Ένα blog στο Ρουπάκι - Ίσκιος επικοινωνίας!

Στον ηλεκτρονικό του ίσκιο δημιουργησαμε μαζί έναν ανοιχτό χώρο ενημέρωσης, σκέψης και προβληματισμού για την ζωή μας σε όλες της τις εκφάνσεις. Για πράγματα που αγαπάμε αλλά και που μας ενοχλούν.

Φιλόξενος τόπος για ενημέρωση, προβληματισμό και δραστηριοποίηση για τα τοπικά πράγματα αλλά και για θέματα από αυτά που συμβαίνουν γύρω μας, ανοιχτός ακόμα και σε "θυμωμένες" απόψεις με ευπρέπεια και σεβασμό.

Στη δύσκολη συγκυρία θα προσπαθήσουμε να κάνουμε τον ίσκιο μας σημείο συνάντησης και επικοινωνίας για τους συμπολίτες μας και να προτείνουμε λύσεις και διεξόδους για τον τόπο μας που μοιάζει να μην μιλάει με τους ανθρώπους του.

Ξεκινώντας από απλά και μικρά που θα μας επιτρέψουν να ξαναγνωριστούμε και να μάθουμε να συζητάμε και να συνεργαζόμαστε, να λύνουμε προβλήματα.

Γ. Παπαδάτος - Ανοικτή Επιστολή για τον Πολιτισμό της περιοχής Σάμης

Αξιότιμοι κ.κ. υποψήφιοι Δήμαρχοι  της Κεφαλονιάς:

δεν έχω καμιά αμφιβoλία πως όλοι, ανεξάρτητα από πολιτική ή κομματική τοποθέτηση,  γνοιάζεστε για την Κεφαλονιά μας, για την οικονομική, τουριστική, κοινωνική και πολιτιστική της ανάπτυξη. Όμως επιτρέψτε μου, λόγω καταγωγής, να ασχοληθώ με τη Σάμη, αποκλειστικά με το πολιτιστικό της πρόσωπο, το οποίο, όσον αφορά σε καίρια ζητήματα ουσιαστικής ανάπτυξης και περαιτέρω προσφοράς, ιδιαίτερα προς τη νεολαία, τις τελευταίες δεκαετίες, έχει υποχωρήσει δραματικά.

Βέβαια, σήμερα, ένας λόγος ισχυρός που ο πολιτισμός έχει «υποχωρήσει», είναι η οικονομική κρίση. Αν και στερείται ουσιαστικής βάσης ένα τέτοιο επιχείρημα για την περιοχή μας (ως γνωστόν, εισρέει από τη Σάμη προς τον Δήμο ένα σημαντικότατο ποσό από τον τουρισμό),   ωστόσο, πιστεύω ότι πολλά μπορούν να γίνουν με σχετικά μικρές δαπάνες, αρκεί ο πολιτισμός να μπει σε μια προτεραιότητα.  Και, εν προκειμένω, για να έχει προεξάρχουσα θέση στα προγράμματα των συνδυασμών, πρέπει οι υποψήφιοί τους να  πιστεύουν στην τεράστια και σε βάθος χρόνων συμβολή του. 

Στο μακρινό παρελθόν εκδηλώσεις με κέντρο τη Σάμη αλλά και τα γύρω χωριά, αποτύπωναν ένα ενδιαφέρον και ουσιαστικό από λαογραφικής απόψεως πολιτιστικό πρόσωπο, το οποίο  ατόνισε και στη συνέχεια εξαφανίστηκε. Τη θέση του πήραν άλλες εκδηλώσεις που, ορισμένες από αυτές (π.χ. τα πανηγύρια του καλοκαιριού), συνέχισαν να θυμίζουν την παλιά «αίγλη» μέσα από ένα πιο σύγχρονο πρόσωπο. Όμως,  πολιτισμός δεν είναι μόνον οι γιορτές  και τα πανηγύρια που γίνονται με πρωτοβουλία των πολιτιστικών συλλόγων των χωριών και με δικά τους έξοδα. 

Στο σημείο αυτό υπογραμμίζω και τη σημαντική συμβολή του πολιτιστικού συλλόγου Σάμης τα τελευταία χρόνια και για τα Εόρτια, αλλά και για τις άλλες δράσεις του, όπως επίσης και τη συμβολή του Δήμου σε διάφορα θέματα όπως αυτό της φιλαρμονικής και ως ένα βαθμό του θεατρικού εργαστηρίου. 

Αλλά, πολιτισμός είναι  και η σύνδεση του τόπου και των ανθρώπων του με εμβληματικά και συνάμα αναπτυξιακά έργα τα οποία πολλαπλώς θα ενισχύσουν τις προαναφερόμενες δράσεις και εκδηλώσεις, αλλά όχι μόνον αυτές. Θα θέσουν παράλληλα με την περαιτέρω πνευματική και μορφωτική ανάπτυξη όλων  και τις βάσεις για μια ουσιαστική πολιτιστική ανάπτυξη της περιοχής με την εισροή εσόδων αλλά και τη δημιουργία θέσεων εργασίας. Επιπλέον, θα προσφέρουν, το κυριότερο, στους νέους, που είναι το μέλλον του τόπου, ισχυρά πρότυπα και εναύσματα για περαιτέρω καλλιέργεια αλλά και για παραμονή τους στον τόπο μας.

Ακολούθως, αναφέρομαι σε μια μικρή πολιτιστική χαρτογράφηση της περιοχής (αναφορά σε μερικά μόνο μνημεία και στην αναπαλαίωση ή ανεύρεση κτισμάτων), ταυτόχρονα με   προτάσεις, πιστεύω, υλοποιήσιμες  σε σχετικά σύντομα χρονικά διαστήματα.

1. ΑΙΘΟΥΣΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ: Η νεολαία της Σάμης τη χρειάζεται. Μια αίθουσα για ανταλλαγή απόψεων, για σύσφιγξη των σχέσεων με   ευχάριστες δράσεις (π.χ. σκάκι, πιγκ πογκ, εκθέσεις ζωγραφικής,  εκδηλώσεις με φλέγοντα νεανικά θέματα κ.ά), θα έδινε ζωή στην περιοχή και νεανική όψη. Όπως επίσης εκδηλώσεις με συνέχεια (π.χ. ανάδειξη της δράσης μορφών της διανόησης, της τέχνης και της επιστήμης), θα είχαν ένα μόνιμο, ένα ιδανικό χώρο. Μια τέτοια υλοποίηση από το Δήμο δε νομίζω να χρειαστεί περισσότερο από ένα με δύο χρόνια.

2. ΑΡΧΑΙΕΣ ΑΚΡΟΠΟΛΕΙΣ: Δε θα μιλήσω για ανασκαφές ούτε για αναστηλώσεις, που μπορούν να γίνουν μεσο- ή μακρο- πρόθεσμα (π.χ. η Πύλη της Κυάτιδος που υπήρχε προσεισμικά ή η Πύλη του Κάστρου που βλέπει στη Σάμη), αλλά για έργα που είναι δυνατόν να πραγματοποιηθούν άμεσα. Κατά καιρούς, από  προγράμματα, έγιναν έργα σχετικά με την μερική ανάδειξη των ακροπόλεων και το καθάρισμά τους. Επειδή όμως τα δέντρα και οι θάμνοι ήδη μεγαλώνουν, δεν είναι μακριά, ο καιρός που ξανά θα χαθεί η εικόνα τους. Πιστεύω πως αν περιφραχτούν, τουλάχιστον ένα μέρος τους (π.χ. στο Κάστρο) κι αν κτιστεί ένα μικρό κτίσμα (κιόσκι) θα μπορέσουν οι τουρίστες να τις περιηγούνται με εισιτήριο, βέβαια, που μπορεί να είναι κοινό και για επισκέψεις σε άλλα μνημεία της περιοχής. Μια τέτοια υλοποίηση από το Δήμο δε νομίζω να χρειαστεί περισσότερο από ένα με ενάμισι χρόνο.

3. ΝΑΟΣ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΝΙΚΟΛΑΟΥ ΣΤΟΥΣ ΑΓΙΟΥΣ ΦΑΝΕΝΤΕΣ: Έχει σημαντικότατες, υψίστης καλλιτεχνικής αξίας, αγιογραφίες περασμένων αιώνων  στους μισογκρεμισμένους τοίχους του.  Κατά καιρούς μπήκαν κάποια στέγαστρα που καταστράφηκαν όχι όμως και οι αγιογραφίες, που, επιμένουν, να αντιστέκονται στους ενάντιους καιρούς. Για πόσο όμως; Δε θα μιλήσω για αναστήλωση του ναού (αυτή θα ήταν η λύση), αλλά για ένα σταθερό στέγαστρο ή ακόμη και ένα υποτυπώδες κτίσμα που θα προφύλασσε τις αγιογραφίες. Μια τέτοια υλοποίηση από το Δήμο δε νομίζω να χρειαστεί περισσότερο από ένα  χρόνο.

4. (Δ)ΡΑΚΟΣΠΙΤΟ: Είναι τα ρωμαϊκά λουτρά. Στην άκρη υπάρχει και σχετικό ψηφιδωτό σκεπασμένο τώρα με χώμα. Μια καλύτερη περίφραξη κι ένα υποτυπώδες κτίσμα θα απασχολούσε εργαζόμενους και θα απέφερε έσοδα. Μια τέτοια υλοποίηση από το Δήμο δε νομίζω να χρειαστεί περισσότερο από  έξι μήνες.

5. ΦΥΤΙΔΙ: Πρόκειται για σπήλαιο παλαιολιθικής εποχής που από μόνο του θα μπορούσε να προσελκύσει τουρίστες. Είναι το μοναδικό στη Δυτική Ελλάδα και μεταθέτει τις χρονολογίες οριοθέτησης της παλαιολιθικής εποχής στη χώρα μας, χιλιάδες χρόνια πριν. Ενδεχομένως χρειάζεται ανάδειξη του  μπροστινού του μέρους και μια μικρή περίφραξη με ένα επίσης μικρό και υποτυπώδες κτίσμα. Μια τέτοια υλοποίηση από το Δήμο δε νομίζω να χρειαστεί περισσότερο από έξι μήνες με ένα χρόνο.

6. ΚΤΗΡΙΟ ΠΡΟΣΚΟΠΩΝ: Είναι ένα κτήριο ανεκμετάλλευτο σχεδόν από το χτίσιμό του. Πρέπει επιτέλους να αποφασίσει ο Δήμος αν θα γίνει αναπαλαίωση ή αν θα   κτιστεί στη θέση του κάποιο άλλο κτήριο, πιθανόν συνδεδεμένο με το διπλανό, το παλιό κτίσμα της ΔΕΗ, το οποίο δε γνωρίζω αν ανήκει στο Δήμο ή αν είναι ιδιόκτητο. Όμως θα αναφερθώ στην πρώτη περίπτωση. Η αναπαλαίωση του κτηρίου θα δώσει λύσεις σε θέματα πολιτισμού. Π.χ. στέγαση βιβλιοθήκης, θεατρικό εργαστήρι, αίθουσα συνεδριάσεων, εκδηλώσεων, εκθέσεων εικαστικών κ.ά. δράσεις. Μια τέτοια υλοποίηση από το Δήμο δε νομίζω να χρειαστεί περισσότερο από  δύο με τρία  χρόνια.

7. ΜΟΥΣΕΙΟ: Υπάρχουν ευρήματα ήδη σε αποθήκες. Τα κατά καιρούς σημαντικότατα αρχαιολογικά ευρήματα  υποθέτω ότι βρίσκονται στη Σάμη, στο Αργοστόλι ή κάπου αλλού. Η  ίδρυση του Μουσείου (έχουν γίνει κάποια βήματα) είναι απαραίτητο να συντομευτεί. Μια τέτοια υλοποίηση από το Δήμο δε νομίζω να χρειαστεί περισσότερο από τρεις με τέσσερις  μήνες.

8. ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ: Το μοναδικό μέρος της Κεφαλονιάς είναι η Σάμη που δεν είχε ποτέ βιβλιοθήκη. Υπάρχουν βιβλιοθήκες στο Αργοστόλι, στο Ληξούρι, στα Μεσοβούνια, στην Αγία Ευφημία. Στο κτήριο των Προσκόπων είναι, 2 ½ χρόνια, αποθηκευμένα 70 κιβώτια βιβλία και εγκυκλοπαίδειες για τα παιδιά και τους εφήβους της περιοχής. Είναι αλήθεια ότι με έξοδα του Δήμου πήγαν εκεί τα βιβλία, τα οποία «απαιτούν», όχι κάποια προσωρινή, δηλαδή …μόνιμη φιλοξενία, αλλά τη «δική» τους μόνιμη βιβλιοθήκη, με συμβολική και ουσιαστική σημασία. Μια τέτοια υλοποίηση από το Δήμο (αν όχι μεσοπρόθεσμα στο κτήριο των Προσκόπων, αλλά  άμεση εύρεση κάποιου άλλου κτηρίου για σταθερή βιβλιοθήκη που θα δανείζει και βιβλία), δε νομίζω να χρειαστεί περισσότερο από δύο με τρεις μήνες.

Αξιότιμοι κ.κ. υποψήφιοι Δήμαρχοι:

ανέφερα ενδεικτικά κάποιες πολιτιστικές αναγκαιότητες (είναι τυχαία η παράθεσή τους) για την περιοχή. Υπάρχουν και άλλες που είναι απαραίτητες (π.χ. ρωμαϊκές και αρχαίες ελληνικές κρήνες, ναός του Απόλλωνος, κατοικίες παλαιολιθικής εποχής στη Λάκα, αρχαίο λιμάνι κ.ά.). Η ιεράρχησή τους είναι δικό σας θέμα όπως και τα χρονικά όρια για την υλοποίησή τους, τα οποία είναι ενδεικτικά. Αλλά, οι παραπάνω τυχόν περαιώσεις των έργων συνιστούν μέγιστη πολιτιστική πράξη από μέρους σας αν τις υιοθετήσετε και αν, κυρίως, στις εξαγγελίες σας ΘΕΣΕΤΕ  ΕΥΛΟΓΑ ΧΡΟΝΙΚΑ ΟΡΙΑ. Δεν έχει σημασία αν συμφωνούν με αυτά που θέτω. 

Όμως η εξαγγελία και αποπεράτωση των έργων ΑΣ ΑΠΟΤΕΛΟΥΝ ΔΕΣΜΕΥΣΕΙΣ με χρονικά όρια. 

Αξιότιμοι κ.κ. υποψήφιοι Δήμαρχοι: οι καιροί δεν περιμένουν. Όλοι εμείς και οι νέοι, ιδιαίτερα, έχουμε να αντιμετωπίσουμε στη λαίλαπα των καιρών δυσυπέρβλητα εμπόδια. Ας οικοδομήσουμε ισχυρά πολιτισμικά μετερίζια και ας δώσουμε ρηξικέλευθες και οραματικές λύσεις που θα αποτελέσουν αληθινές και κραταιές, για το μέλλον,  οάσεις πολιτισμού. 

Αξιότιμοι κ.κ. υποψήφιοι Δήμαρχοι: στο φόρτο της εργασίας σας και στις εξαγγελίες σας, σας παρακαλώ, προσθέστε πειστικές απαντήσεις στα παραπάνω θέματα. Επιπλέον επιτρέψτε μου να ζητήσω από εσάς, όχι γενικόλογες ή ενταγμένα τα παραπάνω θέματα σε φαινομενικά πειστικές πλην αόριστες εξαγγελίες. Έχω την πεποίθηση ότι, αν το τμήμα του προγράμματός σας περιέχει τις παραπάνω ή κάποιες από τις παραπάνω ή και άλλες ξεκάθαρες και στοχευμένες πολιτιστικές εξαγγελίες με δεσμεύσεις μαζί, θα αποδειχτεί, νομίζω, ότι το ενδιαφέρον σας θα είναι αληθινό, μόνιμο και ουσιαστικό για τη Σάμη και τον πολιτισμό της.

Σας ευχαριστώ εκ των προτέρων και σας εύχομαι καλή επιτυχία στο έργο σας,   για την πολιτιστική και εν τη γένει Ανάπτυξη της περιοχής μας αλλά και ολόκληρης της Κεφαλονιάς.
  10  Μαϊου 2014

Με ειλικρινή εκτίμηση
Γιάννης Σ. Παπαδάτος
Πανεπιστημιακός 

19 σχόλια:

  1. Ενας ασημαντος πολιτης11 Μαΐ 2014, 11:47:00 μ.μ.

    Αγαπητε κυριε παπαδατε
    επιτρεψτε μου να σας ενημερωσω (σαν ενας απλος και ασημαντος συμπολιτης σας) οτι οσο αφορα το "μουσειο" (Αρχαιολογικη συλλογη), το θεμα ειναι στην αναθεση σε εργολαβο (αν δεν ανατεθηκε ηδη), και σε λιγες μερες ή βδομαδες θα δειτε να γινονται εργασιες. Οι εργασιες θα κρατησουν περιπου 2 ΧΡΟΝΙΑ αν ολα πανε καλα. Δεν σας ξερω και σας κρινω απο το κειμενο σας, αλλα τους 3-4 μηνες μονο πως τους σκεφτηκατε οτι χρειαζοντε ? Η κριση σας για την χρονικη διαρκεια επι του θεματος που τυχανει να εχω ακουσει απο καλα πληροφορημενες πηγες την διαρκεια του, με κανει να πω πως δεν ξερετε και πολλα απο εργα τετοιου τυπου, οποτε με κανει να πιστευω οτι η κριση σας και για τα αλλα εργα ειναι εξισου λανθασμενη.
    Μαζι σας στο παθος και την θεληση για ενα καλυτερο αυριο για τον τοπο, αλλα να παταμε στην αληθινη γη, και να λεμε τα πραγματα οπως εχουν.
    Με πολυ σεβασμο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγαπητέ κύριε, με σεβασμό και με αγωνία διάβασα το καλόπιστο σημείωμά σας που δείχνει και το δικό σας ενδιαφέρον για την περιοχή μας και τον πολιτισμό της. Όμως, αν διαβάζατε όλο το κείμενο θα βλέπατε στο τέλος, ότι επισημαίνω το ζήτημα του χρόνου. Λέω, πως μπορεί σε ορισμένα να είναι μικρότερος ή και μεγαλύτερος ο χρόνος. Το ζήτημα και φορτικά το επισημαίνω, με κεφαλαία γράμματα, είναι η ΔΕΣΜΕΥΣΗ, όποια κι αν είναι αυτή. Απλά, έθεσα λίγο χρονικό διάστημα για το Μουσείο, επειδή έχω δει ότι άρχισαν οι εργασίες, αλλά πηγαίνουν πολύ αργά. Μακάρι δηλαδή να δεσμευόντουσαν όλοι, ότι όλα αυτά ή και άλλα ή και μερικά από αυτά, θα γίνουν σε τέσσερα χρόνια. Και σε ...10 χρόνια. Γιατί, έναν αιώνα τώρα, δεν έχει δεσμευθεί κανένας και σε τίποτα. Αγαπητέ μου, όμως αμφιβάλλω και γι'αυτό. Θα χαρώ αφάνταστα αν κάποιος συνδυασμός δεσμευτεί ακόμη και σε τρία από τα παραπάνω έργα. Να είστε πάντα καλά.

    Γ.Σ.Π.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αν το ζητούμενο είναι η "επισημη" ενημέρωση για το Μουσείο,διαβάστε την πινακίδα που έχει αναρτηθεί.

    Αγαπητέ ανώνυμε ο κ. Παπαδάτος δεν αυτο-προτάθηκε για σχεδιασμό των έργων. Παρουσίασε την προσωπική του πρόχειρη εκτίμηση για ένα σωρό έργα που θα μπορούσαν να σχεδιαστούν στη Σάμη, άλλα βραχυπρόθεσμα και άλλα μεσοπροθεσμα. Το γεγονός ότι την τελευταία περίοδο δεν προχώρησε τίποτε από αυτά τα έργα δηλώνει ξεκάθαρα είτε αδιαφορία είτε άγνοια και άγνοια που υπερβαίνει την άγνοια του κ. Παπαδάτου για χρονοδιαγράμματα. Παρεπιπτόντως, όπως υποθέτω γνωρίζετε, ή ενταξη του μουσείου έγινε απο την εφορεια αρχαιοτήτων και το ΥΠ.ΠΟ και όχι απο το Δήμο. Ο Δήμος Κεφαλλονιάς ήταν απών όλη αυτην την περίοδο απο τη Σαμη. Καθαρά και ξάστερα!

    Πάραλος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Ενας ασημαντος πολιτης12 Μαΐ 2014, 11:46:00 μ.μ.

    Αγαπητε κυριε ΓΣΠ,
    ομολογω πως διαβασα στα γρηγορα το κειμενο σας, αλλα δεν αγνοησα τα περι λιγοτερου η περισσοτερου χρονου, αλλα θελησα να πω πως οι 4 μηνες με τα 2 χρονια εχουν μεγαλη διαφορα, που στο φιναλε γυρναει εισβαρος των ζητουμενων μας δειχνοντας καποια αγνοια.
    Εγω ειμαι μαζι σου σε αυτα που θελεις για τον τοπο.
    Οπως λεει και ο φιλτατος Παραλος το μουσειο ειναι θεμα του Υπ. πολιτισμου αλλα και εφορειας αρχαιοτητων(το γραφει στην πινακιδα αλλωστε), και οπου μπαινει το κρατος οι καθυστερησεις και η γραφειοκρατια βασιλευουν, οποτε οι δεσμευσεις ειναι ολιγον "δωρο αδωρο".Και εχω την υποψεια πως αν δεν υπηρχαν οι σεισμοι και τα προβληματα στο μουσειο στο αργοστολι, το εργο της σαμης θα ειχε αρχισει.

    Φιλτατε παραλε να συμπληρωσω ομως πως στο εργο μαλλον αναμειγνυεται και ο δημος καθως το μουσειο σαμης θα παρει ενα μερος της πλατειας που αν δεν κανω λαθος ανηκει στον δημο.

    Οσον αφορα λοιπον το μουσειο το εργο εχει δρομολογηθει και θα γινει εκτως και αν η χωρα χρεοκοπησει και επισημα.
    Οσον ομως αφορα τα υπολοιπα απο οσο γνωριζω δεν υπαρχει φως στο τουνελ ΕΚΤΩΣ και ΑΝ το κυνηγησουν οι κατοικοι ή καποιες οργανομενες ομαδες τους. Πρεπει πρωτα να ιεραρχησουν τα ζητουμενα και ενα ενα να τα κυνηγησουν με παθος και καθε νομιμο δικαιωμα τους ως πολιτες της περιοχης. Προσωπικα δεν περιμενω τιποτε απο κανενα δημοτικο αρχοντα, γιατι απλα δεν μπορουν η και δεν θελουν. Οι δεσμευσεις τους στα αφτια μου ειναι ανευ σημασιας και αξιας.
    Αληθεια οι σαμικοι εχουν καποιο συλλογο που θα κυνηγησει εως και με νομικο τροπο τα δικαιωματα τους ? περα απο τον αιγιαλο , υπαρχει καποια ομαδα πολιτων που θα τρεξουν εκπροσωποντας και τους αλλους ? Αν οχι ο αιγιαλος μπορει ? το μαζεμα υπογραφων ειναι και αξιεπαινο και σεβαστο αλλα περα αυτου ο αιγιαλος μπορει ? ξερω οτι θελει αλλα μπορει ?
    Γνωμη μου λοιπον πρωτα η οργανωση των πολιτων σε μια ομαδα, και μετα το κυνηγι στοχων, καθως αν απλα εσυ εγω και ο παραλος θελουμε τα παραπανω, τοτε απλα ειναι σαν να ζηταμε προσωπικες χαρες απο τους δημοτικους αρχοντες, που ετσι και αλλιως δεν εχουν μυαλο σε εργα πολιτισμου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Ενας ασημαντος πολιτης14 Μαΐ 2014, 6:36:00 μ.μ.

    Διορθωσης:
    Οπως εμαθα, η πλατεία ανηκει στην κτηματικη υπηρεσια του κράτους και οχι στον δημο οπως αναφερα σε προηγουμενη απαντηση. Οποτε ο δημος δεν εχει ΚΑΜΙΑ συμετοχη στην κατασκευη του μουσειου. Αυτα για την αποκατασταση της αληθειας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. MAJOR ARX

    Αγαπητέ κύριε Παπαδάτε, με χαρά είδα το κείμενό σας. Κι όχι για τίποτε άλλο, αλλά μέχρι τώρα δύο ε, και κάποιος άλλος ενδεχομένως να υπάρχει σε μια ολόκληρη περιοχή που ενδιαφέρεται για όσα λέτε. Κι εγώ, στις προηγούμενες εκλογές είχα αναρτήσει ένα παρόμοιο με το δικό σας κείμενο. Πάνω κάτω τα ίδια ζητούσαμε. Αλλά, δεν ξανάγραψα, καθόσον, φωνή βοώντος εν τη Σάμη...όπως είχα ξανασημειώσει. Ποιος στ'αλήθεια ενδιαφέρεται για τον πολιτισμό της Σάμης; Ουδείς. Και θα το δείτε. Ουδείς πολιτικός θα μπει στον κόπο να σας απαντήσει γραπτώς! Και ξέρετε γιατί; Γιατί, κάπου αλλού το είδα στο ΡΟΥΠΑΚΙ και το υιοθετώ: γιατί, κανείς από όσους εμπλέκονται είτε στο Δήμο είτε στην περιφέρεια δεν ξέρει, δε θέλει και δεν μπορεί. Είδατε; η πλήρης αδυναμία. Η κοροϊδία είναι η σημαία των ημερών. Τα φαφλατάδικα γενικόλογα λόγια. Δυστυχώς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Καλά κάνεις "ασήμαντε πολίτη" και το επισημένης. Να συμπληρώσω: στη Σάμη, ουδείς ευθύνετε για οτιδήποτε. Και όλοι είμαστε τρισευτυχισμένοι. Και να προσθέσω: το Μουσείο μπορεί να βρίσκετε πάνω στην πλατεία, αλλά και η πλατεία δεν έχει καμία σχέση με το Μουσείο. Αλλά και το Μουσείο, αποφάσισε να τσακωθεί με την πλατεία. Τελικά δεν ευθύνετε ούτε ο Δήμος ούτε το κράτος. Η πλατεία και το Μουσείο ευθύνονται!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Η Σάμη πριν απο τον πολιτισμό έχει ανάγκη για καράβι, για υπηρεσίες, για δουλειές. Ο πολιτισμός που δε θα φέρει δουλειές είναι και αυτός, αλλά μετά. Και μέχρι τότε, οι διάφοροι 'πανεπιστημιακοί' και 'καθηγητές ανάπτυξης και οικονομικών' ας περιμένουνε καβάλα στο καλάμι τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Ανώνυμε θαυμάζω τη γνώση σου όταν λες πως ο πολιτισμός δε θα φέρει δουλειές. Για παράδειγμα αν έχεις πατήσει ποτέ σε αρχαιολογικούς τόπους ή αν, λέω... αν έχεις μπει ποτέ σου σε μουσείο ή μπορεί και να έχεις περάσει απέξω κάποιοι φύλακες είναι εκεί και κάποιοι άλλοι στο εσωτερικό του δουλεύουν. Αν πας στο Αργοστόλι, εκεί στο θέατρο ΚΕΦΑΛΟΣ (είναι και αυτό πολιτισμός και κάποιοι δουλεύουν εκεί) λίγο πιο πάνω είναι η βιβλιοθήκη (πολιτισμός είναι και αυτό και κάποιο δουλεύουν εκεί μέσα), και κάτω από τη βιβλιοθήκη είναι το λαογραφικό μουσείο (πολιτισμός είναι και αυτό και κάποιοι δουλεύουν εκεί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ΤΟ ΝΙΝΙ ΣΕΡΝΕΙ ΒΑΠΟΡΙ, που λέει και ενα σκηλοτράγουδο. Φίλε ανόνυμε, είναι καλό να κρύβεται κάποιος πίσω από την ανωνύμία και να απαντα απαξιοτικά. Αλλά είναι γνωστό ότι ένα καράβι δε φέρνει τον πολιτισμό. Αλλά ο πολιτεισμός (αρχαία, μουσεία και άλλα ) φέρνει καράβια με κόσμο και τουρίστες. Καλό είναι να είμαστε και γνώστες αλλά και ....πολιτεισμένοι πριν από τα καράβια και πριν από τα αρχαία.

    ΑΝΤΙΣΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. ΝΟΒΟΤΙΑΔΗΣ ΡΗΤΩΡ

    Φίλε μου με το καλάμι,
    και με μια καλή κουκούλα
    δεν σε νοιάζει το θαλάμι
    που ΄ναι πέρα στην Αρούλα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. ΚΑΡΑΒΙ ή ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ;

    Κατ'αρχήν πρέπει να πούμε ότι και βέβαια χρειάζεται το καράβι για την περιοχή μας.Άμεσα! Δεν είναι δυνατό σε μια περιοχή που έχει επί έναν αιώνα σύνδαιση με καράβι με την υπόλοιπη Ελλάδα, ξαφνικά αυτή η σύνδεση να κόβεται. Όμως το να συνδαίεις το καράβι με τον πολιτισμό για τη Σάμη αποτελεί τουλάχιστο άγνεια της πραγματικής κατάστασης. Ένα καράβι από μόνο του δε συνυσφέρει στον πολιτισμό ενός τόπου, αν αυτός ο τόπος δεν είναι αναπτυγμένος πολιτιστικά. Εκτός κι αν πιστεύεις ότι ανάπτυξη είναι να κάθοντε καμιά δεκαριά άτομα την ημέρα και να πύνουν καφέ και να τρώνε τυρόπιττες. Άσε που έχει αποδειχτεί ότι σε ένα λιμάνι δεν κάθονται οι άνθρωποι (πλην των ντόπιων) όταν έρχονται σε ένα νησί. Πηγαίνουν προς το εσωτερικό του. Φαντάζεσαι όμως Ανώνυμε, αν η Σάμη ήταν αναπτυγμένη όπως της ταιριάζει, πολιτιστικά (Μουσείο, εκμετάλευση μνημείων κλπ.) πόσο κόσμο θα κρατούσε και πόσος κόσμος θα την επισκεπτόταν καθημερινά ιδίως κατά τους καλοκαιρινούς μήνες; Και βέβαια πόσες θέσεις εργασίας θα δημιουργούνταν (φύλακες, καθαρισμός κ.ά.); Και επιπλέον θα ενισχυόταν η ορθή απαίτηση για καράβι. ΓΙΑΤΙ Ο ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ ΕΝΟΣ ΤΟΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΑΠΟΤΕΛΕΙ ΒΑΣΙΚΟ ΜΟΧΛΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΑΥΤΟΥ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ. Τουλάχιστον αυτό συμβαίνει στις πολιτισμένες χώρες που δίνουν πρώτη προτεραιότητα στον πολιτισμό. Ανώνυμε, όσο για τα άλλα κρυμένος πίσω από την ανωνυμία δε θα σε ακολουθήσω σε χαχολικού τύπου σχόλεια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. ΚΑΡΑΒΙ ή ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ; (συνέχεια)

    Και λέω δε θα σε ακολουθήσω, γιατί είναι εύκολο να λέμε διάφορα ανώνυμα και ερήμην αυτών που εσύ υπονοείς. Αλλά έτσι συμβαίνει. Να εκφαζόμαστε απαξιοτικά για όσους ενδιαφέροντε για αυτόν τον τόπο. Να μή μένουμε σε διαφωνίες, αντιπροτάσεις με καλοπιστία και ενδιαφέρον. Όμως, σημεία των καιρών όλα αυτά.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. Ενας ασημαντος πολιτης20 Μαΐ 2014, 11:22:00 μ.μ.

    Εδωμεσα ειμαστε 3-4 που ενδιαφερομαστε για τον πολιτισμο, και ο φιλος που θετει το καραβι προτεραιοτητα και τον πολιτισμο ως μια πολυτελεια μπορει εδω να ειναι μειοψηφια, ομως στην κοινωνια της σαμης αυτος ειναι η πλειοψηφια, και μαλιστα τα πραγματα ειναι και πολυ χειροτερα. Εδω ξεπουλιομαστε για να σωσουμε το τομαρακι μας, ή την δουλιτσα μας, ή το πορτοφολακι μας.
    Στην σαμη που ειναι ΚΛΙΝΙΚΑ ΝΕΚΡΗ, ο νυν δημαρχος πηρε 131 ψηφους στους 665 !! ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ !! 1 στους 6 περιπου ψηφισε αυτον που οδηγησε την σαμη στην κατασταση που ειναι σημερα. 131 συμπολιτες μας οχι για πολιτισμο δεν ενδιαφεροντε αλλα ουτε για την στοιχειωση ανθρωπινη αξιοπρεπεια. Εδω στο ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΟ που λεγετε σαμη ο νυν δημαρχος δεν θα επρεπε να παρει πανω απο 20-30 ψηφους για το κατορθωμα του, 131 συμπολιτες μας ειδαν ΕΡΓΟ και επιδοκιμασαν με την ψηφο τους. Τι να λεμε τωρα ?
    και το περισσοτερο απογοητευτικο ειναι οτι και οι περσσοτεροι που ψηφισαν κατι αλλο, απλα θελουν να παρουν την κουταλα, και να γινουν χαλιφιδες στην θεση του χαλιφη.
    Πολιτισμος ? τι λετε μωρε ? πως τρωγεται αυτο ? μηπως μπορω να πληρωσω τα χρεη μου με αυτο ? μηπως μου δινει εξουσια ? Αν δεν κανει τιποτε απο αυτα τοτε ειναι αχρηστη πολυτελεια. Εδω κανουμε ΚΡΑ να βρουμε καποιον να μας δωσει δυο φραγκα, να μας τρυπωσει σε μια δουλιτσα, να μας γεμισει ψεμματα για να νιωσουμε και εμεις κατι, και να κανει την σαμη χωριο 10 οικογενειων. Τι να λεμε μετα ?
    ποιος Πολιτισμος ? ο πολιτισμος προϋποθετει ΣΚΕΨΗ και ΚΡΙΣΗ και ΦΙΛΟΤΙΜΟ, και ολα τουτα ειναι εξαφανισμενα στην σιχαμερη ζουγκλα που εχουμε δημιουργησει.
    πληρωτέα επί τη εμφανίσει τα παντα γυρω μας. Η ψηφος , η σκεψη, το φιλοτιμο, οι ιδεολογιες, η ψυχη μας, εως και ο πωπος μας (για να το θεσω κόσμια)
    Τα κανω ολα, και τα πουλαω ολα γιατι ειμαι μαγκας και εξυπνος.
    Εγω ευχαριστω τον φιλο που τον νοιαζει για το καραβι, γιατι μας μετεφερε την πραγματικη κοινωνια στην κουβεντα μας που ψιλοπεταει στα συννεφα προσωπικων οπτικων.
    Η σαμη ειναι και εχει αυτο που της αξιζει αναλογικα με τα ατομα που εχει. Και συντομα η σαμη θα γινει το χωριο των 10 οικογενειων που καποιοι θελουν, Απλα λυπαμαι τον εαυτο μου και οσους λιγους ακομα βαδιζουν με οδηγο την ψυχη.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Σε τίποτα δε θα διαφωνήσω μαζί σου. Αλλά, σκέψου "Ασήμαντε πολίτη" τα δύο μαζί, δε είναι ενάντια. Θα μπορούσε και το καράβι να έρθει, αλλά και δύο τρία έργα πολιτισμού (που θα φέρουν και κόσμο, θα δημιουργήσουν κει θέσεις εργασίας) να γίνουν. Επομένως μην τα παραβλέπιες αυτά. Ελπίζω να συμφωνούμε.

    ΑΝΤΙΣΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Ενας ασημαντος πολιτης22 Μαΐ 2014, 12:53:00 π.μ.

    Συμφωνω στο και τα δυο μαζι, και γενικα συμφωνω σε καθε πραξη δημιουργιας στην περιοχη που εχει τοση αναγκη.
    Αυτο που επισημαινω με θλιψη ειναι ο βαθμος ξεπουληματος των περισσοτερων ανθρωπων που απαρτιζουν την κοινωνια της σαμης (και γενικα στο ελλαδισταν που ζουμε).
    Οταν επιβαλλεται και χρειαζεται η μεγιστη δυνατη ενωτητα για να διεκδικησει ο τοπος το παραμικρο, πες μου φιλη-φιλε ΑΝΤΙΣΑ πως θα συνεννοηθουν και θα προσπαθησουν μαζι αυτοι που πουλουν την ψηφο τους-αξιοπρεπεια τους για το μικροσυμφερον τους, με αυτους που πιστευουν σε κατι οπως πχ ο πολιτισμος ? αλλα και μεταξυ τους οταν τα συμφεροντα ειναι αντιθετα ?

    Εκλογες η γιορτη της δημοκρατιας σου λενε ολοι σοφοι της χωρας, αυτο ομως που επικρατει τριγυρω μας ειναι: εκλογες η εκπορνευση της κοινωνιας. Μια εκπορνευση τοσο βρωμερη και σιχαμερη που κανει τις απλες πορνες του πεζοδρομιου να ειναι αγίες.

    Αυτο που πρεπει να κανει η Σαμη (η καποια ομαδα κατοικων) αν εχει ακομη αντανακλαστικα επιβιωσης, ειναι να κοψει το οποιο μπορει μελι απο τα λαμογια που το λυμαινονται.
    Καποια ομαδα κατοικων πρεπει να παρουν πρωτοβουλία και επικοινωνησουν με το κρατος-υπουργείο πολιτισμου, και να ζητησουν να περασουν τα σπηλαια της περιοχης στο υπουργειο, με την "υποχρεωση" να πηγαινουν στην σαμη εστω και ενα 10% απο τα εσοδα για δημιουργια θεσεων εργασιας και υποδομων πολιτισμου για τη σαμη.
    Τα δικα μας σαμικα λαμογια τα ζησαμε τι καναν με τα λεφτα απο τα σπηλαια οταν τα ειχαν στα χερια τους...
    Το Δημο αργοστολιου-κεφαλονιας τον ζησαμε τι εκανε και κανει με τα σπηλαια, και πως τα χρησιμοποιει ειδικα πρειν τις εκλογες..
    ΑΝ δεν θελουμε να τον ξαναζησουμε, τα σπηλαια πρεπει να περασουν στο υπουργείο πολιτισμου με την "υποχρεωση" να κανει κατι το υπουργειο για τη Σαμη.Να υπαρξει καποιο ωφελος για την Σαμη. Ο δημαρχος αργοστολιου-κεφαλονιας πρεπει να χασει το μελι των σπηλαιων που σημερα το χρησιμοποιει οπως βλεπουμε ολοι...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Ενας ασημαντος πολιτης22 Μαΐ 2014, 5:48:00 μ.μ.

    Να πω κατι για το τελευταιο μου κειμενο.
    θελω να ζητησω συγνωνη για τα ορθογραφικα και συντακτικα λαθη που εκανα. δεν ειμαι εμπειρος ουτε στο typing (δακτυλογραφιση) ουτε με τα ηλεκτρονικα μεσα, οποτε γραφοντας-σβηνοντας εχω αφησει καποια ρηματα ξεκαρφωτα, και εχω κανει και ορθογραφικα λαθη ΤΡΑΓΙΚΑ οπως το (πριν που το εγραψε πρειν !!! ). Ειδικα οταν γραφω αργα που δεν υπαρχει καθαρο μυαλο για επανεξεταση και διορθωση πρωτου στειλω κατι...
    Οποτε οχι δεν ημουν πιωμενος οταν εγραφα, απλα δεν εχω την πειρα στη δακτυλογραφηση κειμενου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Δεν υπάρχει κανένα πρόβλημα με τα κατα λάθος λάθη! Μας ενδιαφέρει η συμμετοχή να είναι δημιουργική και θετική και καλοδεχόμαστε πάντα νέους σχολιαστές και αρθρογράφους! Αναμένουμε την πιο έντονη συμμετοχή σας. Μετά από λίγα παραπάνω σχόλια καθώς και κείμενα η πείρα στην δακτυλογράφηση θα αυξηθεί και τα λάθη θα εξαλειφθούν!

      Ευχαριστούμε, καλώς ήλθατε!

      Διαγραφή
  18. Φίλε, "ασήμαντε πολίτη", δεν πειράζει. Τα λάθη σου είναι ασήμαντα από τη μια και σημαντικά από την άλλη, γιατί με όχημα φράσεις με "λάθη'" λες πολλές αλήθειες. Χαιρετώ.
    ΑΝΤΙΣΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Σχόλια που δεν είναι γραμμένα στα ελληνικά απορρίπτονται.