματικός φανατισμός. Απευθύνεται σε όλα τα κόμματα και ζητά να αφήσουν τις τοπικές κοινωνίες να εκλέξουν τους υπεύθυνους με αξιοκρατικά κριτήρια, ιδιαίτερα στο στάδιο αυτό όπου η επόμενη περίοδος θα είναι μεταβατική σε οργάνωση και λειτουργία.
Κατά πλειοψηφία (επτά δημοτικοί σύμβουλοι σε σύνολο ένδεκα) το Δ.Σ. ψήφισε:
Οι Δήμοι Πυλαρέων, Σάμης και Ερίσσου να οργανωθούν σε ένα (1) Δήμο. Οι Δήμοι αυτοί έχουν το κρίσιμο μέγεθος για τις αρμοδιότητες και τις υπηρεσίες που προβλέπονται στο νέο σχέδιο της Κυβέρνησης.
Κυριότερα επιχειρήματα:
- Στους Δήμους αυτούς βρίσκονται τα σημαντικότερα φυσικά και τουριστικά αξιοθέατα της Κεφαλονιάς (Λιμνοσπήλαια, Παραλία Μύρτου, Κάστρο Άσσου, Φισκάρδο, Τουριστικό Αγκυροβόλιο Αγ. Ευφημίας), προσελκύουν όλους τους επισκέπτες της Κεφαλονιάς και δημιουργούνται σημαντικοί οικονομικοί πόροι.
- Η ανθρωπογεωγραφία της περιοχής παρουσιάζει κοινά στοιχεία (εμπόριο, μετακινήσεις, υπηρεσίες, κοινές οικονομικές δραστηριότητες).
- Υπάρχουν φυσικά όρια-βουνά που διαχωρίζουν τους Δήμους από την υπόλοιπη Κεφαλονιά.
- Οι Δήμοι αυτοί ανήκουν στην παλαιά επαρχία Σάμης, ήδη δε Κρατικές Υπηρεσίες έχουν οργανωθεί και καλύπτουν τους τρεις Δήμους (Αστυνομικό Τμήμα, ΙΚΑ, Κέντρο Υγείας, Λιμεναρχείο).
Κατά την άποψη της μειοψηφίας η Κεφαλονιά μπορεί να οργανωθεί σε ένα Δήμο αφού οι σημερινές συνθήκες επιτρέπουν την μετακίνηση και την εξυπηρέτηση των δημοτών, ενώ θα υπάρξει οικονομία για το κράτος.
Όσο αφορά το προτεινόμενο σύστημα εκλογής των Δημοτικών Αρχών προτείνεται η παραμονή του ποσοστού εκλογής στο 42%. Η εμπειρία των παλαιότερων εκλογών δείχνει ότι αντί της επιδιωκόμενης συναίνεσης επέρχεται δυστυχώς μεταξύ των δύο εκλογικών αναμετρήσεων συναλλαγή με πιθανή νόθευση της βούλησης των πολιτών.
ΑΠΟ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΥΛΑΡΕΩΝ
ΠΑΡΑΡΤΗΜΑ
Για τις αρμοδιότητες και θεσμικά ζητήματα των νέων ΟΤΑ το Δημοτικό Συμβούλιο προτείνει:
- Υγεία: Να αναλάβουν οι νέοι ισχυροί Δήμοι αρμοδιότητες πρωτοβάθμιας υγείας (Κέντρα Υγείας).
- Παιδεία:
α) Ένα τμήμα μαθημάτων της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης να προσδιορίζεται από τις τοπικές κοινωνίες ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες (τοπική ιστορία, ντοπιολαλιά, περιβάλλον, κλπ).
β) Οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών να προσαρμόζονται προς τις τοπικές ιδιαιτερότητες ώστε σε συνεργασία με την Τοπική Αυτοδιοίκηση να συμμετέχουν σε δράσεις αθλητισμού, κοινωνικής προσφοράς, μουσικής, θεάτρου, κλπ. Γενικότερα η Τοπική Αυτοδιοίκηση πρέπει να αποκτήσει ουσιαστικό ρόλο στην Εκπαιδευτική Κοινότητα. - Πρόνοια: Πλήρης αποκέντρωση αρμοδιοτήτων προς τους ΟΤΑ.
- Χωροταξία: Πλήρης αποκέντρωση αρμοδιοτήτων προς τους ΟΤΑ. Είναι απαράδεκτο για οποιαδήποτε τροποποίηση (π.χ.: εσωτερική μετακίνηση δρόμου) να απαιτείται Προεδρικό Διάταγμα.
- Δημοτική Αστυνομία: Να αποκτήσει ευρύτερες αρμοδιότητες. Να έχει όχι μόνο αρμοδιότητες της υπό κατάργηση Αγροφυλακής, αλλά γενικότερα να λειτουργεί ως αστυνομία περιβάλλοντος (αυθαίρετες οικοδομές, ρύπανση, κλπ).
- Μετανάστευση: Πλήρης αποκέντρωση, μείωση γραφειοκρατίας (κάρτες, άδειες παραμονής, κλπ).
- Αγροτικός Τομέας: Να αποκεντρωθούν στους Δήμους θέματα ασφαλιστικά, αποζημιώσεις από θεομηνίες, συνταξιοδοτικά θέματα, εξισωτικές αποζημιώσεις. Να ενισχυθούν οι ΟΤΑ με επιστημονικό προσωπικό ειδικευμένο σε θέματα πρωτογενούς τομέα.
- Κτηματολόγιο-Υποθηκοφυλακείο: Να μεταφερθούν στους Δήμους προκειμένου να υπάρχει εξασφάλιση της προστασίας, αξιοποίησης και κατοχύρωσης της Δημόσιας και ιδιωτικής γης ενώ θα αυξηθούν τα έσοδα των ΟΤΑ.
- Κατασκευή έργων: Οι Δήμοι να είναι δυνητικοί φορείς όλων των έργων που γίνονται στην περιφέρεια εκτός από τα έργα μεγάλων υποδομών όπου προτείνεται να είναι αρμόδια η Περιφέρεια.
- Αρμοδιότητες από την Νομαρχιακή Αυτοδιοίκηση: Να μεταφερθούν αρμοδιότητες όπως αυτές προτείνονται στην ειδική μελέτη του Ινστιτούτου Τοπικής Αυτοδιοίκησης (ΙΤΑ).
- Οι Δημοτικοί Σύμβουλοι να εκλέγονται από όλα τα Δημοτικά Διαμερίσματα και όχι μόνο από εκεί που είναι δημότες. Με τον τρόπο αυτό θα εκλέγονται άτομα ευρύτερης αποδοχής και γνώστες των συνολικών προβλημάτων των νέων Δήμων.
- Συνήγορος του Δημότη: Προτείνεται η αντικατάστασή του με αποκεντρωμένη βαθμίδα του Συνηγόρου του Πολίτη, η οποία θα είναι ανεξάρτητη Αρχή και θα μπορεί να εποπτεύει τους Δήμους.
- Επιτροπές του Δημοτικού Συμβουλίου: Προτείνεται ορισμένες να έχουν θεσμικό ρόλο για κρίσιμα θέματα (μετανάστευση, περιβάλλον) ώστε να είναι πιο αποτελεσματικές, ενώ κάθε Δήμος ανάλογα με τις ιδιαιτερότητες του να μπορεί να συγκροτεί και άλλες επιτροπές.
- Εποπτεία: Δεχόμαστε να υπάρχει εποπτεία στην λειτουργία του Δήμου, ιδίως στα οικονομικά ζητήματα. Να δημιουργηθεί όμως ειδικό σώμα με έμπειρους λειτουργούς της Διοίκησης σε συνδυασμό με την Νομική Υπηρεσία του Δήμου ώστε να υπάρχει αποτελεσματικός έλεγχος.
Πηγή: http://kefaloniapress.gr/index.php?option=com_content&task=view&id=11410&Itemid=38
AΓΑΠΗΤΟ ΡΟΥΠΑΚΙ ΕΙΜΑΙ ΕΤΕΡΟΔΗΜΟΤΗΣ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗΣ ΣΟΥ.ΘΑ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΣΑ ΟΠΩΣ ΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΤΗΣ ΠΥΛΑΡΟΥ ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΗ,ΝΑ ΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΣΕΙΣ ΑΝ ΜΠΟΡΕΙΣ ΤΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΕ ΤΟ Δ.Σ ΤΗΣ ΣΑΜΗΣ ΚΑΙ ΠΟΤΕ ΘΑ ΔΟΥΜΕ ΤΟ ΑΝΑΛΟΓΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ.ΝΑΣΕ ΚΑΛΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΝΗΜΕΡΩΝΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΑΣ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑγαπητέ αναγνώστη,
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ μόνη ενημέρωση που έχουμε μέχρι στιγμής για τη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Σάμης σχετικά με το πρόγραμμα Καλλικράτης είναι:
@ Η ανάρτηση "Οι Δήμοι για τον Καλλικράτη", αναδημοσίευμα της εφημερίδας "Ανεξάρτητος". Σύμφωνα με αυτό, δεν υπήρξε καμμία απόφαση του Συμβουλίου.
@ Επίσης, από αναγνώστη λάβαμε και αναρτήσαμε το "Από τη Συνεδρίαση του ΔΣ -Τρίτης 16/02". Σύμφωνα με αυτό, αρκετοί σύμβουλοι τάχθηκαν υπέρ της διατήρησης της υπάρχουσας κατάστασης στους Δήμους της Κεφαλονιάς.
Δεν έχουμε καμία ενημέρωση από το Δήμο Σάμης, αλλά όταν αναρτηθεί το βίντεο της συνεδρίασης στην ιστοσελίδα της ΚΕΤΑΠ Σάμης θα ενημερώσουμε τους αναγνώστες μας.
Να σημειώσουμε ότι η εν λόγω συνεδρίαση έγινε στις 16 Φεβρουαρίου. Η αντίστοιχη συνεδρίαση του ΔΣ Πυλάρου έγινε στις 21 Φεβρουαρίου και οι αποφάσεις του ΔΣ Πυλάρου δημοσιέυτηκαν στον τοπικό (ηλεκτρονικό τύπο) στις 25 Φεβρουαρίου.